سالی سخت برای پاس همدان

b_150_100_16777215_00_images_phocagallery_avatars_sufi.jpgرئیس هیأت فوتبال استان همدان گفت: با وجود مشکلات اقتصادی و شرایط جوی و بارش‌های سنگین همدان ۱۰۰ درصد برنامه‌های مندرج در تقویم ورزشی سال هیأت فوتبال استان همدان اجرا شد و اعتبارات لازم جهت تعویض چمن مصنوعی ورزشگاه شهید شمسی‌پور سعیدیه تامین شده و به زودی با توجه تمهیدات قانونی، این مورد اجرا خواهد شد.
به گزارش "همدان فوتبال" و به نقل از ایسنا، عباس صوفی در جمع خبرنگاران و ورزشی نویسان با بیان اینکه پاس همدان در سالی که گذشت با مشکلات و معضلات فراوانی روبرو شد، اظهار کرد: در ابتدا هیأت امنای شهدای الوند وارد عمل شد و در جذب اسپانسر اقدام کرد که آن اسپانسر با عمل نکردن به وعده‌های خود پاس را با مشکل مواجه کرد و در ادامه با ورود مدیرعامل جدید مشکلات پاس تا حد زیادی فروکش کرد و کم‌تر شد.
وی با اشاره به اینکه سال بسیار سخت و دشواری در تاریخ باشگاه پاس رقم خورد، افزود: در همدان به علت عدم وجود صنایع دولتی مطرح و هم‌چنین عدم فوتبالی بودن بسیاری از مسئولان مربوطه در رشته فوتبال دچار ضعف هستیم زیرا هزینه‌های این رشته بسیار بالاست و تیم‌هایی همانند سپاهان اصفهان از این صنایع حمایت می‌شوند.
رئیس هیأت فوتبال استان همدان بیان کرد: تیم فوتبال شهرداری همدان که در سطح بالاتری از پاس و در لیگ دسته اول فوتبال کشور حضور دارد همانند پاس به عنوان ویترین فوتبال استان همدان شناخته می‌شوند مشکلات اقتصادی باعث شده تیم‌های خوب ما دچار مشکل شوند.
صوفی با بیان اینکه افتخار داشتیم در سال جاری اولین کلاس مربیگری A آسیا را در استان همدان برگزار کنیم، تصریح کرد: برگزاری کلاس مربیگری A در استان همدان حاصل مذاکرات ما با فدراسیون بود که موفق به این امر شدیم؛ افزون بر ۱۰ نفر در همدان مدرک A داشتند اما با برگزاری این کلاس و جذب سهمیه‌های بالا برای استان همدان موفق شدیم در یک دوره به یک‌باره ۱۸ نفر به این تعداد اضافه کنیم.
وی اضافه کرد: ۱۸ نفر مربی همدانی به جمع مربیان دارای مدرک A آسیا اضافه شدند که اقدامی بزرگ و موثر بود و تاثیرات فنی آن در فوتبال همدان طی سال‌های آینده مشخص خواهد شد.
رئیس هیأت فوتبال استان همدان خاطرنشان کرد: یک زمانی از تهران خواهش می‌کردیم دو یا حداکثر سه سهمیه در اختیار مربیان استان همدان برای حضور در کلاس مربیگری A آسیا قرار دهند اما اکنون به یک‌باره در یک دوره ۱۸ همدانی از طریق میزبانی ما صاحب مدرک A و به جمع مربیان دارای مدرک A همدان اضافه شدند.
وی ادامه داد: مجموع ۱۱۰ داور فوتبال و ۳۵ داور فوتسال در استان همدان حضور دارند که از این تعداد بخش اعظمی از آن‌ها در مسابقات ملی و فراملی و لیگ‌های فوتبال کشور حضور دارند.
صوفی در ادامه گفت: اخیراً در چند شهرستان همدان بهار اسدآباد و ملایر و به زودی در نهاوند از حدود ۱۰۰ داور استعدادیابی کردیم و قصد وارد کردن آن‌ها به دوره درجه سه را داریم.
رئیس هیأت فوتبال استان همدان مطرح کرد: در سالی که گذشت نزدیک به ۵۰۰ مسابقه در استان همدان در رشته‌های فوتبال و فوتسال در رده‌های مختلف سنی و در سطح لیگ‌های استانی برگزار کردیم.
وی ادامه داد: همان طور که مشخص است این تعداد و ظرفیت بالای مسابقات در استان همدان حضور داوران خوب را می‌طلبد زیرا حساسیت‌ها و درگیری‌ها در فوتبال استان بسیار بالا رفته و ما به داوران توانمند لازم داریم و علت اهمیت به استعدادیابی داوری همین موضوعات است.
صوفی در رابطه با باشگاه‌های فوتبال همدان بیان کرد: مجموع تیم‌های همدان ۹۲ تیم است که بخش اعظمی از این تعداد دارای ساختار و اساسنامه باشگاهی شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در سالی که گذشت موفق‌ترین روزها برای فوتبال بانوان رقم خورد و بانوان فوتبال همدان مدت‌ها است در سطح بالایی قرار گرفته‌اند و دیگر می‌خواهند در قالب یک مدعی ظاهر شوند، اظهار کرد: تیم فوتبال بانوان صنایع غذایی سحر همدان روزهای خوبی را گذراند و با حضور اسپانسر همدانی عملکرد درخشانی از خود در لیگ دسته اول به جای گذاشتند و از این تیم دو نفر به اردوی تیم ملی زیر ۱۷ سال دعوت و انتخاب شدند.
صوفی با اشاره به اینکه هیأت فوتبال در میزبانی از مسابقات فوتبال کشوری در رده‌های سنی مختلف عملکرد خوبی از خود به جای گذشت در رابطه با فوتسال نیز اشاره کرد: امسال موفق شدیم با رایزنی‌های پیاپی سهمیه‌ای جهت حضور تیم عمران بتن اکباتان همدان در لیگ دو فوتسال کشور فراهم کنیم و شرایط توسعه و زیرساخت‌های رشد فوتسال همدان را جهت بازگشت به دوران اوج گذشته خود فراهم خواهیم کرد.
رئیس هیأت فوتبال استان همدان در ادامه تاکید کرد: ۱۴ هزار بیمه شده ورزشی مختص هیأت فوتبال در سطح استان همدان حضور دارند و این آمار نشان دهنده جمعیت عظیمی ورزشکاران سازمان‌یافته فوتبال استان است و بیش‌ترین بیمه شده ورزشی مختص به هیأت فوتبال است.
صوفی خاطرنشان کرد: جزو هیأت‌هایی هستیم که دارای تقویم ورزشی منظم و از پیش تعیین شده هستیم امسال توانستیم با وجود مشکلات اقتصادی و هم‌چنین با وجود شرایط جوی و بارش‌های سنگین اخیر ۱۰۰ درصد برنامه‌های مندرج در تقویم ورزشی خود را اجرا کنیم.
سکاندار فوتبال همدان هم‌چنین اشاره کرد: تعداد کل پرونده‌ها و آراء صادره در کمیته انضباطی هیأت فوتبال استان در سال جاری به رقم ۸۸ رسید.
وی با اشاره به اینکه ضرورت دارد زیرساخت‌ها و زمین‌های فوتبال مصنوعی و طبیعی در سطح شهرستان‌های استان افزایش یابد در پایان گفت: اعتبارات لازم جهت تعویض چمن مصنوعی ورزشگاه شهید شمسی‌پور سعیدیه تامین شده و به زودی با توجه تمهیدات قانونی این مورد اجرا خواهد شد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن