پرسپولیس النصر و AFC را با هم شکست داد؛ صعود سرخپوشان به دومین فینال آسیا

b_150_100_16777215_00_images_157654124.jpgدیدار پرسپولیس و النصر در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در پایان ۱۲۰دقیقه با تساوی همراه بود اما این سرخپوشان بودند که در نهایت با پیروزی در ضربات پنالتی راهی فینال لیگ قهرمانان شدند.
 تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه با قضاوت محمد تقی الجعفری داور سنگاپوری به مصاف النصر عربستان رفت که این بازی در ۹۰ دقیقه با تساوی همراه بود تا وقت‌های اضافه و یا ضربات پنالتی مشخص کننده نخستین تیم فینالیست لیگ قهرمانان آسیا باشد.
سرخپوشان در شرایطی توانستند جواز حضور در دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب را کسب کنند که در مرحله گروهی با تیم‌های الدحیل قطر، التعاون عربستان و الشارجه امارات همگروه بودند و توانستند به عنوان تیم نخست از گروه خود صعود کنند. شاگردان گل‌محمدی در مرحله حذفی هم با برتری برابر تیم‌های السد قطر و پاختاکور ازبکستان به این مرحله رسید.
از طرفی النصر عربستان هم که در گروه چهارم با تیم‌های سپاهان، السد قطر و العین امارات همگوره بود، جواز حضور در مرحله حذفی را به عنوان تیم نخست به دست آورد. النصر در مرحله حذفی هم ۲ هموطن خود یعنی التعاون و الاهلی را شکست داد تا به نیمه نهایی برسد.
این در حالی بود که در آستانه این مسابقه خبر محرومیت عیسی آل کثیر بهترین گلزن سرخپوشان در این رقابت‌ها، شوک بزرگی را به اردوی پرسپولیس وارد کرد. آل کثیر که در ۳ مسابقه اخیر خود در لیگ قهرمانان ۴ بار دروازه حریفان را باز کرده بود، به دلیل خوشحالی‌اش پس از گل اول برابر پاختاکور با محرومیت ۶ ماهه از فعالیت‌های فوتبالی و جریمه سنگین از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مواجه شد. با توجه به این موضوع یحیی گل‌محمدی مهدی عبدی جوان را جایگزین آل کثیر کرد.
سرخپوشان مانند مسابقات قبلی خود با ترکیب حامد لک، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل زاده، سعید آقایی، سیامک نعمتی، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، بشار رسن، احسان پهلوان، وحید امیری و مهدی عبدی به میدان رفتند.
برد جونز، سلطان الغنام( ۷۰ عسامه خلف)، عبدالله مادو، عبدالرزاق حمدالله، عبدالله الخیبری، مایکون، عبدالمجید الصلیهم، گونزالو مارتینز، عوض خمیس، عبدالفتاح عسیری و خالد الغنام (۴۵ ایمن یحیی) هم بازیکنانی بودند که با نظر روی ویتاریا سرمربی پرتغالی در ترکیب اصلی النصر برابر پرسپولیس قرار گرفتند.
این مسابقه در دقایق ابتدایی کمی پایاپای دنبال شد. البته فشار حملات النصر بیشتر بود اما مدافعان پرسپولیس اجازه ندادند تا خطر جدی دروازه تیمشان را تهدید کند.
در دقیقه ۲۰ در برخورد شجاع خلیل‌زاده و عبدالفتاح العسیری در محوطه جریمه پرسپولیس بازیکن تیم عربستانی معتقد بود تا خطای پنالتی روی او رخ داده است.
در دقیقه ۲۵ روی حرکت یک تیمی، سرخپوشان به دروازه النصر نزدیک شدند که پاس در عرض سیامک نعمتی به مهدی عبدی رسید اما شوت این بازیکن در چارچوب نبود.
یک دقیقه بعد النصر از روی یک ضربه ایستگاهی صاحب موقعیت شد که ضربه حمدالله به بیرون رفت.
در دقیقه ۳۰ بازی پرسپولیس باز هم روی نفوذ از جناحین صاحب موقعیت شد که ضربه مهدی عبدی روی پاس بشار رسن راهی به دروازه سرخپوشان نداشت.
در دقیقه ۳۳ بازیکن النصر در شلوغی محوطه جریمه بشار رسن با خالد الغنام برخورد کرد که داور بازی برای حریف عربستانی پنالتی اعلام کرد. عبدالرزاق حمدالله توانست با یک ضربه چیپ دروازه حامد لک را باز کند.
در دقیقه ۴۰ پرسپولیس صاحب ضربه کرنر شد که توپ با اختلاف اندک از کنار دروازه برد جونز به بیرون رفت.
در دقیقه ۴۲ روی سانتر دقیق بشار رسن مهدی عبدی جوان روی سر مایکون موفق شد با ضربه سری زیبا دروازه النصر را باز کند تا بازی را به تساوی بکشاند.
شجاع خلیل زاده در این نیمه از داور کارت زرد دریافت کرد.
داور مسابقه ۲ دقیقه وقت تلف شده برای نیمه اول در نظر گرفت.
در آغاز نیمه دوم النصر پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که ضربه سنگین حمدالله به تیر دروازه برخورد کرد. در برگشت بازیکنان النصر معتقد بودند که توپ به دست بازیکن پرسپولیس برخورد کرده VAR این ادعای عربستانی‌ها را رد کرد.
عمدالمجید الصلیهم هم در اوایل نیمه دوم از داور کارت زرد دریافت کرد.
در دقیقه ۵۸ روی سانتر زیبای احمد نوراللهی پرسپولیس تا آستانه بازکردن دروازه النصر پیش رفت که ضربه قیچی زیبای بشار در آستانه ورورد به دروازه به مدافع حریف برخورد کرد.
در دقیقه ۷۰ سلطان الغنام مدافع النصر به خاطر مصدومیت به بیرون رفت و جایش را به عسامه خلف داد.
در دقیقه ۷۲ شوت سرکش حمدالله از کنار دروازه لک به بیرون رفت.
سه دقیقه بعد سانتر سرکش پیتی مارتینز از روی ضربه آزادی به سمت دروازه پرسپولیس ارسال شد که ضربه سر چکشی عبدالرزاق به گل تبدیل نشد.
چند دقیقه بعد عبدالله مادو به خاطر خطا روی عبدی با اخطار داور جریمه شد.
یک دقیقه سانتر تند و تیز سعید آقایی روی دروازه النصر ارسال شد اما ضربه قیچی کنعانی با گل همراه نبود.
در دقیقه ۸۰ هم النصر بار دیگر روی یک ضد حمله به دروازه سرخپوشان نزدیک شد اما ضربه سر پیتی مارتینز با گل همراه نبود.
یک دقیقه بعد باز هم حمدالله صاحب موقعیت شد که شوت او با اختلاف اندک از کنار دروازه لک به بیرون رفت.
احسان پهلوان به خاطر خطا روی احمد یحیی با اخطار داور مواجه شد. وحید امیری دیگر بازیکنی بود که در دقایق پایانی با کارت زرد داور جریمه شد.
داور برای نیمه دوم ۳ دقیقه وقت اضافه در نظر گرفت.
در ثانیه‌های پایانی هم پرسپولیس می‌توانست دروازه النصر را باز کند اما این اتفاق رخ نداد تا بازی در وقت‌های معمول با تساوی خاتمه بیابد. تیم‌ها بعد از مدت کوتاهی استراحت دو نیمه ۱۵ دقیقه‌ای را در پیش دارند.
در ابتدای وقت‌های اضافه شوت فنی با پای چپ از کنار دروازه به بیرون رفت.
یحیی گل‌محمدی در دقیقه ۹۶ میلاد سرلک و آرمان رمضانی را جایگزین احمد نوراللهی و مهدی عبدی کرد. یک دقیقه بعد هم بشار رسن جایش را به مهدی شیری داد.
احسان پهلوان هم در دقیقه ۱۰۴ کارت زرد دوم را از داور دریافت کرد و از زمین اخراج شد.
در ثانیه‌های آخر نیمه نخست وقت‌های تلف‌شده شوت سنگین مهاجم النصر را حامد لک به زیبایی مهار کرد.
عبدالفتاح عسیری در دقیقه ۹۷ جای خود را به عبدالرحمن الدوسری داد.
در دقیقه ۱۱۵ سیامک نعمتی توانست روی حرکت زیبا وارد محوطه جریمه النصر شود که شوت او پس از برخورد با پای مایکون به کرنر رفت. سرمربی پرتغالی النصر بارها به قضاوت داور بازی اعتراض کرد.
النصر هم در دقیقه ۱۰۹ دو تعویض همزمان را انجام داد. عوض خمیس الفرج جایش را به فراس البریکانداد. عبدالرحمن العبید هم جایگزین عمدالمجید الصلیهم شد.
علی شجاعی هم برای پرسپولیس به جای سعید آقایی به زمین آمد.
داور برای وقت‌های دوم تلف شده هم ۲ دقیقه وقت اضافه در نظر گرفت. در دقیقه ۱۲۰ النصر صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که این ضربه نیز راهی به دروازه پرسپولیس نداشت.
در ۱۲۰ هم تقابل ۲ تیم بی ثمر بود تا ضربات پنالتی مشخص کننده تیم پیروزی این مسابقه باشد.
حسین کنعانی اولین ضربه پنالتی را برای پرسپولیس زد که ضربه این بازیکن به پایین دروازه جناح راست به گل تبدیل شد.
در مقابل عبدالله مادو هم اولین ضربه النصر را گل کرد.
دومین ضربه پنالتی دو تیم هم توسط سیامک نعمتی و پیتی مارتینز به گل تبدیل شد.
سومین پنالتی دو تیم را هم میلاد سرلک و عبدالله رحمان عبید گل کردند.
شجاع خلیل‌زاده هم چهارمین پنالتی پرسپولیس را گل کرد اما حامد لک پنالتی مایکون را مهار کرد تا پرسپولیس پیش بیافتد.
علی شجاعی نیز در پایان زننده پنجمین پنالتی پرسپولیس بود تا سرخپوشان بدین ترتیب راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شوند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن