مهدی تعویض شد؟ تلویزیون را خاموش کنید!/ کپی تمیز طارمی از گل تاریخی فان باستن

b_150_100_16777215_00_images_taremi.jpgهواداران پورتو پس از عملکرد خوب طارمی اعتقاد دارند که این بازیکن باید همیشه در ترکیب ثابت پورتو باشد.
 در یکی از دیدارهای مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی پرتغال، تیم فوتبال پورتو در استادیوم دو دراگائو به مصاف توندلا رفت. آنها در این بازی مهدی طارمی مهاجم ایرانی خود را در ترکیب اصلی به همراه داشتند.
در دقیقه ۴ این مسابقه پاس در عمق از میانه زمین به محوطه جریمه توندلا را مهدی طارمی در رقابت تنه به تنه با مدافع حریف با تکل بلند زد که توپ پس از دفع ناقص دروازه‌بان و برخورد دوباره با ستاره ایرانی پورتو تبدیل به گل شد.
این گل طارمی شباهت عجیبی به گل مارکو فان باستن اسطوره فوتبال هلند داشت. در رقابت های یورو 1988 و در مرحله نیمه نهایی، در حالی که آلمانی ها با گل لوتار ماتئوس از روی نقطه پنالتی پیش افتاده بودند، این گل را رونالدو کومان با یک پنالتی دیگر پاسخ داد و بازی یک – یک مساوی شد.
سپس مارکو فان باستن اسطوره فوتبال هلند روی یک پاس فوق العاده صاحب موقعیت گلزنی شد و در شرایطی کاملا شبیه به مهدی طارمی، خودش را برای زدن توپ پرتاب کرد و با ضربه ای دقیق به گوشه مخالف دروازه، گل پیروزی بخش هلند را به ثمر رساند. گلی که طارمی شب گذشته به ثمر رساند، شباهت جالبی به این گل فان باستن داشت.
در ادامه بازی شب گذشته، مارگا دیگر مهاجم پورتو نیز یک گل برای این تیم به ثمر رساند و در نهایت شاگردان کونسیسائو با نتیجه 2 بر یک از سد حریف خود گذشتند تا این تیم به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی پرتغال (Taça de Portugal) صعود کند.
طارمی پیش از این نیز یک گل در مرحله قبلی جام حذفی به ثمر رسانده بود و در رقابت های لیگ پرتغال نیز دو گل دیگر برای پورتو وارد دروازه حریفان کرده است و این در حالی است که این بازیکن ایرانی دقایق زیادی را در ترکیب تیمش به میدان نرفته است.
حضور طارمی در ترکیب تیمش زیاد نبوده و سرجیو کونسیسائو سرمربی آبی و سفید های پورتو در بیشتر بازی ها، طارمی را به عنوان بازیکن ذخیره به میدان فرستاده ولی او به خوبی از این فرصت های اندک استفاده کرده است. اتفاقی که با واکنش هواداران پورتو در فضای مجازی نیز همراه بوده است و آنها معتقدند که طارمی باید در ترکیب اصلی تیمش به میدان برود.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن