از ژاوی و اینیستا تا هالک، اسکار و کاناوارو؛ / 10 ستاره ای که قربانی پرسپولیس و اولسان شدند!

b_150_100_16777215_00_images_157177102179581816218762495988018710550.jpgفهرست بلند بالایی از ستارگان و چهره های شاخص در لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند تا پرسپولیس و اولسان هیوندای به فینال برسند.
 لیگ قهرمانان آسیا 2020 به ایستگاه پایانی رسیده و حالا تنها یک بازی تا مشخص شدن قهرمان باقی مانده است. زمانی که در زمستان سال گذشته فصل جدید این رقابت ها آغاز شد، شاید کمتر کسی تصور صعود پرسپولیس و اولسان هیوندای را به مرحله پایانی داشت؛ دو تیمی که ستاره شاخص و سرشناسی ندارند و حتی از مربیان داخلی روی نیمکت استفاده کرده‌اند.
اما این دو به هر شکلی که بود، رقبای سرشناس و نامدار را کنار زدند و بالاتر از تیم های پرستاره، راهی بازی فینال شدند؛ از ابتدای تورنمنت تا حالا چه کسانی حذف شدند که کنار رفتنشان، یک سورپرایز بزرگ بود؟ اینجا 5 نفر از مهمترین حذف شده های منطقه شرق و 5 نفر از غرب را آورده ایم و نحوه حذفشان را بررسی می‌کنیم.
1. آندرس اینیستا (ویسل کوبه ژاپن- نیمه نهایی):
بی اغراق او بزرگترین بازیکن حاضر در این تورنمنت بود. ستاره سابق بارسلونا که فصل گذشته با ویسل کوبه به عنوان قهرمانی جام حذفی رسید و توانست یک تنه این تیم را به لیگ قهرمانان آسیا برساند. این نخستین باری بود که ویسل در ACL بازی می‌کرد و یاران اینیستا در اولین تجربه، صعود مقتدرانه ای را از گروه داشتند و در همان گام نخست گوانژو اورگراند را کنار زدند. در ادامه با درخشش اینیستا شانگهای SIPG هم حذف شد و در بازی یک چهارم نهایی نیز آندرس اینیستا پنالتی نخست تیمش را زد تا مقدمه برتری کوبه بر سامسونگ را بنویسد. سرانجام اما در روز سکونشینی ستاره اسپانیایی به دلیل مصدومیت، ویسل کوبه با گل دقیقه 119 حذف شد تا اینیستا نیز مثل ژاوی از رسیدن به فینال ناکام بماند.
تبلیغات
خرید گردو درجه یک تویسرکان - (ارسال به سراسر کشور)
خرید گردو درجه یک تویسرکان - (ارسال به سراسر کشور)
خرید گردو درجه یک تویسرکان - (ارسال به سراسر کشور)
خرید گردو درجه یک تویسرکان - (ارسال به سراسر کشور)
2. ژاوی ارناندس (السد قطر- یک هشتم نهایی)
السد با هدایت ژاوی یکی از جذاب ترین تیم های لیگ قهرمانان بود. آن ها در مرحله گروهی دوم شدند تا در یک هشتم مقابل پرسپولیسی قرار بگیرند که یک بار در نیمه نهایی، مانع از صعود ژاوی به فینال شده بود. ستاره سابق بارسا در این بازی با شور و حرارت تیمش را هدایت می‌کرد اما تنها لحظاتی پیش از سوت پایان ضربه سر تماشایی ال کثیر به تور دروازه السد رسید تا گزینه هدایت بارسلونا، خیلی زود از تورنمنت کنار برود.
3. اسکار (شانگهای SIPG - یک هشتم نهایی)
تقابل اسکار با اینیستا در مرحله اول حذفی، چیزی شبیه به فینال زودرس بود. تیم شانگهای که پرستاره ترین تیم چینی محسوب می‌شود اما در این بازی کاری از پیش نبرد و همراه با کاپیتان خود اسکار از جام کنار رفت تا ستاره سابق چلسی برخلاف این تیم لندنی، همچنان عملکرد نامطلوبی با شانگهای SIPG در مسابقات قاره ای داشته باشد.
4. سانتی کازورلا (السد قطر - یک هشتم نهایی):
حضور ستاره سابق ویارئال در لیگ قهرمانان آسیا، یک اتفاق ویژه بود. پس از تقابل با سپاهان، او در اولین گام به پرسپولیس رسید و اتفاقا در نیمه نخست یک فرصت بسیار خوب گلزنی هم داشت که حامد لک او را ناکام گذاشت تا با گل آل کثیر، شاگرد ژاوی هم از رسیدن به مراحل پایانی باز بمانند. کازورلا در آرسنال نیز ناکامی در لیگ قهرمانان را در کارنامه داشت اما شاید این بار تصور می‌کرد که کار راحت تری را نسبت به اروپا پیش رو داشته باشد.
5. هالک (شانگهای SIPG- یک هشتم نهایی):
غیبت او یکی از مهم ترین اتفاقات لیگ قهرمانان آسیا بود. هالک از شانگهای تا دوحه با خوبی و خوشی همراه شاگردان ویتور پریرا بود اما مشخص نیست که در قطر چه اتفاقی رخ داد که ستاره برزیلی از جمع نفرات کنار گذاشته شد. خیلی ها امیدوار بودند که شانگهای SIPG با هالک و اسکار به فینال برسد تا یک تقابل جذاب شکل بگیرد اما این اتفاق رخ نداد.
6. سباستین جووینکو (الهلال-مرحله گروهی):
ستاره پیشین یوونتوس سال پیش با الهلال قهرمان آسیا شد و این بار با انگیزه تکرار قهرمانی و جاودانگی پای به تورنمنت گذاشت اما... یاران جووینکو نه در داخل زمین، بلکه خارج از آن با ویروسی که میلیون ها نفر را مبتلا کرده، از پای درآمدند و در نهایت پس از ابتلای دسته جمعی، از تورنمنت کنار گذاشته شدند. قطعا با حضور الهلال، مرحله حذفی جذاب تر می‌بود.
7. فابیو کاناوارو (گوانژو اورگراند - مرحله گروهی)
کاناوارو امیدوار بود که تجربه اش در رئال مادرید و یوونتوس در دوحه به کارش بیاید. تیم او شروع خوبی داشت اما کار به شکلی پیش رفت که پیروزی پرگل سوون سامسونگ برابر ویسل کوبه، این تیم را حذف کرد. حالا دستمزد بالای کاناوارو سبب شده تا پروسه اخراجش سخت و چیزی شبیه به غیرممکن باشد و احتمالا او یک بار دیگر شانس حضور در لیگ قهرمانان را خواهد داشت.
8. مهدی بن عطیه (الدحیل- مرحله گروهی)
باورکردنی نیست؛ یاران بن عطیه رفت و برگشت پرسپولیس را شکست دادند اما حالا پرسپولیس در فینال است و آن ها از خانه تورنمنت را دنبال می‌کنند. بن عطیه که رویای بالا بردن جام قهرمانی را داشت، در بازی با الشارجه اخراج شد و همین زمینه ساز حذف الدحیل بود؛ حذفی که اسم مدافع مراکشی سابق یوونتوس را هم به این فهرست باز کرد.
9. آندرسون تالیشکا (گوانژو اورگراند- مرحله گروهی)
او در بشیکتاش چهره شد و انتقالش به اورگراند اتفاقی بزرگ در سطح فوتبال آسیا بود. تالیشکا فوتبالیستی برزیلی است که مهارت شوتزنی قابل توجهی دارد و اتفاقا در لیگ قهرمانان هم دروازه ویسل کوبه را باز کرد اما تیم آندرسون در نهایت یک گل برای صعود کم آورد تا این ستاره نیز خیلی زود به چین بازگردد.
10. عبدالرزاق حمدالله (النصر عربستان - نیمه نهایی)
حمدالله هم مثل اینیستا خود را در فینال می‌داد اما ناگهان گلش با ضربه سر مهاجم جوان پرسپولیس پاسخ داده شد و در نهایت به جای صعود به بازی نهایی، او به صدر جدول ترندهای توییتری صعود کرد؛ جایی که از خودی و غیرخودی کنایه شنید و در نهایت هم به دلیل اضافه وزن از سوی باشگاه النصر جریمه شد. عبدالرزاق حمدالله به عنوان آقای گل تورنمنت، فقط از تلویزیون می‌تواند تماشاگر فینال آسیا باشد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن