آدرنالین خالص برای نقل و انتقالات زمستانی سرخ‌ها/ مهدی ترابی هیجان پنجره زمستانی پرسپولیس

b_150_100_16777215_00_images_157654124.jpgمهدی ترابی انتقال ویژه پرسپولیس در زمستان لقب خواهد گرفت اگر توافق بین این باشگاه و العربی طی روزهای آتی صورت گیرد.
 مهدی ترابی بعد از نیم فصل حضور در العربی قطر، اکنون در آستانه پایان همکاری با این باشگاه قرار دارد و این موضوع باعث شد تا شایعات حول بازگشت احتمالی این بازیکن تکنیکی به پرسپولیس داغ شود.
ترابی که به عنوان یک انتقال ویژه و جذاب از سایپا به پرسپولیس پیوسته بود، بعد از یک و نیم فصل حضور با پیراهن شماره ۹ سرخپوشان و دستیابی به موفقیت بزرگ با این تیم، در ادامه بعد از پایان فصل نوزدهم راهی لیگ ستارگان قطر و تیم العربی شد. با این حال ترابی در العربی علیرغم نمایش تکنیکی و گلزنی موفق شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند و این موضوع باعث شده تا شایعات حول جدایی‌اش از العربی از سوی رسانه‌های قطری داغ شود.
چندی پیش و بعد از اینکه این شایعات قوت گرفته بود، ابراهیم شکوری در توضیح این اقدام باشگاه برای جذب ترابی اینطور توضیح داده بود: ترابی تمایل به بازگشت دارد و کادرفنی هم موافق است. درصورت توافقات مالی پرسپولیس با باشگاه قطری، این موضوع در نیم فصل جدی‌تر پیگیری می‌شود اما صحبت در مورد نقل و انتقالات، یک روز قبل بازی‌‌‌ها صحیح نیست.
اکنون در‌ شرایطی که رسانه‌های قطری نیز با تایید خبر مربوط به جدایی مهدی ترابی از المساکنی به عنوان جانشین این بازیکن ایرانی در العربی یاد کرده‌اند، حمید مطهری نیز در نشست خبری امروز خود پیش از جدال با فولاد خوزستان از تمایل این باشگاه برای جذب ترابی در نقل و انتقالات زمستانی خبر داده: الان هفته هشتم هستیم و فردا بازی نهم را خواهیم داشت. ما با مدیریت باشگاه هماهنگ می کنیم و در حال رصد هستیم. تیم ما خیلی خوب است اما مخصوصا در بخش حمله باید خودمان را تقویت کنیم و مهدی (ترابی) یکی از آن هاست. باید وضعیت قرارداد او را ببینیم و به موقع عمل کنیم.
با جدایی بشار رسن از پرسپولیس، این تیم در فاز تهاجمی و خصوصا حملات انفجاری علیه رقبا که طی فصل گذشته خصوصا با حضور ترابی و بشار به موفقیت بزرگی دست یافته بودند، با ضعف بزرگی مواجه هستند. ترابی به عنوان ستاره‌ای که قادر است علاوه بر عملکرد تاکتیکی فوق العاده، از نظر نبوغ فردی نیز شرایط بازی را تغییر دهد یک بازیکن تاثیرگذار و خاص محسوب می‌شود که مطمئنا جذب وی می‌تواند سرخ‌ها را از حیث تکمیل موجودی خود در‌ فصل جاری با شرایط مناسبی برای دستیابی به هدف کمک کند.
با این حال باید دید در شرایطی که شایعاتی درباره مقصدهای احتمالی دیگر از سوی این بازیکن شکل گرفته، باشگاه پرسپولیس قادر خواهد بود وی را به عنوان یک انتقال ویژه در زمستان در سبد نقل و انتقالاتی خود قرار دهد و بار دیگر پیراهن شماره ۹ را بر تن این ستاره کند یا خیر.
موضوع مهم اما یک رقیب اروپایی در مسیر این انتقال است؛ ترابی که با سودای طی مسیر مهدی طارمی از قطر به فوتبال اروپا راهی دوحه شده بود، در شرایط کنونی نیز با یک پیشنهاد اروپایی مواجه است که شاید مسیر بازگشت وی به تهران را با مشکل مواجه کند. وینگر تکنیکی سابق پرسپولیس اکنون در دو راهی بزرگی است که یک سمت آن فوتبال اروپا و تیمی نه چندان مطرح اما باز شدن مسیر موفقیت در اروپا قرار دارد و سمت دیگر آن بازگشت به پرسپولیس و تلاش دوباره برای ایجاد شرایط یک انتقال مناسب قرار دارد. شرایط مالی مناسب‌تر از سوی تیم اروپایی خواهان این بازیکن نیز دیگر مانع احتمالی برای بازگشت وی به پیراهن شماره ۹ تصور می‌شود و باید دید در این شرایط او و باشگاه به توافقی دست خواهند یافت.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن