عزیزی خادم: ورزشگاههای برتر کشور به تکنولوژی VAR مجهز می‌شود

b_150_100_16777215_00_images_2049812.jpgرییس فدراسیون فوتبال ایران گفت: ورزشگاه های مطرح کشور براساس برنامه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تکنولوژی "کمک داور ویدئویی" (وی.اِی.آر) مجهز می‌شوند تا از این فناوری در مسابقات ملی و لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور استفاده شود.
«شهاب الدین عزیزی خادم» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار همدان فوتبال، افزود: روز گذشته (یکشنبه) موضوع استفاده از کمک داور ویدئویی در کارگروه تخصصی بررسی و در خصوص تامین تجهیزات و زیرساخت های لازم آن تصمیم گیری شد.
وی اظهار داشت: زمان استفاده از این تکنولوژی به صورت دقیق مشخص نیست؛ چراکه تکنولوژی آن زیر نظر شرکت وابسته به فیفا است که تحریم، محدودیت هایی را برای انتقال پول و خرید تجهیزات ایجاد کرده است.
عزیزی خادم با اشاره به اینکه مشکلی در تامین اعتبارات مالی این تکنولوژی وجود ندارد، افزود: استفاده از کمک داور ویدئویی از جمله مهمترین اولویت های فدراسیون فوتبال است و تلاش می کنیم هرچه سریع تر محدودیت های تامین آن بر طرف شود.
وی خاطرنشان کرد: این تکنولوژی از خارج کشور و با استانداردهای فیفا وارد می‌شود که با استفاده از آن فوتبال ما در مسیر توسعه و پیشرفت قرار می گیرد.
رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای تیم ملی امید، گفت: پروژه حمایت از تیم ملی امید برای صعود به المپیک ۲۰۲۴ پاریس آغاز شده و از همین حالا تلاش می کنیم با مدیریت و کادر فنی قوی، زیرساخت های صعود به المپیک را فراهم کنیم.
وی تصریح کرد: رویکرد فدراسیون جوانگرایی است و در برنامه ریزی ها قصد داریم از استعدادهای جوان برای آینده فوتبال ایران استفاده شود.
عزیزی خادم تاکید کرد: در این راستا مذاکراتی با «مهدی مهدوی کیا» انجام شده تا این پروژه، که به اسم تیم ملی امید پی ریزی شده به نتیجه برسد و در نتیجه، آینده فوتبال ایران از این پروژه برای جام جهانی ۲۰۲۶ امریکا بهره مند شود.
وی با اشاره به اینکه کشور عربستان سعودی دنبال میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ است، افزود: باید از هم اکنون به فکر آینده بود و به پشتوانه تیم ملی امید برای ۱۰ تا ۱۵ سال آینده تیم ملی فوتبال نیز طرح ریزی شود.
رییس فدراسیون فوتبال ایران گفت: در بازدیدی که از زیرساخت‌های ورزشی کلانشهر همدان داشتیم مشخص شد این شهر امکانات مناسب و خوبی دارد و با تلاش هیات فوتبال و پشتیبانی فدراسیون پایگاه استعداد یابی غرب کشور را در این شهر راه اندازی می کنیم.
وی بیان کرد: مجموعه ورزشی شهید حاجی بابایی امکانات بسیار مناسبی دارد و تلاش داریم از امکانات این مجموعه برای توسعه فوتبال ایران استفاده کنیم.
مجمع انتخابات هیات فوتبال استان همدان امروز با حضور رییس فدراسیون برگزار شد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن