پنج زمین چمن مصنوعی در مدارس همدان آماده بهره برداری است

b_150_100_16777215_00_images_157177102179581816218762495988018710550.jpgمعاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش همدان گفت: همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه فجر، پنج زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال، در مدارس استان همدان بهره‌برداری می‌شود.
به گزارش "همدان فوتبال" و به نقل از ایرنا، عبدالله جعفری روز دوشنبه نشست شورای آموزش و پرورش استان همدان افزود: مصالح و ملزومات مورد نیاز ساخت ۵۸ زمین چمن مصنوعی ویژه دانش آموزان استان همدان تامین شده و از این تعداد تا کنون ۲۰ چمن مصنوعی مورد بهره برداری قرار گرفته است و پنج زمین دیگر نیز همزمان با دهه فجر بهره برداری می‌شود.
وی اظهار داشت: برای ساخت هر زمین چمن مصنوعی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است و امیدواریم با تامین اعتبارات مورد نیاز، باقی‌مانده چمن‌های مصنوعی نیز به بهره برداری برسد.
جعفری با اشاره به اینکه ۱۱ مدرسه پویا در استان همدان فعال است، افزود: مدارس پویا مدارسی هستند که جامعه امروز را به جوامع فردا و آینده مرتبط می‌کنند، دارای برنامه خاص تحصیلی هستند و نقش مهمی در شکوفایی استعدادهای دانش آموزان دارد.
وی بیان کرد: پنج زمین فوتبال ساحلی ویژه دانش آموزان در حال ساخت است که عملیات ساخت ۲ زمین ساحلی تکمیل شده است و تا پایان سال هر پنج زمین مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش همدان گفت: ۶ سالن ورزشی دیگر نیز در سطح استان همدان در دست ساخت است و هر سالن برای تکمیل و بهره‌برداری نزدیک به ۹۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.
وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۹ میلیارد تومان اعتبار، امسال از سوی وزارتخانه برای تکمیل پروژه‌های ورزشی آموزش و پرورش استان همدان اختصاص یافته است، افزود: این استان ۲ هزار و ۶۰۰ فضای آموزشی دارد که نزدیک به ۷۵۰ مربی ورزش و تربیت بدنی در آن مشغول به کار هستند.
جعفری تاکید کرد: نخستین سالن تیراندازی مجهز آموزش و پرورش کشور نیز به نام شهید والا مقام "محمد رسول رضایی" در استان همدان ساخته شده است.
وی اظهار داست: آموزش و پرورش استان همدان ۱۵۰ سالن و فضای ورزشی دارد که والدین دانش آموزان می‌توانند در روزهای پنج‌شنبه و جمعه در کنار فرزندان خود از این فضاهای ورزشی استفاده کنند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن