پلی‌آف یا صعود مستقیم؛ لیگ ۲ در پیچ وخم تصمیم‌گیری

b_150_100_16777215_00_images_82450729-71454972.jpgبا گذشت ۲۰ روز از لغو مراسم قرعه‌کشی مرحله پلی‌آف لیگ دسته دوم فوتبال کشور توسط فدراسیون فوتبال، تکلیف این رقابت‌ها همچنان نامشخص مانده است.
کمیته اخلاقی فدراسیون فوتبال در حالیکه قرار بود مراسم قرعه کشی پلی آف لیگ ۲ برگزار شود، به دلیل برخی اتفاق‌های ایجاد شده در هفته پایانی این مسابقات، دستور به لغو مراسم داد.
حالا با گذشت ۲۰ روز از این تصمیم، همچنان اقدامی صورت نگرفته است و تیم‌های مدعی با سردرگمی مواجه شده‌اند.
نتایج هفته پایانی رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال کشور منجربه این شد که تیم‌های استقلال ملاثانی و چوکا تالش به عنوان صدرنشین گروه‌های الف و ب، به صورت مستقیم رهسپار لیگ یک شوند.
همچنین تیم‌های شهرداری آستار و پاس همدان با قرار گرفتن در رده دوم گروه‌های الف و ب لیگ ۲ باید برگزار کننده مرحله پلی آف در ۲ بازی رفت و برگشت باشند.
روشن نشدن تکلیف مسابقات لیگ ۲ در روزهای اخیر باعث تجمع هواداران تیم‌های پاس همدان و حتی مس شهربابک در ورزشگاه‌های محل تمرین تیم محبوب خود شد.
اما هنوز چند روز از پایان این مسابقات سپری نشده بود که کمیته اخلاق دستور به توقف مراسم قرعه کشی پلی آف و همچنین برگزاری مسابقات فینال لیگ ۲ را صادر کرد.
این در حالی است که تیم‌های حاضر در لیگ یک و ۲ کشور وارد فصل نقل و انتقالات شده‌اند و اقدام به جذب کادر فنی و بازیکن مدنظر می‌کنند.
روشن نشدن تکلیف مسابقات لیگ ۲ در روزهای اخیر باعث تجمع هواداران تیم‌های پاس همدان و حتی مس شهربابک در ورزشگاه‌های محل تمرین تیم محبوب خود شد.
در روزهای گذشته هواداران صنعت مس شهربابک مقابل ورزشگاه خود تجمع کردند و با سر دادن شعار " حق مس احیاء گردد" خواستار پیگیری رای کمیته انضباطی در خصوص پرونده تبانی تعدادی از تیم‌های لیگ ۲ شدند.
مشابه همین وضعیت نیز روز گذشته در جریان تمرین تیم پاس در ورزشگاه شهدای قدس همدان اتفاق افتاد و شماری از هواداران این تیم با در دست داشتن بنر نوشتاری، خواستار رعایت عدالت از سوی فدراسیون فوتبال شدند.
آن‌ها نیز خواستار پیگیری مسوولان اجرایی استان در رعایت عدالت از سوی مراجع نظارتی فدراسیون در پرونده اتفاق‌های هفته پایانی لیگ ۲ شدند.
مسئول برگزاری لیگ دسته دوم نیز در این باره گفت: هنوز رای از سوی کمیته اخلاق صادر نشده و همچنان منتظر نامه رسمی اعلام رای هستیم.
مهرداد شفیعی افزود: با این حال به تیم‌ها اعلام کرده‌ایم که آماده برگزاری جلسه قرعه کشی مرحله فینال و پلی‌آف لیگ دسته دوم باشند.
سرمربی پاس همدان نیز در این باره گفت: تاکنون رای اعتراض ما صادر نشده است و منتظر صدور رای عادلانه هستیم.
علی قربانی افزود: نزدیک به سه هفته است که منتظر صدور رای توسط کمیته اخلاق هستیم و به طور قطع اعضای این کمیته در حال دقت نظر لازم برای بررسی اتفاق‌های پیش آمده هفته پایانی هستند تا رای عادلانه را صادر کنند.
سرمربی پاس: نزدیک به سه هفته است که منتظر صدور رای توسط کمیته اخلاق هستیم و به طور قطع اعضای این کمیته در حال دقت نظر لازم برای بررسی اتفاق‌های پیش آمده هفته پایانی هستند تا رای عادلانه را صادر کنند.وی بیان کرد: به شایعه‌ها توجه نداریم و منتظر صدور رای از سوی فدراسیون هستیم و تمام مدارک و اسناد تخلف‌ها در اختیار اعضای این کمیته قرار دارد.
مدیرعامل باشگاه پاس نیز خواستار روشن شدن وضعیت اعتراض تیم‌ها از سوی کمیته اخلاق شد.
امیرعظیمی در خصوص تاخیر در صدور رای فدراسیون پیرامون تخلفات هفته پایانی مسابقات گفت: پیگیری مجدانه در این خصوص داشته‌ایم و قرار بود سه شنبه گذشته رای صادر شود اما گویا قرار است در همین روزها اجرا شود.
اتفاق‌های هفته پایانی رقابت‌های گروه ب لیگ دسته دوم فوتبال کشور با مطرح شدن ادعای تبانی و درخواست برخی تیم‌ها مبنی بر ورود کمیته‌های نظارتی فدراسیون بر نتایج مسابقات باعث شد تا قرعه کشی پلی‌آف نیز تا اطلاع ثانوی انجام نشود.
اگرچه امسال حرف و حدیث در حواشی لیگ‌های برتر و یک کشور را کمتر شاهد بوده‌ایم اما در هفته پایانی لیگ ۲ و در گروه ب این مسابقات همچنان شاهد حاشیه‌های داغ هستیم.
بحث تبانی همچنان موضوعی است که با وجود چند روز از پایان مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال کشور، همچنان مورد پیگیری چند تیم قرار دارد.
هر چند هنوز کمیته‌های نظارتی فدراسیون فوتبال بر صحت تبانی در لیگ ۲ اظهارنظر نکرده‌اند اما واکنش‌ها پیرامون اتفاق‌های عجیب هفته پایانی گروه ب به خصوص در فضای مجازی بازتاب دارد.
ماجرای گل‌های دریافتی تیم شهرداری بندرعباس مقابل چوکای تالش در هفته پایانی گروه ب لیگ ۲ موضوعی بود که با واکنش تیم‌هایی نظیر پاس و مس شهربابک مواجه شد.
با این اوصاف باید منتظر ماند و دید آیا بازهم شاهد برملا شدن دست‌های آلوده در فوتبال کشور خواهیم بود.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن