مانع از گل به خودی پاس در همین ابتدای فصل شوید

b_150_100_16777215_00_images_82450729-71454972.jpgدرحالی که تیم‌های فوتبال در ایران خود را برای رقابت‌های فصل جاری آماده می‌کنند، تیم پاس با وجود امکانات کم‌نظیر همدان در شرایط بسیار خطرناک کرونایی، راهی پایتخت شده تا اردوی تدارکاتی خود را در نزدیکی تهران و کمپ صباشهر برگزار کند.
به گزارش همدان فوتبال و به نقل از سپهر غرب، در تیم‌داری حرفه‌ای باشگاه معمولاً تدارکات پیش از فصل خوبی درنظر می‌گیرند تا بازیکنان در هر رشته ورزشی با آمادگی کامل ازنظر بدنی وارد کوران مسابقات شوند.
انجام تمرینات بدن‌سازی و هوازی مهم‌ترین برنامه تمرینی تیم‌ها در دوران پیش از فصل است که عمدتاً برای رسیدن بدن بازیکنان به شرایط ایده‌آل به مناطق مرتفع رفته و تمرینات خود را در مقاطع 10 تا 15 روزه انجام می‌دهند.
در ایران شهرهایی مثل سرعین، شهر کرد و همدان ضمن داشتن آب‌وهوا و همچنین ارتفاع مناسب و دارا بودن تأسیسات لازم برای برپایی اردوهای تمرینی، مورد توجه تیم‌های ورزشی در رشته‌های مختلف قرار می‌گیرد.
* از تغییرات اساسی در پاس ذوق‌زده نشویم
با وجود اینکه احمد جمشیدیان طی دو فصل حضور در رأس هدایت تیم دسته دومی پاس توانست تا یک قدمی صعود به لیگ یک پیش برود، اما نبود تجربه لازم و عدم استفاده از موقعیت‌ها در گام آخر باعث شد تا حسرت هواداران فوتبال همدان چندین‌ساله شود و این فصل هم چشم علاقه‌مندان به این رشته به لیگ دو دوخته شود.
حضور مهدی پاشازاده و همکارانش و گرفتن سکان هدایت سبزپوشان همدانی هرچند به‌ظاهر خیلی مقبول هواداران بوده، اما از همین روزهای نخست همکاری وی به نظر می‌رسد که عدم حرفه‌ای بودن در این تیم موج می‌زند.
هرچند حضور یک خبرنگار ورزشی بومی که تجربه خوبی در کنار تیم‌های مختلف را دارد به‌عنوان سرپرست پاس اتفاق مثبتی بوده، اما نحوه تیم بستن، انتخاب بازیکنان، برگزاری اردوی تدارکاتی و آماده‌سازی تیم در همین ابتدای کار طبیعی به نظر نمی‌رسد و میثم ناصرنژاد ضمن حفظ جایگاه سرپرستی و مدیریت تیم، مشاوره‌های لازم را به کادر فنی می‌دهد.
حضور یک مربی کارکشته که سابقه حضور در تیم‌های بزرگ ایران و اروپا را در کارنامه فوتبالی خود دارد، قطعاً هزینه زیادی به باشگاه پاس تحمیل خواهد کرد و نوع نگرش فنی پاشازاده به بستن تیم و انتخاب بازیکنان و اینکه نتیجه‌گرا بودن برای صعود به سطح بالاتر فوتبال ایران پول به‌مراتب بیشتری نسبت به سال‌های قبل طلب می‌کند، امیدواریم با توجه به جمیع جهات بار مالی طاقت‌فرسایی در این فصل به ورزش استان اضافه نشود.
واضح است که استفاده از تجربیات یک مربی کاربلد در رأس هدایت تیم ورزشی بخش اعظمی از موفقیت آن را رقم می‌زند، اما تجربه نشان داده مربیان بزرگ درصورت تأمین نشدن نیازهایی که دارند، ناسازگار می‌شوند که بازهم به‌عنوان یکی از رسانه‌های تأثیرگذار و دلسوز ورزش استان هشدار می‌دهیم که از اشتباهات سال گذشته درس بگیریم.
* همدان و تهران را باهم اشتباه نگیرید
همان‌طور که در ابتدا گفته شد، همدان یکی از معدود شهرهای ایران است که ضمن داشتن ارتفاع از سطح دریا و تأسیسات ورزشی کم‌نظیر که طی سال‌های گذشته در آن ساخته شده، ضمن ارائه خدمت به ورزشکاران استان، میزبان تیم‌های لیگی رشته‌های مختلف و همچنین اردوهای تیم ملی و برگزاری مسابقات فرامنطقه‌ای و بین‌المللی بوده است.
مجموعه ورزشی شهید حاجی‌بابایی مریانج نمونه بارز از این امکانات است که ضمن دارا بودن زمین چمن، سالن بدن‌سازی مجهز، استخر، دو سالن چندمنظوره، امکانات اقامتی مدرنی را در دل خود جا داده و همه شرایط اردوهای کوتاه و بلندمدت تیم‌های ورزشی را دارد.
حال با وجود این امکانات چرا باید در شرایط بحرانی و قرمز کرونا تیم پاس به تهران سفر کند و اردوی آمادگی خود را در پایتخت برگزار کند؟! جای سؤال دارد که باید منتظر پاسخگویی مناسب مدیران پاس بود.
شاید تنها دلیل برپایی اردو در تهران برگزاری مسابقات تدارکاتی با تیم‌های مطرح پایتخت‌نشین باشد؛ اما در دوران بدن‌سازی و رساندن بازیکنان به شرایط ایده‌آل کمتر مربی به فکر تاکتیک است که در پاس از همین ابتدا خلاف جریان متداول را شاهد هستیم.
در کنار این موضوع هزینه‌ای که قطعاً به مدیریت باشگاه به‎لحاظ تأمین نیازهای غذایی و تجهیزات تحمیل می‌شود، با بررسی سرانگشتی حدوداً دو برابر از حضور تیم در همدان خواهد بود.
* برگزاری اردوی داخل همدان در همسایگی پاس
با همه این توضیحات توجه علاقه‌مندان به فوتبال و مدیران ورزشی را به این موضوع جلب می‌کنیم که تیم شهرداری، دیگر نماینده فوتبال استان در لیگ دو در همسایگی پاس در دانشگاه آزاد اردو برگزار کرده و ضمن برنامه‌ریزی دقیق با دو جلسه تمرینی سنگین، خود را برای حضور مطلوب در لیگ آماده می‌کند.
قطعاً تجربه رضا طلایی‌منش و همکارانش در عرصه فوتبالی کمتر از پاشازاده نیست و امکانات و هزینه تیم‌داری شهرداری بالاتر از پاس نباشد، هم‌سطح پاس است؛ اما باید دید در ادامه خروجی این تفاوت‌ها در زمین مسابقه چگونه خود را نشان خواهد داد.
برگزاری بازی تدارکاتی با تیم‌های جوانان و امید سایپا و پیکان و سرخابی‌ها شاید بُعد رسانه‌ای خوبی داشته باشد، اما در اطراف همدان تیم‌های مطرح دسته اول و دومی حضور دارند که حریفان تمرینی مناسبی محسوب می‌شوند.
حضور تیم‌هایی در کرمانشاه، کردستان، لرستان، اراک و ساوه که فاصله آن‌ها با همدان کمتر از سه ساعت است، می‌تواند انگیزه خوبی برای هر دو طرف جهت برگزاری مسابقات دوستانه باشد که نباید از این موقعیت جغرافیایی استان غافل شد.
* از ظرفیت رسانه‌ها برای تحقق اهداف استفاده کنید
در پایان روی سخن نویسنده به مدیران هر دو باشگاه شهرداری و پاس و اعضای کادر فنی آن‌ها است که برای موفقیت از رسانه‌ها استفاده بیشتری بکنند.
در سال‌های گذشته شکاف بین دو باشگاه با ورزشی‌نویسان به‌شدت احساس شده و با وجود اینکه از خبرنگاران ورزشی در بدنه هر دو باشگاه حضور داشتند، مدیران تمایلی به هم‌اندیشی و استفاده از نظرات اهالی رسانه احساس نکردند و این خود باعث عدم پیشرفت شده است.
گروه ورزشی سپهرغرب از ابتدا تاکنون به دنبال پیشرفت و موفقیت همه رشته‌های ورزشی بوده و هست و برای هر دو نماینده دسته دومی فوتبال همدان آرزوی موفقیت می‌کند و امیدواریم با برنامه‌ریزی درست، استفاده از تجربیات پیشکسوتان و اهالی رسانه، شاهد صعود هر دو تیم به سطح بالاتر از فوتبال ایران باشیم.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن