بازگشت دراماتیک عادل به مدار گزارشگری

b_150_100_16777215_00_images_adel.jpgاز آخرین دیداری که عادل فردوسی‌پور آن را گزارش کرده بود، قریب به 647 روز گذشت و او این بار از پلتفرمی متفاوت از همیشه به گزارش فوتبال پرداخت.
صدای بغض آلود عادل فردوسی‌پور در آغاز فینال لیگ قهرمانان آسیا، حالا به یکی از سوژه‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی بدل شده است؛ چرا که فردوسی‌پور پس از 647 روز از دیدار بایرن مونیخ و لیورپول، دوباره فرصت به دست آورده بود تا از باکس گزارشگری برای مخاطبان و طرفدارانش یک مسابقه فوتبال را گزارش کند و او که بارها در صحبت‌های خود گفته بود، حسابی دلش برای گزارشگری تنگ شده، با صدایی بغض‌آلود و توأمان با متانت و تقدیر از لطف بی‌کران مردم گزارش خود را شروع کرد.
البته برخلاف همیشه او این‌بار در قاب پخش زنده یک صفحه اینستاگرامی صدایش به گوش می‌رسید و تجربه‌ای جدید را پشت سر می‌گذاشت؛ از 48 ساعت قبل که رسماً خبر گزارشگری عادل فردوسی‌پور از صفحه AFC فارسی در اینستاگرام منتشر شد، این صفحه با کمتر از 200 هزار مخاطب به 3 میلیون مخاطب رسید و یک جهش تاریخی را پشت سر گذاشت و از طرفی در حین گزارش نیز یک رکورد تاریخی به نام عادل فردوسی‌پور و دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا به ثبت رسید.
پیش از این پربیننده‌ترین لایویی که در اینستاگرام از سوی مخاطبان فارسی‌زبان منتشر شده بود، 627 هزار مخاطب در لحظه داشت اما این رکورد در لایو امروز فردوسی‌پور به عدد 809 هزار مخاطب رسید و رکوردی ویژه به نام عادل به ثبت رسید؛ در آمار و ارقام جهانی هم لایو عادل فردوسی‌پور ششمین لایو پربیننده تاریخ اینستاگرام شد!
در مجموع مخاطبانی که سری به لایو امروز صفحه اینستاگرام کنفدراسیون فوتبال آسیا فارسی زدند و برای لحظه‌ای هم که شده صدای عادل فردوسی‌پور را شنیدند، طبق آمار 4 میلیون و 658 هزار مخاطب بود؛ در طول گزارش خود هم عادل فردوسی‌پور به رسم همیشه گزارش‌های خود، از ادبیات و کلمات منحصربفردش استفاده کرد و در پایان هم با مرثیه‌خوانی بر رویای قهرمانی در آسیا و تمجید و تقدیر از تلاش یحیی گل‌محمدی و شاگردانش به گزارش خود خاتمه داد.
حالا با گذراندن دیدار دیروز و گزارشی به یاد ماندنی از عادل فردوسی‌پور، قرار است او که به دعوت AFC به قطر رفته بود فردا به کشور بازگردد و مشخص نیست اما بدون‌تردید دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 در ذهن اهالی فوتبال به یادگار ماند؛ هم شکست دوباره پرسپولیس و ناکامی در راه رسیدن به قهرمانی و هم پایان دوری عادل فردوسی‌پور از عرصه گزارشگری و تجربه گزارش بر بستر اینستاگرام. تجربه‌ای متفاوت از همه 20 سال فعالیت فردوسی‌پور در حوزه رسانه .

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن