زمان بازگشت تماشاگران به استادیوم ها مشخص شد

b_150_100_16777215_00_images_1693-stadium_azadi.jpgهواداران فوتبال در لیگ برتر انگلیس، می توانند قبل از پایان سال میلادی به استادیوم ها برگردند.
 زمان بازگشت تماشاگران به استادیوم ها برای تماشای مسابقات فوتبال در لیگ برتر انگلیس مشخص شد و آنها می توانند تا قبل از پایان سال میلادی، راهی ورزشگاهها شوند.
به گزارش دیلی میل، با پایان یافتن مرحله دوم قرنطینه در کشور انگلستان، به زودی شرایط حضور در تماشاگران در استادیوم ها می تواند در ماه دسامبر تغییر کند.
در این گزارش آمده است که وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش برنامه هایی را برای بازگشت طرفداران در مناطقی که میزان آلودگی Covid-19 در آنها پایین است، تنظیم و به دفتر کابینه بریتانیا ارائه داده است.
با برنامه ریزی های صورت گرفته میان وزارت بهداشت انگلیس و سایر وزارت خانه ها، قرار است مرحله دوم قرنطینه عمومی که ماه اکتبر آغاز شده بود، در تاریخ 2 دسامبر در مناطقی که میزان مبتلای کمتری دارند، پایان یابد.
در حالی که هنوز برنامه خاصی در این باره اعلام نشده و ظاهرا وزارت بهداشت انگلیس با اتحادیه فوتبال این کشور به توافق نرسیده است، اما گفته می شود اتحادیه فدراسیون فوتبال در انگلیس در تلاش است تا حضور تماشاگران در استادیوم ها همچون مجوز حضور افراد برای تماشای برنامه های هنری فراهم کند.
در انگلستان مجوز حضور در سینماها یا برنامه های تئاتر صادر شده و افراد می توانند بدون محدودیت های کرونایی، به تماشای برنامه های هنری بروند که همین مسئله باعث خشم هواداران فوتبال شده است چرا که از نظر آنها زمانی که مجوز حضور در سینماها صادر شده، نباید ممانعتی برای حضور در استادیوم ها وجود داشته باشد.
چندی پیش آرسن ونگر سرمربی سابق آرسنال در یک جلسه پرسش و پاسخ در ساختمان پالادیوم لندن حضور پیدا کرد که مجوز حضور هزار نفر در این مراسم برای تماشای آن صادر شده بود و در بعضی مناطق افراد با تهیه بلیط، می توانند مسابقات فوتبال را در سینماها تماشا کنند.
در دیدارهای وستهام در نزدیکی استادیوم خانگی این تیم در لندن، تماشاگران می توانند از طریق صفحه نمایشگر بزرگی که در نزدیکی ورزشگاه نصب شده است، بازی های تیمشان را تماشا کنند ولی از حضور آنها در استادیوم ممانعت به عمل می آید.
عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه ها، باعث محدودیت و ضررهای مالی بزرگی به تیم های لیگ برتر و سایر لیگ های کشورها وارد کرده و تیم ها از لحاظ بحث درآمدزایی برای بلیط فروشی مسابقات، ضرر هنگفتی دریافت کرده اند.
تونی استوارت مالک باشگاه روترهام به روزنامه های انگلیسی گفته است: "من باشگاه هایی را می شناسم که در شرایط سختی مالی قرار دارند. هواداران یک منبع کسب درآمد برای باشگاهها هستند. این کمک بزرگی برای تیم ها از لحاظ مسائل مالی خواهد بود. این بدان معنی است که در انتهای یک تونل، چراغ روشنی وجود دارد و البته این مسئله برای هواداران خارق العاده خواهد بود. آنها می خواهند دوباره وارد استادیوم ها بشوند.
فعلا مجوز حضور تماشاگران در استادیوم باشگاه های سطح 3 در انگلیس صادر نشده است و این صدور مجوز می تواند برای تیم هایی که در سطح یک و دو فوتبال بریتانیا قرار دارند یک مزیت بزرگ باشد.
البته باید این نکته را متذکر شد که هنوز بابت مرگ و میر و تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا نگرانی وجود دارد و صدور مجوز حضور تماشاگران در استادیوم ها باعث تجمع و گردهمایی گروه های بزرگی از مردم می شود که ممکن است باعث گسترش بیماری کوید 19 شود و مطمئناً زمینه ها برای مقابله با این ویروس در استادیوم ها در ظرفیت کامل نیستند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن