تلاش نیویورک ردبولز برای ترویج اخلاق دربین هواداران:

500 دلار می دهیم، توهین نکنید

b_150_100_16777215_00_images_stories_Fotball_Jahan_tamashagaran.jpgاین روزها در ایالات متحده آمریکا نبرد تمام جانبه ای برای پایان دادن به توهین هایی که روز به روز در ورزشگاه های فوتبال به گوش می رسد، آغاز شده است. این در حالی است که در کشوری مثل آمریکا به نظر می رسد که بازیکنان فوتبال به فحش ها ودشنام های هواداران عادت کرده باشند، مبارزه ای همه جانبه برای این مشکل آغاز شده است.

به گزارش "همدان فوتبال"، در همین راستا سران باشگاه نیویورک ردبولز راهکار جالبی را پیش رو گرفته اند و به یک نوآوری دست زده اند. آنها به  هواداران افراطی باشگاهشان قول داده اند که در صورتی که توهینی به بازیکنی نکرده و سبب دلخوری بازیکنان را فراهم نیاورند، به آنها در ازای هر بازی 500 دلار جایزه می دهند.

البته ماجرا به اینجا ختم نمی شود و تلاش برای سالم سازی فوتبال در آمریکا گسترده تر از این حرف هاست. از سال 2011 تا حالا سازمان برگزاری رقابت های لیگ فوتبال آمریکا MLS جرایم مالی متعددی را برای فوتبالیست هایی که به قصد تمارض خود را روی زمین می اندازند در نظر گرفته است. در جریان فصلی که گذشت هم مسئولان برگزاری این رقابت ها اعلام کرده اند که تمامی باشگاه هایی با صحبت های جنجالی شان داوران را تحت فشار قرار می دهند، با جریمه مواجه خواهند شد.

 

مسئولان فوتبال در آمریکا و مسئولان برگزاری لیگ ام.ال.اس در نظر دارند تا با این اقدامات، هواداران بیشتری را به تماشای مسابقات فوتبال به سکوها بکشانند و به محبوبیت فوتبال در این کشور بزرگ بیفزایند. از همین رو کدهای رفتاری متعددی را برای هواداران درنظر گرفته اند. در رئال سالت لیک، استفاده از بلندگو و پلاکاردها در ورزشگاه ها ممنوع شده است و کسانی که از این قوانین سرپیچی کنند حتی ممکن است مجوز حضور در جایگاه تماشاگران در بازی های بعدی را از دست بدهند. سران باشگاه نیویورک ردبولز هم این هفته اعلام کرده اند که رفتار خوب هواداران افراطی این تیم، بی پاداش نخواهد ماند و هر یک از این هواداران افراطی در صورتی که از قوانین درنظر گرفته شده تخلف نکنند، درازای هر بازی نفری 500 دلار پاداش خواهند گرفت. سران این باشگاه البته اعلام کردند که هوادارانی که می خواهند این مبلغ را دریافت کنند باید در طول 4 بازی این هنجارها را رعایت کنند تا در ازای این رفتار مناسب، مبلغ 2000 دلار پاداششان را دریافت کنند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن