آغاز مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا

b_150_100_16777215_00_images_stories_Fotball_Jahan_champions_league.jpgفصل جديد ليگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب با هشت ديدار آغاز مي‌شود .

 

به گزارش "همدان فوتبال"، دور گروهي ليگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه با برگزاري بازي‌هاي گروه‌هاي يک تا چهار آغاز مي‌شود.

 

 


 

گروه A


منچستر‌يونايتد - باير‌لورکوزن

رئال‌سوسيداد - شاختار‌دونتسک


منچستر‌يونايتد در حساس‌ترين بازي اين گروه در ورزشگاه اولدترافورد به ديدار بايرلورکوزن مي‌رود. اين بازي آغاز هجدهمين حضور پياپي يونايتدها و نخستين ديدار ديويد مويس به عنوان سرمربي منچستر‌يونايتد در ليگ قهرمانان اروپاست. در طرف ديگر هم اين ديدار اولين تجربه اروپايي سامي هوپيا، سرمربي جوان بايرلورکوزن است تا دو مربي وجه تشابهي در اين ديدار داشته باشند. دو تيم در سال 2001 اولين بار با يکديگر ديدار کردند که بايرلورکوزن به دليل گل زده در خانه حريف توانست شياطين سرخ را از ليگ قهرمانان اروپا حذف کند. سال 2002 منچستر‌يونايتد توانست انتقام اين شکست را با برتري در بازي رفت و برگشت بگيرد. در بازگشت وين روني به روند گلزني در بازي قبلي اميدهاي زيادي در بين هواداران منچستر ايجاد شده است. لورکوزن در بازي شنبه خود در بوندسليگا موفق شد با درخشش اشتفان کيسلينگ با نتيجه 3 بر يک ولفسبورگ را شکست دهد و چهارمين برد خود در پنجمين هفته بوندسليگا را به دست آورد. منچستر‌يونايتد هم موفق شد با دو گل روبين فان‌پرسي و وين روني کريستال‌پالاس را شکست دهد تا دو تيم با روحيه خوب به استقبال اين ديدار بروند.


رئال‌سوسيداد نيز اولين حضور خود در ليگ قهرمانان اروپا را پس از يک دهه در خانه برابر شاختار دونتسک جشن خواهد گرفت. اين تيم اسپانيايي آخرين بار در سال 2003 در ليگ قهرمانان اروپا حضور داشت که با صعود از مرحله گروهي با شکست از ليون در مرحله دوم حذف شد.


گروه B


گالاتاسراي - رئال‌مادريد

کپنهاگن - يوونتوس


رئال‌مادريد در شروع اين فصل ليگ قهرمانان اروپا با هدايت کارلو آنچلوتي در ورزشگاه علي‌سامي‌ين به ديدار گالاتاسراي مي‌رود. دو تيم فصل قبل در مرحله يک چهارم نهايي به مصاف هم رفتند که رئال‌مادريد موفق شد با برتري برابر اين تيم به جمع چهار تيم برتر ليگ قهرمانان راه يابد. البته گالاتاسراي در بازي برگشت رئال‌مادريد را به درد سر انداخت و تا حذف از ليگ قهرمانان پيش برد. ديديه دروگبا، مهاجم ساحل‌عاجي گالاتاسراي در اين ديدار اميد اول گلزني گالاتاسراي است. او در ديدار فصل قبل دو تيم توانست دروازه رئال‌مادريد را باز کند. ديگر گل‌هاي گالاتاسراي را در بازي دو تيم در فصل گذشته امانوئل ابوئه و وزلي اسنايدر به ثمر رساندند. رئال‌مادريد در اين هفته برابر ويارئال در ليگا به تساوي 2 بر 2 رسيد. هر چند رئالي‌ها 2 امتياز را در اين ديدار از دست دادند اما گلزني گرت بيل و کريستيانو رونالدو باعث اميدواري هواداران رئال‌مادريد براي يک فصل رويايي شده است.


يوونتوس در ديگر ديدار اين گروه کار چندان سختي نخواهند داشت و بايد به ديدار کپنهاگن دانمارک برود که اين فصل در ليگ دانمارک وضعيت چندان خوبي ندارد. يوونتوس اين فصل با خريد‌هاي خوبي که انجام داده است، يکي از اميدهاي قهرماني در ليگ قهرمانان اروپاست. بيانکونري پس از تساوي برابر اينتر در داربي ايتاليا به چيزي کمتر از پيروزي در اين ديدار نمي‌انديشد.


گروه C


المپياکوس - پاري‌سن‌ژرمن

بنفيکا - اندرلخت


پاري‌سن ژرمن در گروهي که خيلي‌ها آن را آسان‌ترين گروه ليگ قهرمانان اروپا مي‌دانند بايد در اولين بازي خود به ديدار المپياکوس برود. شاگردان لورن بلان که فصل جديد ليگ فرانسه را خوب شروع نکرده‌ بودند، جمعه موفق شدند در هفته پنجم ليگ فرانسه برد روحيه‌بخشي را کسب کنند و با 2 گل بوردو را از پيش رو بردارند. در اين ديدار لورن بلان براي اولين بار مي‌تواند از زوج رويايي زلاتان ابراهيموويچ و ادينسون کاواني در ليگ قهرمانان اروپا استفاده کند. تيم پاريسي فصل قبل در مرحله يک چهارم نهايي به سد بزرگي چون بارسلونا برخورد و حذف شد. آنها اين فصل اميدوارند بتوانند به جمع چهار تيم نهايي ليگ قهرمانان اروپا برسند.


بنفيکا در ديگر ديدار اين گروه در ليسبون به ديدار اندرلخت خواهد رفت. بنفيکا که فصل گذشته تا فينال ليگ اروپا بالا آمد اين فصل با هدايت خورخه خسوس آماده کسب اولين سه امتياز خود در ليگ قهرمانان اروپاست.


گروه D


بايرن‌مونيخ - زسکا‌مسکو

ويکتوريا پلژن - منچستر‌سيتي


مدافع عنوان قهرماني ليگ قهرمانان اروپا با هدايت پپ گوآرديولا در خانه به ديدار زسکا مسکو مي‌رود. بايرن‌مونيخ پس از قهرماني در سوپر جام اروپا در حالي فصل جديد ليگ قهرمانان اروپا را آغاز خواهد کرد که اين هفته موفق شد با برتري 2 بر صفر برابر هانوفر توقف برابر فرايبورگ را جبران کند. تياگو آلکانترا همچنان غايب اصلي بايرن مونيخ است که تا 3 هفته ديگر نمي‌تواند باواريايي‌ها را همراهي کند. اين بازي بازگشت پپ گوآرديولا به ليگ قهرمانان اروپا پس از يک فصل است. آخرين حضور گوآرديولا در ليگ قهرمانان اروپا به 2 فصل قبل برمي‌گردد که در خانه مغلوب چلسي شد.


منچستر‌سيتي در ديگر ديدار اين گروه بايد در جمهوري چک به ديدار ويکتوريا پلژن برود. منچستر‌سيتي که به دليل کسب نتايج ضعيف در ليگ قهرمانان اروپا هميشه تحت فشار بوده، اميدوار است بتواند دست پر از جمهوري چک برگردد. شاگردان مانوئل پيگريني اين هفته در ليگ برتر برابر استوک سيتي به تساوي بدون گل رسيدند تا از مدعيان قهرماني فاصله بگيرند. فيروزه‌اي‌پوشان هيچ محرومي براي اين ديدار ندارند و تنها ونسان کمپاني، مدافع بلژيکي خود را به دليل مصدوميت در اختيار نخواهند داشت.

 

ساير بازي‌هاي ليگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب برگزار مي‌شود.

 

 


اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن