بیم و امید نمایندگان فوتبال همدان در لیگ ۲ کشور

b_150_100_16777215_00_images_494.jpgنمایندگان فوتبال همدان در حالی تعطیلات بین‌فصل خود را سپری می‌کنند که نیمی‌ از راه را با امید طی کردند.
به گزارش همدان فوتبال؛ شهرداری و پاس همدان در نیم فصل اول لیگ دسته ۲ فوتبال کشور در شرایطی برابر حریفان خود به میدان رفتند که عملکردشان به مراتب بسیار بهتر از سال قبل بود.
فصل جاری لیگ دسته دوم فوتبال کشور در ۲ گروه چهارده تیمی در حال برگزاری است و همدان ۲ نماینده در این دوره از رقابت ها دارد.
تیم شهرداری همدان در گروه یک با تیم های شهرداری فومن، کارون اروند خرمشهر، نماینده بجنورد، فولادنوین اهواز، شهید قندی یزد، اتحاد(اوالان) کامیاران، خیبر خرم آباد، شهرداری آستارا، کاسپین قزوین، پرسپولیس گناوه، استقلال ملاثانی، مس نوین کرمان و میلاد مهر تهران هم گروه شد.
همچنین تیم پاس همدان در گروه ب با تیم های شهرداری بم، شهرداری ماهشهر، نفت و گاز گچساران، شهرداری بندرعباس، چوکا تالش، سردار بوکان، نفت امیدیه، بعثت کرمانشاه، شهدای بابلسر، ایران جوان بوشهر، ملی حفاری اهواز، رزکان کرج و دارایی بندرگز هم گروه شد.
با پایان یافتن نیم فصل این مسابقات، شهرداری در گروه یک با تصاحب ۲۱ امتیاز در رتبه چهارم جدول ایستاد و پاسی ها نیز با همین تعداد امتیاز در گروه ب رتبه دوم را به دست آورد.
نیم فصل موفق شهرداری
اگرچه به اذعان اغلب کارشناسان و هواداران، شهرداری امسال در گروهی به مراتب راحت تر از پاس گام به میدان گذاشت اما در هر حال نتایج خوبی را در گروه یک به دست آورد.
شاگردان هادی گل محمدی در ۱۳ بازی انجام داده در نیم فصل اول موفق به کسب پنج پیروزی، ۶ تساوی و تنها ۲ باخت شدند تا با ۲۱ امتیاز در رتبه چهارم این گروه قرار بگیرند.
این در حالی است که شهرداری چی ها در نیم فصل لیگ ۲ سال قبل پنج شکست، پنج تساوی و ۲ برد کسب کرده و با ۱۱ امتیاز در رتبه نهم جدول ایستادند.
در جدول بیشترین بردهای گروه یک در نیم فصل اول، شهرداری رتبه ششم را در اختیار گرفت و در تعداد تساوی ها پس از مس نوین کرمان، در کنار شهید قندی یزد، خیبر خرم آباد و امید گناوه با ۶ تساوی رکوردار بود و اما با ۲ شکست پس از خیبر و شهید قندی، یکی از کمترین تیم ها به لحاظ باخت لقب گرفت.
خط تهاجمی شهرداری در ۱۳ بازی انجام شده ۱۶ گل به ثمر رساندند که پنجمین خط حمله پرگل گروه یک به شمار می روند اما با ۱۱ گل خورده در میانه جدول جای گرفتند.
همین افت و خیزها سبب شد تا شهرداری نیم فصل اول بتواند پس از استقلال ملاثانی با ۲۷ امتیاز، شهید قندی یزد و خیبر خرم آباد با ۲۴ امتیاز، رتبه چهارم را به خود اختصاص دهد.
این موفقیت در نیم فصل امید زیادی را در دل دوستداران شهرداری برای تداوم درخشش در نیم فصل دوم ایجاد کرد هر چند شرایط فعلی این تیم نوید بیم و نگرانی را در ادامه راه می‌دهد.
زمین تمرین نداریم
سرمربی تیم شهرداری همدان با اشاره به مشکلات این تیم می‌گوید: تاکنون تمرین آماده سازی تیم شروع نشده و زمین مناسب برای تمرین نداریم.
هادی گل محمدی افزود: پرداخت نشدن قرارداد مالی بازیکنان براساس تعهد باشگاه و جذب نکردن مهره های کلیدی مورد نیاز در راستای تقویت تیم را از دیگر دغدغه های تیم خود برشمرد.
وی بیان کرد: امسال بهترین دوران مربیگری خود را تجربه می کنم و در نهایت آرامش و دور از هرگونه حاشیه به دنبال کسب نتایج مطلوب بوده‌ایم.
گل محمدی اضافه کرد: در صورت حمایت به موقع مسوولان چه بسا در نیم فصل دوم بتوانیم در همان کورس مدعیان برای صعود نبرد کنیم که امیدوارم تحقق یابد.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد تیم شهرداری را نیروهای بومی تشکیل می دهند، گفت: امسال سعی کردیم تا از تمام ظرفیت فوتبال همدان در قالب تیم فوتبال شهرداری استفاده کنیم.
گل محمدی اظهار داشت: اگر مشکلات تیم برطرف شود، با اعتقادی که به نیرو و توان فنی تیم دارم، صعود از این گروه میسر می‌شود.
وی بیان کرد: در لیگ امسال بازیکنان جوان و زیر ۲۳ سال شهرداری با میدان دیدن، تجربه خوبی را کسب کردند و به طور قطع این رویه را ادامه می دهیم اما نیاز به بازیکن جدید و کلیدی هم احساس می شود که البته منوط به تامین منابع مالی است.
پاس فراتر از انتظار
تیمی که از همان بدو ورودش به فصل جاری لیگ ۲ با قرعه سخت و دشوار مواجه شد اما در طول نیم فصل آهنگ یکنواخت در کسب امتیاز و ماندن در جمع مدعیان نواخت.
پاس اگرچه با مشکلات عدیده در نیم فصل اول مواجه شد اما در نهایت توانست بالاتر از تیم های مدعی و متمول ، نائب قهرمان یک نیمه از مسابقات شود.
آنها با ۲۱ امتیاز پس از چوکای ۲۴ امتیازی و بالاتر از ایران جوان بوشهر، سردار بوکان و نفت و گاز گچساران، در جایگاه دوم قرار بگیرد.
سهم آنها از ۱۳ بازی نیم فصل اول پنج برد، ۶ مساوی و تنها ۲ شکست بود.
شاگردان جمشیدیان در بیشترین تعداد برد در گروه ب لیگ ۲ ، رتبه سوم را به دست آوردند اما در تساوی جزو رکورداران بودند اما در شکست پس از چوکا، با ۲ باخت جزو تیم های برتر بودند.
آنها با ۱۲ گل زده اگرچه خط حمله زهردار و آتشین را ایجاد نکرده اند اما با ۹ گل خورده جزو بهترین خطوط دفاعی را در اختیار دارند.
این در حالیست که تیم تحت هدایت جمشیدیان سال قبل نیز با پنج برد، پنج تساوی و ۲ شکست جایگاه دوم نیم فصل گروه ب را به خود اختصاص دادند.
با این وضعیت پاسی ها در نیم فصل اول گروه ب سال قبل ۱۵ گل زده و ۹ گل خورده را به ارمغان آوردند.
در واقع تیم پاس نسبت به مدت مشابه سال قبل نتایج یکنواخت را کسب کرد تا امیدها برای درخشش در نیم فصل دوم بیشتر شود.
هر چند جمعیت هواداران فوتبال همدان نیز بیم دارند که پاس همچنان در بلاتکلیفی، نتواند نیم فصل دوم را درخشان و به قصد صعود ادامه دهد.
مشکلات پاس تمامی ندارد
سرمربی تیم پاس نیز با دفاع از عملکرد شاگردانش در زمین گفت: مشکلات متعدد گریبانگر تیم شده و تا جایی که قادر به جذب بازیکن جدید نیستیم.
احمد جمشیدیان افزود: تاکنون به دلیل بدهی مالی پنجره نقل و انتقالات برای تیم پاس باز نشده و قادر به جذب بازیکن جدید نیستیم.
وی اظهار داشت: بدهی نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومانی به کمیته تعیین وضعیت فدراسیون پیرامون شاکیان تیم پاس باعث شد تا از جذب بازیکن جدید محروم شویم و تاکنون اقدامی از سوی مسوولان برای حل این مشکل نشده است.
وی بیان کرد: در صورتی که نتوانیم این میزان بدهی مالی را تسویه کنیم، امکان جذب بازیکن جدید وجود ندارد و این وضعیت به سود پاس نیست.
سرمربی پاس همدان اضافه کرد: هم اینک تیم های حریف پاس در گروه ب لیگ دسته ۲ برای تقویت در نیم فصل دوم در حال جذب بازیکنان جدید هستند و ما باید نگران از دست دادن بازیکنان فعلی باشیم.
جمشیدیان اظهار داشت: درخواست برگزاری نشست با مسوولان برای حل این مشکل را داشته ایم اما تاکنون نتیجه بخش نبوده و هیچ قدامی صورت نگرفته است.
وی افزود: با شرایط فعلی باید نگران این باشیم که تیم سقوط نکند و در نیم فصل دوم فقط برای بقا در لیگ به میدان می رویم.
سرمربی تیم پاس یادآور شد: ما حتی فهرست بازیکن مدنظر را نیز آماده کرده ایم اما اگر مشکل منع جذب بازیکن باشگاه پاس حل نشود، باید با داشته های قبل به مصاف حریفان برویم که البته در این بین چند بازیکن مصدوم داریم.
وی با تاکید بر اینکه با وضعیت موجود نمی توان هیچ شانسی برای صعود قائل بود، گفت: تاکنون نزدیک به یک میلیارد تومان به باشگاه پاس پرداخت شده اما ۶۰۰ میلیون از این میزان پرداختی صرف بدهی گذشته شده است.
جمشیدیان افزود: پاس برای بقا در کورس مدعیان نیاز به تقویت و نیز حمایت مالی بیشتر دارد و امیدوارم این مهم عملی شود.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن