حرکات اصلاحی برای مشکلات گردنی

ادامه مطلب: حرکات اصلاحی برای مشکلات گردنیبرای افرادی که از درد مزمن گردن و یا دیسک گردن رنج می‌برند، سازگاری با تغییرات و حفظ کیفیت زندگی در حد بالا دشوار است.
ادامه مطلب: حرکات اصلاحی برای مشکلات گردنی

گرم کنید و از آسیب دور بمانید!

ادامه مطلب: گرم کنید و از آسیب دور بمانید!نرمش و گرم کردن بدن باعث افزایش جریان خون به سمت ماهیچه ها، افزایش انعطاف پذیری و کاهش وقوع آسیب ها می شود.

راهکار درمان دردهای مفصلی

ادامه مطلب: راهکار درمان دردهای مفصلیروش‌های درمانی متعددی وجود دارد که با توجه به علت و شدت درد مفصل تجویز می‌شوند.
به گزارش "همدان فوتبال"، مفاصل باعث اتصال میان دو استخوان می‌شوند.در میان ورزشکاران و افراد کهنسال، درد زانو که ناشی از مشکلات مفاصل محسوب می‌شود بسیار رایج است. هر گونه آسیبی که به مفاصل به دلیل بیماری یا جراحت وارد شود، می‌تواند باعث اختلال در حرکت و بروز درد فراوان شود.
درد مفاصل به ویژه با افزایش سن بسیار طبیعی است. براساس یک مطالعه در آمریکا، یک سوم افراد بزرگسال طی یک ماه گذشته پیش از آن درد مفاصل را تجربه کرده بودند. درد زانو به همراه درد شانه و ران از رایج‌ترین موارد درد مفاصل محسوب می‌شود.
پوکی استخوان، آرتروز، نقرس، جراحت ها و بورسیت (آماس کیسه‌های مفصلی) از دیگر دلایل رایج بروز درد در مفاصل است. به طور معمول درد مفاصل همراه با تورم و التهاب، سفتی، و کاهش قابلیت حرکت خود را نشان می‌دهد.
در صورتی که درد مفاصل شدید و ناگهانی باشد و به مرور از بین برود به آن درد حاد و در صورتی که درد برای چند هفته تا چند ماه ادامه یابد به آن درد مزمن اطلاق می‌شود. با این حال، حتی یک تورم و التهاب مفاصل برای کوتاه مدت نیز می‌تواند کیفیت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد.
متخصصان پس از شناسایی بیماری تلاش می‌کنند به کمک داروها و روش‌های درمانی (تراپی) با کاهش التهاب، درد بیمار را کاهش دهند. از رایج‌ترین راهکارهای پزشکان برای درمان درد مفاصل می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
۱- دارو: در موارد ملایم تا شدید که همراه با تورم باشد، پزشکان اقدام به تجویز دارو به بیمار می‌کنند. داروهای غیراستروئیدی ضدالتهابی مانند اسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن، و سلکوکسیب به طور معمول در این موارد تجویز می‌شود. داروهای غیراستروئیدی عوارض جانبی مانند خونریزی دستگاه گوارش را می‌تواند به همراه داشته باشد. در مواردی که علائم بیماری ملایم و بدون تورم باشد، داروهایی مانند استامینوفن موثرتر است. به هیچ عنوان این دارو را با نوشیدنی‌های الکلی مصرف نکنید، زیرا باعث آسیب‌های جدی به کبد می‌شود.
۲- درمان‌های موضعی: می‌توانید برای درمان درد مفاصل از درمان‌های موضعی استفاده کنید. برای مثال کپسایسین که در فلفل تند وجود دارد باعث تسکین درد مفاصل در بیماران مبتلا به آرتروز می‌شود. این ماده با تولید اندورفین در بدن، مانع از انتقال پیام درد به مغز می‌شود. هم اکنون کرم‌های موضعی حاوی کپسایسین در بازار موجود است که می‌توانید از آن در محل درد مفاصل بهره بگیرید.
۳- تزریق: اگر دو راهکار پیشین برای تسکین درد مفاصل موثر واقع نشد و بیمار از درد مزمن مفاصل رنج می‌برد، پزشک اقدام به تزریق استروئید به صورت مستقیم به مفاصل می‌کند. این تزریقات به طور معمول هر ۳ تا ۴ ماه یکبار در بیماران مبتلا به آرتروز و تاندونیت انجام می‌شود.
۴- پلاسما درمانی: در این روش پلاسماهای غنی از پلاکت را که از خون خود بیمار تهیه شده اند به محل درد مفاصل تزریق می‌کنند. به دلیل حجم بالای پلاکت و پروتئین‌های موجود در پلاسما، این ترکیب خواص ضدالتهابی داشته و به درمان درد کمک می‌کند.

ورزشکاران کربوهیدرات مصرف کنند

ادامه مطلب: ورزشکاران کربوهیدرات مصرف کنندمصرف کربوهیدرات چند روز قبل از مسابقه: پژوهش­ها حاکی از اثر مثبت افزایش مصرف کربوهیدرات بر عملکرد ورزشکاران چند روز مانده به مسابقه بویژه در رشته های استقامتی است. یکی از راه‌های افزایش گلیکوژن بدن استفاده از بارگیری کربوهیدرات است.

۱۶ دلیل آسیب دیدن مفاصل

ادامه مطلب: ۱۶ دلیل آسیب دیدن مفاصلشما چگونه به مفاصل خود آسیب می رسانید؟