نقش وعملکرد الکترولیت‌ ها در ورزش

ادامه مطلب: نقش وعملکرد الکترولیت‌ ها در ورزشتعریق زیاد درهوای گرم طی فعالیت‌های شدید جسمانی به مقداری از املاح معدنی والکترولیت های بدن به ویژه کلر، سدیم وپتاسیم می انجامد.

تست کرونا از فوتبال ایران حذف شده است؟

ادامه مطلب: تست کرونا از فوتبال ایران حذف شده است؟فصل جدید فوتبال ایران در حالی دنبال می‌شود که گویا الزام زمانی و حتی الزامی برای انجام تست کرونا وجود ندارد؛ آن‌هم در شرایطی که فوتبال دنیا کماکان به انجام تست PCR پایبند بوده و رییس ستاد مقابله با کرونا در ورزش نیز در رابطه با سایر رشته‌های ورزشی اعلام کرده پروتکل های بهداشتی ابلاغی کماکان به قوت خود باقی است.

ورزشکاران نامداری که بر اثر ابتلا به کرونا درگذشتند/ یک لحظه غفلت هم جبران ناپذیر است!

ادامه مطلب: ورزشکاران نامداری که بر اثر ابتلا به کرونا درگذشتند/ یک لحظه غفلت هم جبران ناپذیر است!
لزوم رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی باتوجه به وضعیت قرمز کرونا بیشتر از گذشته باید در دستور کار ورزشکاران و پیشکسوتان قرار گیرد.

مصرف کربوهیدرات ها در ورزشکاران

 ادامه مطلب: مصرف کربوهیدرات ها در ورزشکارانمصرف کربوهیدرات چند روز قبل از مسابقه: پژوهش­ها حاکی از اثر مثبت افزایش مصرف کربوهیدرات بر عملکرد ورزشکاران چند روز مانده به مسابقه بویژه در رشته های استقامتی است. یکی از راه‌های افزایش گلیکوژن بدن استفاده از بارگیری کربوهیدرات است.

یک بازیکنان پایه الزامی است بداند!

ادامه مطلب:  یک بازیکنان پایه الزامی است بداند!
هر فوتبالیست در یک مسابقه حدود 5/3 لیتر از مایعات بدن خود را از دست میدهد. بعد از بازی، ورزشکار باید مایعات مصرف کند تا این کمبود جبران شود، وگرنه ترمیم جراحت‌ها و آسیب دیدگی های مفاصل و بازیابی توانایی عضلانی با اختلال مواجه می‌گردد.

⚠️ورزشکار نباید بعد از مسابقه چای، قهوه یا سایر نوشیدنی های کافئین دار مصرف کند. چون این نوشیدنی‌ها مدر ( ادرار آور ) هستند. درست است که او قصد دارد با این کار عطش خودش را کم کند، اما مایعی که می‌آشامد بسیار کمتر از آبی است که همراه ادرار او خارج می‌شود. پس بدن باز هم آب بیشتری از دست می‌دهد. بهترین نوشیدنی های بعد از مسابقه، نوشیدنی های ایزوتونیک هستند. اصطلاح ایزوتونیک به مایعی گفته می‌شود که غلظت مواد نمکی موجود در آن با خون یکی است.