لیگ دسته اول فوتبال بانوان؛

نیم نگاه دختران سبزپوش همدانی به لیگ برتر

b_150_100_16777215_00_images_phocagallery_avatars_paszanan.jpgتیم فوتبال بانوان پاس همدان یکی از پتانسیل های مهم ورزش بانوان استان است که برای صعود به لیگ برتر تلاش می کند.
به گزارش "همدان فوتبال" و به نقل از خبرگزاری مهر، محمدرضا بهرامی‌صفت: وقتی پای رشته پرمخاطب فوتبال به میان می‌آید دیگر بحث جنسیت مطرح نیست و از هر قشر، پیر و جوان، زن و مرد همه و همه به عاشق مستطیل سبز و این رشته هستند.
امروز علی‌رغم هجمه‌های کشورهای معاند اما در کشورمان دختران سرزمین ایران در تمام رشته‌های ورزشی فعالیت می‌کنند و با صلابت در عرصه‌های مختلف بین‌المللی پرچم مقدس کشورمان را به اهتزاز درمی‌آورند.
در چندین سال گذشته نگاه ویژه وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال باعث شده تا بانوان ایرانی در رشته فوتبال حضور چشم‌گیری داشته باشند و استعدادهای درخشانی در عرصه ملی و بین‌المللی پا به عرصه گذاشته‌اند.
هیأت فوتبال استان همدان نیز به ریاست عباس صوفی در سال‌های اخیر نگاه ویژه‌ای به فعالیت بانوان همدانی به فوتبال داشته و امروز ما در همدان بانوی ملی‌پوش نیز داریم که نشان از حرکت خوب فوتبال بانوان همدان دارد.
در بحث تیم‌داری نیز همدان در سال‌های متمادی در فوتبال بانوان ورود کرده که در بعضی از سال‌ها به دلیل مشکلاتی نظیر مالی کمی از نظر تیم‌داری فوتبال بانوان به حاشیه رفته بود.
اما باز هم شاهد هستیم با حمایت‌هایی که صورت گرفته این بار تیم فوتبال بانوان همدان با قرار گرفتن زیر چتر باشگاه پاس فعالیت خود را در لیگ دسته اول فوتبال کشور آغاز کرده و این تیم در هفته نخست در همدان به تساوی صفر بر صفر برابر پرسپولیس شیراز رسید.
آغاز لیگ دسته اول فوتبال بانوان کشور بهانه‌ای شد تا دقایقی پای صحبت‌های سرمربی تیم فوتبال بانوان پاس همدان بنشینیم.
با قدرت برای صعود به لیگ برتر خواهیم جنگید
سرمربی تیم فوتبال بانوان پاس همدان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سابقه تشکیل مجدد تیم بانوان همدان اظهار کرد: سال گذشته با رایزنی رئیس هیئت فوتبال استان همدان امتیاز لیگ دسته دوم فوتبال بانوان کشور به همدان داده شد که در همان فصل موفق شدیم به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کنیم و به لیگ دسته اول فوتبال کشور صعود کنیم.
فریبا ترک افزود: فصل گذشته تیم با نام صنایع غذایی سحر که ۵۰ درصد هزینه‌های مسابقات را متقبل شده بود در مسابقات شرکت کردیم اما امسال در لیگ دسته اول فوتبال کشور تیم با حمایت باشگاه پاس و به همین نام وارد مسابقات شد.
سرمربی تیم فوتبال بانوان پاس همدان با اشاره به شرایط تیم گفت: از مهر ماه تست‌گیری‌های خود را برای لیگ دسته اول فوتبال کشور آغاز کردیم، ۹۰ درصد بازیکنان ما بومی و تنها ۴ بازیکن غیر بومی داریم.
ترک خاطرنشان کرد: در هفته ۴ جلسه در استادیوم شهدای قدس تمرینات خود را دنبال می‌کنیم.
وی با اشاره به حضور پرقدرت در لیگ دسته اول فوتبال کشور بیان کرد: امسال شرایط تیم ما بسیار خوب بوده و بازیکنان همدل و با انگیزه فراوان تمرینات خود را دنبال می‌کنند.
سرمربی تیم فوتبال بانوان پاس همدان عنوان کرد: هدف ما صعود به لیگ برتر بانوان کشور بوده و با قدرت برای این هدف خواهیم جنگید.
ترک با بیان اینکه میانگین سنی بازیکنان ما زیر ۲۳ سال است، گفت: تعداد تیم‌های حاضر در لیگ دسته اول فوتبال کشور ۹ تیم است که ما ۴ بازی میهمان و ۴ بازی نیز میزبان خواهیم بود.
وی افزود: کیفیت تیم‌ها در این فصل بسیار بالا است و تعدادی از تیم‌ها از بازیکنان لیگ برتری و ملی‌پوش استفاده می‌کنند.
سرمربی تیم فوتبال بانوان پاس همدان با اشاره به دیدار هفته نخست بیان کرد: در هفته نخست در همدان میزبان پرسپولیس شیراز بودیم که در این بازی دو نیمه متفاوت را ارائه دادیم.
ترک خاطرنشان کرد: نیمه اول مسابقه بازی متعادلی را شاهد بودیم اما در نیمه دوم با تغییر تاکتیک و تعویض‌هایی که انجام دادیم توپ و میدان را در اختیار گرفتیم و اگر موقعیت‌هایمان به گل تبدیل می‌شد باید با اختلاف ۳ گل پرسپولیس شیراز را شکست می‌دادیم.
یک تیم جوان و با انگیزه داریم
وی با بیان اینکه داور پنالتی مسلم ما را نگرفت، گفت: حریف در بیشتر دقایق به دنبال اتلاف وقت و ضد فوتبال بود به طور قطع از نتیجه تساوی در همدان راضی نیستیم و باید پرسپولیس شیراز را شکست می‌دادیم.
سرمربی تیم فوتبال بانوان پاس همدان عنوان کرد: تیم ما یک تیم جوان و با انگیزه بوده و هفته به هفته بهتر خواهیم شد.
وی با بیان اینکه فوتبال بانوان نیاز به حمایت ویژه دارد، گفت: نگاه مدیرکل ورزش و جوانان استان به فوتبال بانوان مثبت بوده که باعث دلگرمی ما است.
وی افزود: همچنین ریاست هیئت فوتبال استان همدان نیز با جدیت به دنبال پیشرفت روزافزون فوتبال بانوان است که جای تقدیر و تشکر دارد.
گفتنی است؛ بانوان همدانی علاقه ویژه‌ای به رشته فوتبال دارند و حضور در این سطح از مسابقات بدون شک باعث جذب بیشتر بانوان همدانی خواهد شد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن