اعتراض بانوان فوتبال پاس همدان به تصمیم فدراسیون؛

چرا صدرنشین صعود نکرد؟

b_150_100_16777215_00_images_stories_upload_banovan-pas.jpgتیم پاس همدان با وجود صدرنشینی در پایان رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال بانوان کشور، از صعود به لیگ برتر بازماند.
به گزارش خبرنگار ایرنا هفته پایانی رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال بانوان کشور در حالی به پایان رسید که پاس با وجود کسب ۱۷ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به سایر حریفان، در صدر جدول باقی ماند اما نتوانست جزو ۲ تیم صعود کننده به لیگ برتر باشد.
در پایان این مسابقات پاس همدان از هشت باز صاحب ۱۷ امتیاز و تفاضل گل مثبت ۱۶ شد، تام اصفهان با همین تعداد امتیاز و مثبت ۱۴ دوم و ستارگان سلیمی بوشهر با ۱۷ امتیاز و تفاضل گل مثبت ۱۰ سوم شد.
بازیکنان پاس با همین تفکر که لیگ یک بانوان همانند سایر لیگ‌های‌ کشور قانون یکسان دارد، هفته پایانی را با برد پرگل هفت بر صفر مقابل شهرداری سیرجان به ثبت رساندند تا با تفاضل گل بهتر صعود کنند.
اما گویا معیار صعود در لیگ دسته اول فوتبال بانوان کشور متفاوت با سایر لیگ‌ها است و با توجه به اینکه اولویت صعود، بازی رو در رو حساب می‌شود، تام اصفهان و ستارگان سلیمی بوشهر به عنوان تیم‌های اول و دوم به لیگ برتر فوتبال زنان صعود کردند.
این تصمیم فدراسیون از آن جهت به ضرر پاس همدان بود که آن‌ها بازی رودر رو را مقابل ستارگان سلیمی بوشهر واگذار کرده بودند و به همین دلیل چیدمان جدول با دیدارهای رودررو صورت گرفت تا پاسی‌ها تیم سوم محسوب شوند.
مسوولان حق پاس را بگیرند
کاپیتان تیم بانوان پاس همدان در این باره گفت: ما از مسوولان اجرایی استان به ویژه ورزش و هیات فوتبال درخواست داریم پیگیری لازم را داشته باشند.
هانیه طبی خرم افزود: خاطرم نیست این چنین قانونی تاکنون اجرایی شده باشد، ما توانستیم با امتیاز برابر، بیشترین گل زده و کمترین گل خورده را به ثبت برسانیم و با بهترین تفاضل گل صدرنشین باشیم اما جای تعجب است که بازی رو در رو را ملاک می‌دانند.
وی اضافه کرد: طبق نمودار جدول همانند سایر لیگ‌های‌ فوتبال کشور ما تیم صدرنشین هستیم و بهترین عملکرد را داشته‌ایم.
طبق نمودار جدول همانند سایر لیگ‌های‌ فوتبال کشور ما تیم صدرنشین هستیم و بهترین عملکرد را داشته‌ایم.
طبی خرم بیان کرد: تیم پاس شایسته صعود به لیگ برتر است، تیمی که با حداقل هزینه و بهره مندی از بازیکنان توانمند و مربیان مجرب بومی توانست امسال نتایج درخشانی را در لیگ یک کسب کند.
وی خاطرنشان کرد: از مسوولان فدراسیون فوتبال درخواست می‌کنیم که به این وضعیت رسیدگی کنند و معتقدم حق تیم پاس صعود به لیگ برتر است.
هیات فوتبال پیگیری می‌کند
رئیس هیات فوتبال همدان نیز در این باره گفت: پیگیری پرونده لیگ دسته یک فوتبال کشور و اینکه چه قانونی برای صعود تعریف شده، را انجام می‌دهیم.
عباس صوفی افزود: ابتدا باید مشخص شود که معیار صعود تیم‌های لیگ یک به لیگ برتر در فوتبال بانوان آیا صورتجلسه و به تیم‌ها اعلام شده یا خیر، ما تابع قانون هستیم و پیگیری لازم را نیز خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: تیم پاس شایسته صعود به لیگ برتر فوتبال کشور است و از سطح فنی و کیفی بسیار خوبی برخوردار بوده و حیف است این چنین تیم‌هایی در لیگ برتر نباشند.
صوفی خاطرنشان کرد: همه اعضای تیم متشکل از استعدادهای نخبه بومی هستند و به همین دلیل دنبال روشن شدن حقیقت هستیم و فدراسیون نیز قطع به یقین پاسخگو خواهد بود.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن