مرثیه سرایی برای تیم صد مدعی؛

پاسی ها حريف تمريني دسته اولی‌ها!

b_150_100_16777215_00_images_stories_soghout-pas.jpgقرار گرفتن در راس هرم اجرايي يك مجموعه، يا آنچه از آن به عنوان مديريت ياد مي‌شود، مقتضيات منحصر به فردي دارد كه به هيچ وجه نمي‌توان آنها را ناديده گرفت .


به گزارش "همدان فوتبال"، يك مدير، اگرچه در مقطع زماني خاصي و در فضاي مكاني محدودي كارش را انجام مي‌دهد، اما آثار و تبعات درايت يا عدم درايت او، مي‌تواند همه ظرف‌هاي مكاني و زماني را در هم بشكند و اثر يا سواثر خود را در عرصه‌هاي گوناگون و در زمان‌هاي مختلف نشان بدهد.

 

يك رييس‌جمهور خوب، گذشته از آنكه مي‌تواند در دوران تصدي‌گري خودش و براي مردم خودش اقدامات منفعت‌باري به انجام برساند، قادر خواهد بود آثار نيك ناشي از حسن تدبيرش را بذل همسايه‌هاي جغرافيايي‌اش و يا مردم آينده سرزمين‌اش نيز بكند. نبايد تصور كرد حكايت مديران حوزه‌هاي خردتر مثل فرهنگ، هنر، علم يا ورزش از اين قصه جداست. آنان هم به نوبه خودشان و بنا به نوع فعاليتي كه در يك مقطع خاص زماني و مكاني دارند، ديگران را تحت تاثير قرار مي‌دهند و به آنها سود يا زيان مي‌رسانند. اين، دقيقا همان ماجرايي است كه در مورد مديريت عبدالحميد رمضاني در پاس صدق مي‌كند.


مديرعاملي كه محبوبيتي نزد هواداران ندارد و اين ادعا از شعارهايي كه عليه او در ورزشگاه داده شد، پيداست. مديرعاملي كه در اين 700 روز حضورش در همدان با ده ها وعده رنگارنگ مبني بر ليگ برتري كردن پاس، دوام مديريتي اش را تا به اينجا پيش برده ، اما حناي او براي تماشاگران ديگر رنگي ندارد و موج انتقادها و اعتراضات از او گستره بيشتري يافته است.


مثنوي هفتاد من كاغذي كه رمضاني از بدو ورودش در تيم پاس در سمت هاي مختلف رونمايي كرده، اكنون پاس را به خاك سياه نشانده است.


تيمي كه ديگر ستاره روي پيراهنش درخشان نيست و بزرگان پاس تهران را در تكاپو براي بازگرداندن اين تيم كرده است. تيمي كه مدام از مشكلات مالي دم مي آورد انگار نه انگار كه فوتبال كشور با مشكلات مالي دست و پنجه مي زند.


آنچه امروز بر پاس مي‌گذرد، نشان‌دهنده اهميت استراتژيك مديريت در فوتبال است كه حتي بر گذر زمان هم چيره مي‌شود و تاثيرش را پس از رفتن مديران مربوطه نيز حفظ مي‌كند. اي‌كاش مديران امروز، طوري رفتار كنند كه آسيب‌هاي كارشان، دست‌كم شامل زمان پس از جدايي‌شان نشود و آثار سوء "ما تاخر" باقي نگذارد.


** پاس، حريف بي خطر و آرام!

امروزه پاسي كه شاهد عملكرد ضعيفش هستيم، زنگ تفريح حريفان شده است. پاس براي رقبا حريفي بي خطر و آرام است. خوب امتياز مي دهد و به نوعي پلكان مدعيان اصلي صعود به ليگ برتر هم شده است. با وجود اين ناكامي ها، كسي هم واكنشي نسبت به اين نتايج ضعيف نشان نمي دهد. به هر حال هرگونه پيام ارسالي به هر عنواني، پس فرست خواهد داشت!! اگر واكنشي نشان داده شود انوقت بي پولي و مشكلات مالي بهانه اي بابت شكست ها مطرح مي شود.


با اين حال پاس حريف خوشحال كننده اي براي رقبا است. فرقي هم نمي كند. در بازي هاي اخير به بالا و پايين جدول خوب امتياز داده است. بنابراين در اين زمينه فوتبالي موثر واقع شده است!


** افزايش هزينه ها رويكرد مديريتي پاس!

پاسي ها در حالي فصل جاري را شروع كردند كه سمت هاي متنوع مثل نقل و نبات به اين و آن اعطا شد. احكامي كه هر يك بوي پول را داد و اينكه آنها رايگان كار مي كنند هم مضحكانه بود!


معاون ورزشي، مشاور اجرايي، معاون اجرايي، قائم مقام و ... جملگي ساختار يك تيم فوتبال دسته اولي را به يك باشگاه چندمنظوره مبدل ساخت.


تيمي كه دم از مشكلات مالي مي زند چگونه است كه نفراتي متعدد در آن حقوق بگير هستند. گذري به الوند بيندازيد و مقايسه كنيد مجموع نفراتي كه در اين دو باشگاه فعاليت دارند و اتفاقا حقوق مي گيرند. البته حقوق پاسي ها پر زرق و برق است هرچند همين نفرات كه اتفاقا با پاس قرارداد دارند، مي گويند هنوز كه پولي دريافت نكرده اند! حال اينكه اغلب آنها غير بومي هستند و قطعا هزينه هايي مانند اجاره مسكن و ... را هم بايد در ميزان حقوقشان جستجو كرد.


** بومي زدايي!

تيم پاس چند مهره بومي در خود دارد. تيمي كه قرار بود پس از سه سال اساس كادر فني آن را بومي ها تشكيل بدهند، همين چند روز پيش آخرين بازمانده بومي خود را در امور فني رهسپار منزلش كرد. بابك صمديان آخرين بازمانده بومي از نيمكت پاس بود كه به خانه اش عزيمت كرد. در حاليكه همدان داراي مربيان بادانش و مدارك عاليه نظير پورمسلمي، معين، بهگندم و ... هست، آنگاه اين نفرات جايي در تصميم گيري امور فني پاس ندارند. به هر حال براي مديرعاملي غيربومي پاس كاركردن با غيربومي ها هم از جهات مختلف بهتر است!


** سقوط كنند هم كسي نيست بازخواست شود!

به هر حال نيروهايي كه اكنون زمام تيم پاس را گرفته اند، غيربومي هستند و اگر تيم امسال نتيجه نگيرد و حتي سقوط كند و آنوقت اين آقايان بركنار شوند، فقط از همدان مي روند و كسي نيست بازخواستشان كند. بنابراين زياد هم به آب و آتش زدن مهم نيست. اينجا نشود جاي ديگر!


مثلا اگر اين شرايط براي عباس صوفي مديرعامل پيشين اتفاق مي افتاد قطعا او يك لحظه هم درنگ نمي كرد و از دنياي فوتبال محو مي شد اما حالا كه مديرعامل و زيردستانش غيربومي هستند، نهايت اتفاق اين است كه از همدان بروند!

 

نویسنده: میثم ناصرنژاد

 

 

نظرات   

 
0 #7 Hamedan 1392-11-26 19:06
چرا نظر قبلي منو تاييد نميكنيد متاسفم جرات ندارين
 
 
+12 #6 Ali Pasi. 1392-11-26 14:20
شبکه همدان چرا بازی الوند با پدیده رو پخش نکرد ...؟؟؟ من از طریق اینترنت و در سایت صداوسیمای مشهد چند دقیقه از بازی رو نگاه کردم !! اون دفعه یزد نشون نداد پخش نشد ... این بازی رو که مشهد پخش زنده نشون داد پس چرا همدان پخش نکرد ؟؟؟
 
 
+3 #5 سامان 1392-11-26 09:38
فقط بابک صمدیان نبوده که کنارش گذاشتند این دلال ها اومدن تمام بازیکنان بومی رو هم کنار گذاشتند . چون مدیر عامل دلال محترم اظهار داشتند که همدانیا به درد پاس نمیخورند.
 
 
+3 #4 Hamededani 1392-11-25 23:27
افرادبومي بايد به اين تيم برگردند
 
 
+1 #3 Hamed 1392-11-25 22:32
رمضاني گند زده به تيم اينجوري پيش بره ميريم دسته دو .
صوفي رو بايد برگردونن تا يه سروساماني بده به اين باشگاه
 
 
+2 #2 Mohammad 1392-11-25 22:25
ما هواداران پاس از مسئولين همداني خواهش منديم عباس صوفي راكه بدون شك يكي از دلسوز ترين افراد ورزش استان همدان بوده را دوباره به ورزش استان برگردانند
 
 
+1 #1 رضا 1392-11-25 20:11
اقاى نويسنده تو هنوز نميدونى مربى همدانى وموفق وكارنامه دارى مثل اميد طيرى داريم كه دو تا تيم همدانى لياقت داشتن اونو نداشتن
 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن