گذري به عوامل ناكامي الوند همدان

b_150_100_16777215_00_images_stories_gallery_bazihaye_alvand_alvan_nirozamini93_alvand_niro_21.jpgبا سقوط الوند همدان به لیگ دسته دو فوتبال کشور، براي چندمين بار چرخه معيوب يافتني مقصران به جريان افتاده است همه در حال رمزگشايي از اين شكست هستند.

 

با اين وصف، شايد در مسير آخرين ناكامي الوند همدان در لیگ یک، بتوان ردپاي اضلاع يك مربع را به روشني رصد كرد .

 

1) جرم بهرام یدی چه بود؟ امروز با مراجعه به آرشيو ذهني‌ می توان قضاوت منصفانه‌اي راجع به آنچه دو سال پيش انجام داد، داشته باشیم. تيم الوند یا بهتر بگوییم پاس نوین که با بهرام یدی و شریک سابقش سیفی زارعی جان گرفت و شناسنامه پيدا كرده بود، از يك سيستم خاص بازي تبعيت مي‌كرد و رشدي سریع و پيوسته داشت. اين تيم به جرم خصوصی بودن مورد بی مهری استانداران سابق قرار گرفت تا كاملا در هم نورديده شود. گذشته از مصايب فني بيشمار در تيم الوند، استانداران سابق حمایت لازم را از این تیم نکردند و بهانه های متعدد در به تاخیر انداختن مطالعه طرح های اقتصادی و درآمدزای این باشگاه سبب شد تا شرایط به افت مالی این تیم بینجامد .


2) در روزهاي سرنوشت‌ساز فوتبال همدان به خصوص الوند، انتظار مي‌رفت استانداران وقت بتوانند با عملی کردن شعار حمایت از بخش خصوصی، تصميمات كارسازتري براي کمک به رشد الوند اتخاذ كنند و فوتبال بومی را با حمایت از الوند به قول خودشان از تيررس سوءتدبير نامادري‌ها برهاند. اما،‌ حقيقتا چه كردند؟ بازي با نام الوند به هر جهت، باعث شد تا زمان از ميان برود و عملا ستون های این تیم متزلزل شود.


3) ليوان واقعا دست چه كسي بود؟! تنها جرم بهرام یدی اين نيست كه فوتبال حرفه ای را آنطور که باید نمی شناخت، بلكه او مديري بود كه از اطرفیانش ضربه خورد. تاخیر در غربالگری کادر فنی، جریان های حاشیه ای چند بازیکن لیگ شناخته!، نفوذ برخی تیم ها در بدنه تیم، حاشیه های درونی و تخریب های بیرونی همه و همه مدیریت او در رای تیم الوند را تحت الاشعاع قرار داد.

مخاطبان پيگير اوضاع تیم الوند مي‌توانستند حدس بزنند كه الوند در سال جاری به شکل کاملا تزیینی ظاهر شد. تیمی که مدتی را مدعی بود، در جام حذفی گرد و خاک به پا کرد اما در میانه راه اسیر عصر یخبندان شد!


4) اگر چه انتقاداتي بر خرمزی و طلایی منش داريم، اما خرمزی در چند مسابقه‌اي كه هدايت تيم الوند را در دست داشت، «استاندارد» امتياز نگرفت. طلایی منش هم الوند را در بدترین شرایط قرار داد و رفت.

آنچه  موجب عقبگرد تاريخي الوند در رهگذر فوتبال شده، نتيجه‌گيري اسفبار کادر فنی هم بوده است. خودخواه، خود محور و بي‌منطق؛ متاسفيم از اينكه بايد با اين كلمات، مديريت فني آقایان را به چالش بكشيم.

 

5) بازیکنانی در حد فوتبال محلات! مگر یک تیم تا چه اندازه جای از دست دادن امتیاز دارد. تیمی در حد لیگ یک آنقدر بازیکنانش محلی بازی کردند که حتی در زمین های خاکی همدان هم نمی توان اینگونه بازی ها را جستجو کرد.

بسیاری از بازیکنان الوند با بازی ضعیف خود مقابل اراده بخش عظيمي از فوتبالدوستان همدانی ايستادند تا كارها به اينجا بكشد. شايد حالا این ها در خلوتشان، قدري عادلانه‌تر بتوانند پيرامون سهمشان از اين ناكامي قضاوت كنند!

 


نظرات   

 
+3 #3 Ali Pasi. 1393-01-14 17:31
من یک هوادارهستم و خواهش میکنم برای بازی پاس با ابومسلم تبلیغات کنید تا حداقل پاس با حمایت هواداران با غیرت همدانی ابومسلم رو شکست بده !!!
یه سوال از مدیر سایت دارم : آیا از هرگروه 4 تیم به دسته دو سقوط میکنن ؟؟؟

همدان فوتبال: خير سه تيم
 
 
+8 #2 ramii 1393-01-12 11:03
مرسی از نیروهای بومی:نظیر س.جمال معصومی با تعصب!!!
رضا طلایی کار دان!!!!!
غیر بومی ها:استاندار با سواد وقت!!!!!!!رامین خسروی لیگ برتر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مهاجم با انگیزه استر ابادی...قاسم اکبری که با این بازیاش به جای ذوب آهن(که اونم حتما سال دیه لیگ یکه)میبرنش بارسلونا..!!!!!!!!
و در اخر از داورای بی طرف لیگ و کشور عزیزم ایران اسلامی..کمال تشکر و قدر دانی را داریم
 
 
+5 #1 سعيد همداني 1393-01-12 04:17
بنده انتظار بيشتري از همدان فوتبال در تحليل موجز وخلاصه علت ناكامي الوند را داشتم آنهم بخاطر حضور جناب ثقفي در دوره هاي مربيگري --- شايد ملاحظات رسانه اي باعث عدم ورود به بعضي مسايل شده است.. درست است الوند متعلق به بخش خصوصي بوده ومديريت اين تيم در تصميمات مختار ميباشد ولي بايد در نظر داشت الوند هويت توان بومي فوتبال همدان بود وبخش خصوصي ميبايست با اين ديد كه كمكي از بخش دولتي دريافت نخواهد كرد برنامه ريزي ميكرد هرچند اگر مسئولين قول مساعدت دادند وعمل به قول نكردند هم بي تقصير نيستند.ولي به نظر اينجانب بايد جناب طلايي منش را هم شنيد هرچند درنحوه مربيگري ايشان نقدهاي بسيار ميتوان گفت از همكاران كم تاثيرش در وقت بحران وتصميمات احساسي تا......... .ولي با كلام همدان فوتبال موافقم كه جناب يدي پس از مشاهده نتايج ضعيف تصميم بموقعي نداشت وتاكيد ميكنم سقوط الوند سقوط توانايي هاي بومي بود حال هر كه به هر اندازه دراين سقوط تقصير داشت بماند
 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن