ماندن پاس در ليگ يك نتيجه بها دادن به همداني ها

اخراجي ها ناجي هويت فوتبال استان

b_150_100_16777215_00_images_stories_upload_babak_omid_rezaee.jpgدر روزي كه استرس و التهاب در چهره همه حاضرين در ورزشگاه شهداي قدس همدان موج مي زد و اغلب تماشاگران بي قرار با ايستادن روي صندلي ها به تشويق تيمشان مي پرداختند، اين اخراجي هاي بومي همدان بودند كه ناجي هويت فوتبال استان شدند تا ضمن ماندن در ليگ يك بيشتر از اين مورد هجمه منتقدان انتقال پاس به اين شهر قرار نگيريم.

 

پاس در روزي كه مجتبي محبوب مجاز بهترين مهاجم خود را به دليل محروميت در اختيار نداشت و با رفتن عاشوري و گروسي در آبستن حاشيه ها بود، دل به توانمندي بومي ها سپرد و با بازگرداندن بابك صمديان و اميد طيري دو مربي همداني خود توانست جايگاهش را براي فصل آينده ليگ دسته يك تثبيت كند.

 

در فصل جاري بي تدبيري مديرعامل باشگاه سبب شد تا هدايت اين تيم دست به دست بچرخد و هزينه هاي گزاف صرف آمد و رفت مربياني شود كه محصول ناكامي پاس در مديريت فعلي بودند.


طيري در هفته هاي پاياني فصل گذشته ليگ دسته يك و در حالي كه عامل صعود پاس به پلي آف ليگ دسته يك شد در حركتي غيرمنتظره و به بهانه راي كميته انضباطي از پاس بركنار شد و امسال نيز از دور نظاره گر نتايج اين تيم بود.


اين مربي باتجربه همداني در حاليكه مشتاق حضور دوباره در تيم شهرش بود اما مورد بي توجهي مديرعامل باشگاه قرار گرفت و باوجود خروج محتبي خورشيدي از راس هرم فني اين تيم، سكان پاس به دست عاشوري و گروسي افتاد تا حتي صمديان هم از گردونه فني خارج شود.


اما در سال جديد و پس از حركت نادرست و غيراخلاقي عاشوري مبني بر ترك تيم پاس، طيري با نظر باشگاه به تيم دعوت شد و او با نيمه رها كردن سفر نوروزي خود از ازبكستان به ايران بازگشت و بي درنگ رهسپار همدان شد. هر چند مديريت باشگاه پاس كه مذاكره با طيري قول انجام تعهدات را داده بود اما در روزهاي اخير اين تعهدات انجام نگرفت تا طيري ساز جدايي سر دهد.


البته اصرار به ماندن طيري از سوي مديركل دستگاه ورزش همدان و بازگشت دوباره صمديان كه چندين سال در اين تيم تجربه اندوزي كرده بود سبب شد آنها دست در دست هم و با همفكري مطلوب پاس را در ليگ يك ماندگار كنند تا همچون تلخي ارديبهشت ماه سال 90 بازهم شاهد سقوط پاس نباشيم.


عصر ديروز اين زوج همفكر توانستند تركيبي متفاوت از بازي هاي قبلي را به ميدان بفرستند و در اين بين نكته جالبت توجه ميدان دادن به تمامي بازيكنان بومي همدان در يك بازي بود.


مصطفي عليزاده پس از ماه ها دوري از تركيب تيمش به ميدان آمد هر چند بنابر تدابير فني و تاكتيكي از زمين خارج شد اما سلگي و سليماني هم فرصت حضور يافتند تا در روزي كه مهرداد رضايي هافبك جنگنده و بومي پاس همه كاره تيمش شد و دو گل سرنوشت ساز به ثمر رساند، همداني ها نقش تعيين كننده در ماندگاري اين تيم در ليگ دسته يك داشته باشند.


رضايي در فصل جاري بارها مورد غضب سرمربي ابتداي فصل و مديريت باشگاه قرار گرفت و حتي تا مرز اخراج پيش رفت اما امروز سرنوشت پاس را با بقا در ليگ يك طلايي كرد.


تنوع در تاكتيكي هجومي تيم، گريز از كناره ها، بردن بازي به عرض و تسلط بر ميانه ميدان سبب شد تا پاس بهترين بازي خود را در فصل جاري ليگ دسته يك انجام دهد.


اين توانمندي بارديگر به اثبات رسيد كه همداني ها مي توانند سكان هدايت پاس را برعهده بگيرند و اگر اين فرصت دامنه گسترده تر داشته باشد چه بسا سال آينده در ليگ برتر صاحب تيم باشيم.

 

نویسنده: میثم ناصرنژاد

نظرات   

 
+5 #3 مسعود 1393-01-20 21:51
آقای میثم خان ناصرنژاد و سایر خبرنگاران متعصب همدانی لطفا از خواب زمستانی خارج شوید واز مسولان بی تدبیر فوتبال همدان بازخواست نمایید که چرا با وجود هزینه ی سنگینی که مسابقات نونهالان قهرمانی آسیا روی دست مردم همدان می گذارد نباید از بازیکنان مستعد همدانی در تیم ملی نونهالان استفاده شود. آیا اگر این مسابقات در شهرهای دیگر مثل اصفهان یا کرمانشاه برگزار می شد بازیکنان خود را به تیم ملی تحمیل نمی کردنند. شاید بگویید همدان بازیکن ندارد اما این استدلال قابل رد است چراکه مربیان محترم تیم ملی حتی یکبار هم از بازیکنان همدانی تست نگرفته اند. لطفا تا دیر نشده بجنبید
 
 
+1 #2 علی پژمان 1393-01-20 09:34
اگر امید خان طیری نمی آمد مطمئنآ پاس سقوط میکرد.آقای رمضانی مدیریت ذاتی است نه اکتسابی جنابعالی به تمام معنی مدیر نیستی وگرنه با این همه خون دل خوردن همدانی ها پاس ماندگار نمی شد .و....
 
 
+5 #1 رضا 1393-01-20 00:50
فقط اميدخان طيرى
آفاى افنخارى متشكريم كه طيرى رو آوردى
سال بعد انشالاه طيرى تيمو مياره ليگ برتر
 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن