تاثیر سروصدا بر کارایی ورزشکاران

b_150_100_16777215_00_images_stories_649461_orig.jpg سروصدا در سالن‌های ورزشی بر کارایی ورزشکاران تاثیر منفی می‌گذارد. ورزشکاران می‌توانند با کمک روانشناسان و تمرین در این فضا از تاثیر منفی سروصدا بکاهند.

 

به گزارش "همدان فوتبال"، روانشناسان ورزشی، زمینه تحقیقاتی بسیار مهم و جدی است تا حدی که بسیاری از تیم‌های حرفه‌ای ورزشی تیمی از روانشناسان برای مطلوب بودن شرایط ذهنی بازیکنان خود در اختیار می‌گیرند.

 

داشتن فعالیت حرفه‌ای برای مدت طولانی فشارهای روانی از جمله استرس و اضطراب ایجاد می‌کنند. بسیاری ورزشکاران در سنین نوجوانی وارد ورزش حرفه‌ای می‌شوند و در این سن حساس هستند.

 

ممکن است بسیاری از مربیان اهمیت ورزش ذهنی را فراموش کنند. با اینحال شکی نیست که روانشناسی نقش اساسی در عملکرد ورزشکاران ایفا می‌کند. بسیاری مسابقه‌های ورزشی را مشاهده کرده‌اید که به دلیل جو روانی سنگین بازی ورزشکاران عملکرد ضعیفی از خود نشان می‌دهند. بسیاری تصمیمات ورزشکاران در شرایطی که تحت فشار هستند گرفته می‌شود و معمولا تصمیمات مهم در شرایط آرامش گرفته نمی‌شوند.

یکی از عواملی که برای ورزشکاران اضطراب ذهنی ایجاد می‌کند سروصدای تماشاچیان است.

 

مربیان و ورزشکاران باید در حین مسابقه با هم ارتباط برقرار کنند، این کار در حضور 50 هزار تماشاچی و وجود سروصدای آن‌ها بسیار سخت است. این مسئله به خوص در دقایق پایانی یک مسابقه مشکل‌ساز است.


 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن