شروع ورزش‌های برخوردی قبل 12 سالگی خطرناک است

b_150_100_16777215_00_images_stories_madrese_football.jpgبررسی‌ها نشان داده است که در 12 سالگی مغز نوجوانان در حساس‌ترین حالت است و وارد شدن ضربات متعدد به سر می‌تواند مشکلات مغزی شدیدی برای آن‌ها ایجاد کند.

 

به گزارش "همدان فوتبال"، مطالعات جدید نشان داده است، اگر ورزشکاران فوتبال آمریکایی ورزش خود را قبل از 12 سالگی شروع کنند، مشکلات مربوط به حافظه و تفکر پیدا می‌کنند.

 

در ورزش‌هایی همچون فوتبال آمریکایی ضرباتی که به سر وارد می‌شوند اجتناب‌ناپذیر هستند. بیشترین آسیب دیدگی‌های ناحیه سر در کودکان و نوجوانان زیر 19 سال اتفاق می‌افتد.

 

اینکه این ضربات در آینده چه آسیب‌هایی به فرد وارد می‌کند موضوع مورد بحث متخصصان است. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که ریکاوری آسیب دیدگی سر در کودکان بهتر از افراد بزرگسال صورت می‌گیرد زیرا مغز آن‌ها هنوز در حال رشد است.

 

نتایج تحقیقات اخیر در این زمینه در مجله تخصصی اعصاب منتشر شده است. محققان دانشگاه بوستون تلاش کردند تا درک بهتری از آسیب دیدگی‌های مغزی در زمان کودکی داشته باشند.

 

برای رسیدن به نتایج، تیم تحقیقاتی 42 ورزشکار فوتبال آمریکایی قدیمی را مورد بررسی قرار دادند. این افراد بین 40 تا 69 سال سن داشتند. این افراد حداقل برای 6 ماه مشکلات مربوط به حافظه و تفکر داشتند. در این سن بیشترین جریان خون به مغز وجود دارد و قسمت‌هایی از مغز مثل هیپوکامپوس که به حافظ مربوط هستند در این سن رشد می‌کنند.

 

محققان دریافتند افرادی که پیش از 12 سالگی شروع به فوتبال می‌کنند 20 درصد در آزمایش‌های مربوط به کارایی شناختی و حافظه، کارایی کمتری دارند.

 

فوتبال بیشترین میزان آسیب دیدگی را در بین ورزش‌های دیگر دارد. حدود 70 درصد از بازیکنان فوتبال در آمریکا زیر 14 سال هستند و همه کودکانی که بین 9 تا 12 سال سن دارند در هر فصل 240 ضربه به سر آن‌ها وارد می‌شود.

 

تحقیقات اخیر که در مجله "پزشکی جدید امروز" منتشر شده است نیز نشان داده است آسیب دیدگی ناحیه سر در ورزشکاران حرفه‌ای باعث کاهش حجم مغز و کاهش سرعت پردازش اطلاعات می‌شود.


 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن