نگاهي به بازي‌ هاي هفته سوم ليگ‌برتر

b_150_100_16777215_00_images_stories_lige_bartar.jpgهفته سوم ليگ برتر سه‌شنبه‌ شب با انجام هفت ديدار آغاز مي‌شود و استقلال در شيراز به مصاف تيم فجرسپاسي مي‌رود .

به گزارش "همدان فوتبال" و به نقل از فارس، هفت مسابقه از هفته سوم ليگ برتر در روز سه‌شنبه برگزار مي‌شود و تک ديدار پرسپوليس و مس کرمان روز چهارشنبه برگزار خواهد شد. نگاهي به ديدارهاي هفته سوم ليگ برتر مي‌اندازيم؛

داماش گيلان - نفت تهران؛ داماش به دنبال اولين برد

داماش گيلان در دو هفته اول مسابقات بردي نداشته و سه‌شنبه شب به دنبال اولين پيروزي خود در خانه است. داماش به گفته مديرعاملش تنها تيمي است که يک ريال پرداختي نداشته است. با اين حال عابديني وعده داده که بعد از اين مسابقه بخشي از مطالبات بازيکنانش را پرداخت خواهد کرد. به اين ترتيب بازيکنان داماش انگيزه مضاعفي براي اين برد خانگي دارند. نفت تهران هم با يحيي گل‌محمدي يک برد و يک باخت داشته و شايد اين مرتبه در رشت نوبت مساوي گرفتن شاگردان گل‌محمدي باشد. البته گرفتن يک امتياز در خارج از خانه براي نفت مي‌تواند در اين بازي موفقيت محسوب شود.

راه آهن - ملوان؛ اولين برد ملوان يا تداوم پيروزي‌ راه آهن؟

منصور ابراهيم‌زاده هفته گذشته پرگل‌ترين پيروزي هفته سوم را با سه گل مقابل سايپا به دست آورد و اين هفته مي‌خواهد از ملوان سه امتياز بگيرد. ملواني که در ليگ سيزدهم هنوز پيروز نشده و يک شکست و يک مساوي در کارنامه دراگان اسکوکيچ سرمربي کروات ملوان است. ملوان در ليگ سيزدهم هنوز گلي نزده و کار مهاجمان اين تيم برابر راه آهن هم بسيار سخت است زيرا راه آهن به همراه پرسپوليس تنها تيم‌هايي هستند که يک گل هم نخورده‌اند. اگر نفت در اين بازي پيروز شود کار براي اولين مربي خارجي ملوان بسيار سخت خواهد شد. او البته بعد از هر بازي وعده ساختن ملواني بهتر را داده است و اکنون هواداران اين تيم مي‌خواهند ببينند که تيم محبوب‌شان نسبت به دو هفته ابتدايي مسابقات چقدر تغيير کرده است و آيا توانايي پيروز شدن دارد يا باز هم بايد صبر کنند.

ذوب آهن اصفهان - تراکتورسازي تبريز، خطر بيخ گوش جلالي

لوکا بوناچيچ هنوز در ليگ سيزدهم رنگ پيروزي را نديده و در اين هفته بايد مقابل تيم پرطرفدار تراکتورسازي قرار بگيرد. تراکتورسازان هم مثل ذوب آهن بردي در ليگ سيزدهم نداشته‌اند، همين مسئله باعث ناراحتي مديرعامل باشگاه و هواداران پرشمار و پرشور تراکتورسازي شده است. البته زيني‌زاده مديرعامل تراکتورسازي در رسانه‌ها به مجيد جلالي اولتيماتوم داده که بايد در ديدار با ذوب آهن پيروز شود. بنابراين جايگاه جلالي در تراکتورسازي در خطر است. با اين حال ذوب آهن هم براي برد به ميدان مي‌آيد و همين مسئله مي‌تواند ديدار اين دو تيم را جذاب کند. هرچند بازيکنان تراکتورسازي در شوک تصادف مهدي کريميان و به کما رفتن اين بازيکن هستند، هرچند شب گذشته خبر رسيد که کريميان از کما خارج شده است.

گسترش فولاد - سپاهان؛ برادارن خطيبي عليه صدرنشين

گسترش فولاد و سپاهان دو تيم ديگر اصفهان و تبريز در ليگ برتر در شرايط کاملا متفاوتي به ميدان مي‌روند. زردپوشان اصفهاني که صدرنشين ليگ برتر هستند براي تداوم صدرنشيني‌شان بايد در تبريز پيروز شوند. گسترش فولاد تبريز که هنوز بردي نداشته مي‌خواهد اولين سه امتياز خانگي را بگيرد. برادران خطيبي (رسول و حسين) اگر بتوانند سپاهان را متوقف کنند يا سه امتياز از اين تيم بگيرند باعث خوشحالي استقلال، پرسپوليس و حتي صباي قم خواهند شد.

صباي قم - فولاد خوزستان؛ تيم مايلي‌کهن صدرنشين مي‌شود؟

محمد مايلي‌کهن ليگ برتر سيزدهم را عالي شروع کرده و اکنون با شش امتياز و تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان در رده دوم قرار دارد. صبا اگر بتواند فولاد را هم شکست بدهد همچنان جزو تيم‌هاي بالانشين جدول خواهد بود و شايد هم با توقف يا شکست سپاهان در تبريز تيم مايلي‌کهن صدرنشين ليگ شود.

فولاد خوزستان هم که در ليگ قهرمانان آسيا بايد شرکت کند به راحتي امتياز از دست نخواهد داد. فرکي و مايلي‌کهن مربياني اخلاق‌گرا در فوتبال ايران هستند. البته فرکي همواره تلاش مي‌کند بي‌حاشيه کار کند و مايلي‌کهن نيز در اين فصل ظاهرا تمام تمرکزش را بر روي تيم باشگاهي خود گذاشته و کمتر در مورد مربيان و مسايل ديگر باشگاه‌ها صحبت مي‌کند. بايد ديد مايلي‌کهن مي‌تواند از مانع فولادي عبور کند يا اين فولاد است که صبا را در خانه متوقف خواهد کرد؟

استقلال خوزستان - سايپا؛ کار سخت فيرات مقابل گوارديولاي ايراني

عبدالله ويسي شروعي خوب در ليگ سيزدهم داشته است و شاگردان او چهار امتياز در دو بازي گرفته‌اند و اکنون نيز به دنبال دومين برد خود در ليگ برتر هستند. ويسي البته در اين فصل خيلي به دنبال جوانگرايي نبوده است و تلاش کرده مثل مربيان ديگر از ستاره‌هاي اسم و رسم‌دار در تيمش استفاده کند. سايپا اما با مربي آلماني و ترک تبار خود يک شکست خورده کامل در ليگ سيزدهم بوده است. يک مساوي و يک شکست سنگيني در ليگ تنها حاصل کار انگين فيرات بوده، او که بعد از باخت سه بر صفر هفته گذشته برابر راه آهن مجبور به عذرخواهي از گروه سايپا شد اگر مي‌خواهد دوباره عذرخواهي نکند بايد در اهواز امتياز بگيرد. البته فيرات قراردادي سه ساله با باشگاه سايپا امضا کرده و وعده ساخت يک تيم اروپايي را داده است. با اين حال او کار سختي برابر ويسي مربي که مدت‌ها در فوتبال ايران لقب گوارديولا را يدک مي‌کشيد دارد. مربي که بسيار جوان و با انگيزه است.

فجرسپاسي - استقلال؛  در انتظار برد آسان آبي‌پوشان در شيراز؟

استقلال اگرچه هفته گذشته در تهران مقابل سپاهان بازنده شد اما طرفداران امير قلعه‌نويي مي‌گويند او هر وقت در هفته دوم بازنده شده در آخر فصل به مقام قهرماني رسيده است.

تيم‌هاي قلعه‌نويي معمولا در شش هفت هفته اول ليگ با نوسان ظاهر مي‌شوند اما هرچه از ليگ برتر مي‌گذرد شرايط تيم‌هاي قلعه‌نويي نيز بهتر مي‌شود و هواداران استقلال هم به اين مسئله دلخوش هستند که تيم محبوب‌شان در هفته‌هاي آينده قطعا بهتر بازي کند و بهتر نتيجه بگيرد به ويژه اينکه استقلال تنها نماينده ايران در ليگ قهرمانان آسيا هم هست.

در بازي اين هفته استقلال مقابل فجرسپاسي همه يک برد آسان را براي آبي‌پوشان تهراني پيش‌بيني مي‌کنند.

فجرسپاسي آخرين تيم جدول است و نه امتيازي دارد و نه حتي گلي به ثمر رسانده است. غلامحسين پيرواني در توجيه عملکرد ضعيف تيمش گفته جوانگرايي در فوتبال ايران مساوي با نابودي است البته شايد شاگردان جوان پيرواني در اين ديدار انگيزه مضاعفي داشته باشند. هرچند برخي معتقدند که فجرسپاسي در اين فصل خيلي هم تيم جواني نيست و بازيکنان پابه سن گذاشته هم جذب کرده است. ديدار در حافظيه شيراز هميشه براي استقلال دردسرساز بوده با اين حال روي کاغذ شاگردان قلعه‌نويي برنده اين بازي هستند مگر اينکه تيم فجرسپاسي واقعا در هفته دوم ليگ برتر شگفتي‌ساز شود و بتواند ستارگان ملي‌پوش استقلال را متوقف کند.

برنامه هفته سوم ليگ برتر به شرح زير است؛

سه شنبه 15/5/92

*فجرسپاسي- استقلال، ساعت 22:15 ، ورزشگاه حافظيه

* گسترش فولاد تبريز – سپاهان، ساعت 22، ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز

*ذوب آهن – تراکتورسازي، ساعت 22، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

* صبا – فولاد، ساعت 22، ورزشگاه يادگار امام (ره) قم

* استقلال صنعتي خوزستان – سايپا، ساعت 22، ورزشگاه تختي اهواز

* داماش – نفت تهران، ساعت 22، ورزشگاه شهيد عضدي رشت

* راه آهن – ملوان، ساعت 22، ورزشگاه تختي تهران

چهارشنبه 16/5/92

 

* پرسپوليس – مس کرمان، ساعت 22: 15، ورزشگاه آزادي تهران

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن