احیای قدیمی‌ترین زمین چمن همدان، مطالبه به حق فوتبالدوستان

b_150_100_16777215_00_images_phocagallery_chaman.jpgاحیای زمین چمن مجموعه ورزشی شهدای قدس به عنوان قدیمی‌ترین ورزشگاه همدان و محل رشد و شکوفایی فوتبالیست های دیار الوند، مطالبه به حق اهالی این رشته و فوتبال دوستان همدانی است.
به گزارش "همدان فوتبال" و به نقل از ایرنا، ورزشگاه شهدای قدس همدان با قدمتی بیش از نیم قرن، سال‌ها پذیرای مسابقات مختلف لیگ برتر، دسته اول، دوم و سوم فوتبال کشور بوده است.
ورزشگاهی که بسیاری از بازیکنان حال حاضر همدان در عرصه‌های مختلف فوتبال کشور در این چمن استعدادیابی و شکوفا شده‌اند.
در ماه‌های اخیر به دلیل مشکلات تامین آب، چمن این ورزشگاه زرد شده و فوتبالیست‌های همدانی برای بازگشت این زمین به مدار تمرین و مسابقات لحظه شماری می‌کنند.
چمن این ورزشگاه طی دو سال گذشته زیر کشت رفته بود تا با کیفیت سال‌های قبل بتواند میزبان مسابقات مختلف کشوری باشد ضمن اینکه بهترین مکان برای تمرین آماده‌سازی نمایندگان فوتبال همدان است با این حال وضعیت این روزهای چمن این مجموعه فوتبال دوستان همدانی را نگران کرده است.
کمبود آب دلیل اصلی زردی چمن
پیمانکار زمین‌های چمن ورزشی همدان در این باره گفت: هیچ مشکل خاصی وجود ندارد و تنها دلیل زردی چمن این ورزشگاه کمبود آب مورد نیاز بود که با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت‌های مدیریت ورزش و جوانان استان همدان حل شد.
علی ورمزیار افزود: مجوز حفاری چاه در کنار چمن ورزشگاه شهدای قدس اخذ شد تا آب مورد نیاز را تامین کنیم و خوشبختانه مشکل خاصی وجود ندارد.
وی با ابراز تاسف نسبت به برخی هجمه‌ها در خصوص نابودی چمن ورزشگاه شهدای قدس همدان؛ گفت: تنها مشکل چمن نبود آب مورد نیاز بود که تامین شد.
وی اضافه کرد: حتی فردی اعلام آمادگی کرد که با تغییر سبک آبیاری، مشکل چمن را حل می‌کند که موفق نشد و اکنون با تامین آب لازم، چمن در حال تغییر رنگ و احیا است.
ورمزیار خاطرنشان کرد: چمن ورزشگاه شهدای قدس همدان از ابتدای مهرماه با شرایط ایده آل و بهترین کیفیت لازم آماده بهره برداری و استفاده تیم‌های فوتبال و مهیای برگزاری مسابقات است.
چمن ورزشگاه شهدای قدس همدان از ابتدای مهرماه با شرایط ایده آل و بهترین کیفیت لازم آماده بهره برداری و استفاده تیم‌های فوتبال است.
پیمانکار زمین‌های چمن ورزشی همدان یادآور شد: کیفیت تمامی چمن‌های ورزشگاه‌ها روزانه رصد می‌شود و هیچ گونه مشکلی برای برگزاری تمرین و مسابقات تیم‌ها در ورزشگاه قدس وجود ندارد.
ورمزیار خاطرنشان کرد: چمن‌های زرد و زائد این مجموعه جمع آوری شده و در حال تبدیل به شرایط سبز و مطلوب خود است.
چمن قدس چشم و چراغ فوتبال همدان
مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز در این باره گفت: چمن ورزشگاه شهدای قدس چشم و چراغ فوتبال همدان است و توجه جدی به احیای آن داریم.
علی حقیقی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم مجوز حفر چاه در راستای تامین آب مورد نیاز این چمن طبیعی را اخذ کنیم و بهره برداری از آن در حال انجام است.
وی اضافه کرد: هیچ گاه نسبت به زیرساخت‌های موجود در ورزش استان همدان بی‌توجه نبوده‌ایم و تمامی چمن‌های موجود در خدمت تیم‌های فوتبال است.
حقیقی با اشاره به اینکه هم اکنون ورزشگاه‌های شهید مفتح و شهید حاجی بابایی میزبان مسابقات و تمرین آماده‌سازی تیم‌های فوتبال استان است، گفت: چمن شهدای قدس نیز به زودی وارد چرخه فعالیت تیم‌ها می‌شود.
وی افزود: چمن مصنوعی ورزشگاه شهید شمسی پور نیز در حال تعویض است و هم اکنون زیرساخت‌ها براساس استانداردها ایجاد و به زودی چمن جدید نصب خواهد شد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن