مسئولان پاسخگو باشند؛ چرا همدان ورزشگاه استاندارد ندارد؟

b_150_100_16777215_00_images_stories_logo_hamedanpress.jpgپس از سقوط پاس از رقابت های لیگ برتر کشور و کوچ پروانه ها از دیار الوند به سوی اصفهان، منتفی شدن این میزبانی در همدان، سومین ناکامی استان همدان در فراهم کردن اعتبار برای این استان و بیش از آن فراهم کردن زمینه های رفاه و نشاط مردم قانع و دوست داشتنی همدان است.

به گزارش "همدان فوتبال" و به نقل از "همدان پرس"، میزبانی مسابقات آسیایی فوتبال جوانان از گروه سوم که پیش از این قرار بود طبق برنامه تنظیمی از تاریخ 6 آبان در استان همدان برگزار شود از این استان گرفته شده است و قرار است در تهران برگزار شود.

آنچه در صحبت های دبیرکل فدراسیون فوتبال در سایت این فدراسیون با تیتر "ميزباني از همدان به تهران منتقل شد" آمده است، "با توجه به بازديدي كه از امكانات همدان داشته ايم به اين نتيجه رسيده ايم كه اين شهر از لحاظ هتل و محل اسكان، تغذيه و رفت و آمد هيچ مشكلي ندارد اما فقط يك زمين براي بازي دارد كه نمي توان اين مسابقات را در همدان برگزار كرد".

این که میزبانی مسابقاتی معتبر و رسمی که قطعا برای ورزش یک استان اعتبار بسیاری در بر دارد از این استان گرفته شده است و به پایتخت واگذار شده است مسئله کوچکی نیست و جای بررسی دلایل و عواملی که موجب شد این تصمیم توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا و مسئولان فدراسیون اتخاذ شود اما این که دلیل عدم پذیرش این میزبانی در دقیقه 90 تنها نداشتن زمین مسابقه اعلام می شود جای تامل بیشتر دارد.

چگونه استانی که پایلوت اجرای طرح آسیا ویژن بوده و با حداکثر توان و ظرفیت های ممکن توانست کسب میزبانی مسابقات زیر 14 سال جنوب آسیا را در همدان با تلاش های استاندار سابق که مدیری فرهنگی ورزشی بود جشن بگیرد، امروز و چیزی حدود یک سال و اندی بعد و در حالی که پذیرش این میزبانی از سوی مقامات فدراسیون و کنفدراسیون فوتبال تایید شده و همدان نیز آمادگی های خود را از همه زمینه ها اعلام کرده بود به یکباره منتفی می شود ابهاماتی است که نیاز به پاسخگویی مسئولان ارشد استان و مسئولان ورزش است.

وقتی صراحتا به نقل از دبیر کل فدراسیون عنوان می شود که تنها دلیل منتفی شدن این میزبانی در همدان نداشتن زمین چمن استاندارد است مسئولان ورزش استان باید پاسخگو باشند که ایا واقعا شهر همدان دارای 2 زمین استاندارد نیست؟ چگونه است شهری كه چند تیم حاضر در رقابت های لیگ کشوری دارد زمین استاندارد ندارد؟

قطها تنها زمینی که از سوی محمد نبی استاندارد اعلام شده باید ورزشگاه قدس یا 15 هزار نفری شهید مفتح باشد، پس کدام یک از این ورزشگاه ها استاندارد نیست؟ چرا ورزشگاهی که مسابقات رسمی در آن برگزار می شود نباید استاندارد های لازم را داشته باشد؟ و اگر استاندارد نبوده چطور ممکن است در مدت حدود یک سالی که از اطلاع رسانی کسب میزبانی اين مسابقات در همدان می گذرد آیتم ها و جزییاتی که لازمه استاندارد بودن یک ورزشگاه است تدارک و مهیا نشده است؟

مدیران ارشد استان و مدیرکل ورزش استان که از این میزبانی اطلاع داشتند چرا برای تکمیل ورزشگاه و برگزاری این مسابقات تلاش نکردند؟ اصلا تلاشی صورت گرفت؟

با تشکر از مقامات کشوری که حتی موجبات انتقال و حضور یک تیم لیگ برتری به استان را با جان و دل انجام داده و نقد این انتقال را به جان خریدند، زمین استانداردی که بیشتر مسابقات پاس در سالهای اخیر در آن انجام می شود ورزشگاه قدس است که یک روز بعد از انتشار این خبر میزبان قدوم مبارک رییس جمهور کشور عزیزمان است و خیل علاقمندان و وطن دوستان برای استقبال از رییس جمهوری و هیات همراه در این استادیوم تجمع می کنند و جا دارد در این روز تدبیری از سوی مقامات کشوری و لشگری اتخاذ شود تا در استانی که می رفت تا ورزش و مخصوصا فوتبال را شکوفا تر از همیشه در خود ببیند یک بار دیگر زمینه های لازم فراهم شود و بسیاری از نیازها و امکانات سخت افزاری برای ورزش استان فراهم شود.

با کمی تامل پس از سقوط پاس از رقابت های لیگ برتر کشور و کوچ پروانه ها از دیار الوند به سوی اصفهان، منتفی شدن این میزبانی در همدان، سومین ناکامی استان همدان در فراهم کردن اعتبار برای این استان و بیش از آن فراهم کردن زمینه های رفاه و نشاط مردم قانع و دوست داشتنی همدان است و جای آن دارد که مقامات ارشد استان پاسخگوی این ناکامی ها و به دنبال جبران مناسباتی باشند که با دلایل سوء مدیریتی از استان دریغ می شود.

بیایید باهم به داشته هایمان افتخار کنیم، به این که تیمی لیگ برتری را به آن وضع موجود نتوانستیم در لیگ برتر نگاه داریم و سقوط کرد و پس از آن نیز زمینه مشکلاتی پیرامون این تیم در لیگ یک فراهم کردیم که حواشی بسیاری را برای آن بوجود آورد، به این که جشنواره فیلم کودک را به اصفهانی ها تقدیم کردیم و هر کس تقصیر و کوتاهی را بر دوش دیگری انداخت، میزبانی هایی که با اعتبارات بدست آمده در سالهای گذشته کسب کردیم یکی پس از دیگری از دست می دهیم و باز آب از اب تکان نمی خورد و هیچ مسئولی پاسخگو نیست، بیایید افتخار کنیم.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن