مسئولان پاس از هم اكنون به فكر فصل آينده باشند

b_150_100_16777215_00_images_stories_2197.jpgپنج هفته ديگر از رقابتهاي ليگ برتر در فصل جاري باقي مانده و اكثر تيم‌ها از هم اكنون در حال برنامه ريزي براي بستن تيم خود در فصل آينده هستند.

به گزارش "پايگاه اطلاع رساني فوتبال همدان"، تيم فوتبال پاس همدان نيز از اين قاعده مستثني نيست و مسئولان اين تيم بايد از هم اكنون برنامه ريزي لازم جهت بستن يك تيم خوب در فصل آينده را در دستور كار قرار دهند.

بررسي‌هاي صورت گرفته در خصوص عوامل افت پاس در سه فصل گذشته نشان مي دهد كه بد بسته شدن تيم و سوء مديريت حاكم از جمله مهمترين عوامل در نزول تدريجي اين تيم بوده‌آند.

بد دسته شدن پاس در فصول گذشته در دو بخش قابل طرح است؛ عدم حفظ نفرات خوب موجود در تيم و ناتواني در جذب بازيكنان موفق و كارآمد جديد.

بزرگترين ضربه‌اي كه پاس در چند فصل اخيرخورد، عدم حفظ بازيكنان مفيد و توانمند موجود در تيم در پايان فصل بود؛ با دقت بيشتري به مفرات جدا شده از پاس در فصول گذشته نگاه كنيم و ببينيم كه اينها اكنون در كجاي فوتبال ايران قرار دارند كه در صورت حفظ آنها اكنون تيم اينگونه با كمبود نفرات شاخص مواجه نبود.

خسرو حيدري، حنيف عمران زاده، محمد غلامي، جواد شيرزاد، اميد خورج، مهدي جعفرپور، سعيد دقيقي، مهدي خيري، ابوالفضل حاجي‌زاده، سهراب بختياري زاده، سيد محمد علوي، يدا.. اكبري، وريا غفوري، سوشا مكاني، جوزف اديشون، فاروق اختياروويچ و شهباز اركينوف بازيكنان موثر و بزرگي بودند كه در زمان حضورشان در پاس، موجب تقويت قواي فني اين تيم شده بودند.

برخي از اين بازيكنان در آن مقطع در پايان دوره بازيگري بودند و حفظ آنها نيز نمي توانست تاثير چنداني در حفظ جايگاه پاس در جدول داشته باشد اما بسياري از اين نفرات هم اكنون در تيم‌هاي بزرگ داخلي و خارجي مشغول بازي هستند و جدايي آنها از پاس، هرگز به سود فوتبال همدان نبوده است.

بازيكاني نظير خسرو حيدري، محمد غلامي، جواد شيرزاد، حنيف عمران‌زاده، مهدي جعفرپور، سعيد دقيقي، مهدي خيري، ابوالفضل حاجي زاده، وريا غفوري، اميد خورج يا حتي شهباز اركينوف و جوزف اديشون، مي توانستند تا كنون و حتي سالهاي بيشتر براي پاس مفيد باشند.

همانگونه كه اكثر كارشناسان فوتبال معتقدند؛ يكي از رموز موفقيت تيم‌ها در دوران مختلف، حفظ تركيب ثابت و نفرات تيم در سالهاي متوالي است و تيمي كه بتواند نفرات خوبي را جذب كرده و با كمترين تغييرات ممكن، چند فصل متوالي را با دانش يك مربي مجرب سپري نمايد، قطعاً مي تواند موفق ظاهر شود.

نمونه بارز اين مورد، باشگاه سپاهان اصفهان است كه با اتكا به همين روش، روند رو به رشدي را در سالهاي اخير در فوتبال ايران در پيش گرفته است.

يا توجه به آنچه گفته شد و اين توضيح كه وقتي تيمي تعداد زيادي از بازيكنانش را در انتهاي فصل از دست مي دهد و از طرفي با توجه به قانون سازمان ليگ كه هيچ تيمي نيم تواند بيش از 6 بازيكن از ساير تيم‌هاي ليگ برتر بگيرد، مسولين پاس بايد، پيش از خاتمه يافتن ليگ، با بازيكنان اصلي و خوب تيم وارد مذاكره شده و نظر آنها را براي فصل آينده جلب كنند تا در انتهاي فصل با تيمي خالي از بازيكن مواجه نشوند.

دلالان بازيكن و ساير تيم‌هاي حاضر در ليگ از هم اكنون و خيلي زودتر، باب گفتگو را با نفرات مورد نظر خود باز كرده و ممكن است با برخي از بازيكنان ما نيز مذاكراتي را كرده باشند كه اگر دير به خودمان بيائيم، شاهد جدايي آنها در انتهاي فصل با پيشنهادات شيرين ساي رتيم‌ها خواهيم بود.

از طرفي ديگر پيش از پايان ليگ با مبلغ و شرايط بهتري مي توانيم بازيكنانممان را راضي كنيم و در انتهاي فصل و پس از وصول پيشنهادات بهتر از سوي تيم‌هاي ديگر، مسلما ً قيمت آنها نيز بالاتر خواهد رفت. هرچند اين كار با توجه به وضعيت فعلي پاس كه هنوز ماندگاري اين تيم براي فصل بعد مسجل نشده، كار سختي خواهد بود.

مسئولين پاس اگر مي‌خواهند فصل آينده با مشكلات امسال مواجه نشوند، بايد در ابتدا كادر فني مورد نظر خود را انتخاب كرده و در خصوص كاستي‌ها و كمبودهاي تيم با سرمربي فصل بعد كه مي تواند خود مدير روستا باشد، به جمع بندي رسيد وبا بازيكنان مورد نظر هرچه زودتر وارد مذاكره شده و نسبت به حفظ نفرات مورد تائيد تيم حاضر نيز اقدام كنند.

اميدواريم پاس در ضمن نتيجه‌گيري در ديدارهاي باقي مانده و تثبيت بقا در ليگ برتر، تيمي خوب و توانمند را براي فصل آينده ببندند تا هواداران مانند سال گذشته، يك فصل پر التهاب و پر استرس را  پيش رو نداشته باشند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن