پاس در اندیشه ذوبِ ‌آهن؛ با يك گل هم بهار مي‌شود!

b_150_100_16777215_00_images_stories_13891221_261942_7001.jpgتیم فوتبال پاس همدان پس از شکست تلخ برابر ملوان انزلی در چارچوب هفته ی سی ام رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور، خود را برای دیدار با ذوب آهن اصفهان آماده می کند.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی فوتبال همدان"، شاگردان علی اصغر مدیرروستا روز جمعه نتوانستند به پیروزی‌های خود در لیگ تداوم بخشند و با سه گل برابر انزلی‌چی‌ها تعظیم کردند.

به گفته صوفی و مدیرروستا؛ پاسی ها روز جمعه خوب نبودند و آن طراوت بازی های گذشته را نداشتند، البته نباید بر عوامل تأثیر گذاری که باعث شد پاس در دیدار برابر ملوان نتواند انتظارات را برآورده کند، چشم پوشی کنیم.

نخست اینکه هوای مرطوب یا به عبارتی شرجی شهر انزلی تأثیر زیادی بر بازی پاسی ها گذاشت و تفاوت های زیادی که بین اقلیم همدان و انزلی وجود دارد، اجازه خودنمایی به جوانان پاس را نداد.

پاس نیمه اول بازی شناوری را به نمایش گذاشت و اگر اشتباهات فردی در نیمه دوم توسط بازیکنان پاس کمتر رخ می داد، مسلماً شیرازه تیمی نماينده همدان از هم نمی پاشید و نتیجه شاید چیز دیگری بود.

غیبت چند بازیکن ثابت پاس در دیدار برابر ملوان، یکی دیگر از عواملی بود که در شکست پاس سهم بسزایی داشت؛ وحید علی آبادی یکی از غایبان بزرگ پاس بود که نبود وی سبب شد ملوانی ها به نوعی برنده میانه میدان باشند و طبق قانون نانوشته‌ای در فوتبال كه می گوید اگر میانه میدان را ببازی، بازنده نتیجه بازی هم خواهی بود، پاس بازي را واگذار كرد.

البته از سویی این فرصت به بازیکن جوان و آینده دار پاس یعنی مرتضی تبریزی داده شد تا پاسخ اعتماد سرمربی را بدهد. حضور مرتضی تبریزی در ترکیب ثابت پاس نشان داد که مدیرروستا اعتقاد زیادی به جوانان به ویژه بومی‌های پاس دارد و حضور مرتضی تبریزی در ترکیب پاس قطع یقین انگیزه دوچندانی را برای نسل های بعدی فوتبال استان ایجاد خواهد کرد.

در هر حال پاس برابر ملوان شکست تلخی را تجربه کرد و نتوانست با قدم بر روی نوار خوشبختی گام به دیدار برابر ذوب آهن بگذارد.

در هفته های اخیر  از گوشه و کنار صحبت هایی شنیده می شد که پیروزی های پاس در چند هفته اخیر لیگ ناپلئونی و کم گل بوده است که خطاب به این عزیزان باید عرض کنیم؛ سه امتیاز برای پاسی ها از نان شب واجب‌تر است و شاید در انتهای فصل تفاضل گل آنچنان به کار همدانی ها نیاید.

از سویی یک مثل در فوتبال همیشه خود را بروز داده که در شرایط حساس با یک گل هم بهار می شود و این دقیقاً در خصوص پاس صدق می کند.

حالا چهار بازی حساس و فینال گونه پیش روی پاس و مدیرروستا است که از دست دادن امتیاز در هر یک از این بازی ها پاس را به پرتگاه نزدیک تر خواهد کرد.

پاس در ایستگاه اول به ذوب آهن می رسد. دیدار رفت پاس و ذوب آهن در اصفهان با برتری یک بر صفر ذوبی ها به پایان رسید؛ زمانی که پاس با باخت، انس و الفت گرفته بود و پس از شکست در هر دیدار زمزمه برکناری سرمربي و مديران از باشگاه پاس به بیرون درز می کرد و حاشیه های کوچک و بزرگ گریبان گیر پاس بود، اما حالا ورق برای پاس برگشته و تقریباً نسبت به دور رفت بازی ها روزگار خوشی را با مدیریت جدید می گذراند.

سابقه بازی‌های پاس و ذوب آهن در همدان حکایت از آن دارد که پاسی ها هیچ گاه در همدان به ذوب آهن باج نداده اند و کاروان ذوب آهن اصفهان تا بحال با سه امتیاز کامل به نصف جهان بازنگشته است.

اگر بگوییم پاس سخت ترین دیدار خود طی چهار هفته آتی لیگ را این هفته و مقابل ذوب آهن تجربه خواهد کرد، بیراهه نگفته ایم. هرچند ذوب آهن این هفته از وجود بازیکنان تأثیرگذاری چون خلعتبری، خیری و قاضی محروم خواهد بود و این می تواند انگیزه ها را برای پاسی ها دوچندان کند.

اما رقیبان پاس در انتهای جدول این هفته همچون پاس کار سختی را پیش رو دارند و در صورت عدم نتیجه برابر حریفان، پاس جاده بقا در لیگ را تا حد زیادی هموار شده خواهد دید.

شهرداری تبریز که هفته آینده باید به همدان سفر کند، این هفته میزبان شاهینی خواهد بود که هر دو فانوس به دست هستند و کسب هر نتیجه در این دیدار می تواند برای پاس امیدوار کننده باشد.

پیکان که تخته گاز راه انتهای جدول را در پیش گرفته این هفته میزبان تراکتورسازی تبریز است که این دومی روی کاغذ شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارد و برای دست یابی به این مهم با جان ودل پا به میدان خواهد گذاشت. اگر تراکتورسازان در این دیدار سوار بر پیکان شوند، شاگردان ضیایی باید چمدان های خود را برای بستن آماده کنند.

سایپا هم که خطر سقوط به دسته پایین تر را احساس می کند، این هفته بازی بسیار سختی را پیش رو دارد و در کرمان به مصاف مس این شهر خواهد رفت. مسی ها در کرمان همواره تیمی سربلند بوده اند و اگر سایپا را با شکست به دیار خود روانه کنند، شاگردان حاجی مایلی هم به حلقه فانوس به دستان خواهند پیوست.

پاسی ها اما کاری سخت را پیش رو دارند و البته امید به کسب سه امتیاز در دیدار برابر ذوب آهن!

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن