ممنوعیت حضور تیم های بدهکار گریبان پاس را گرفت؛ ارمغان مدیران گذشته بلای جان سبزپوشان الوند

b_150_100_16777215_00_images_stories_malahi-sufi.jpgهمانطور که در سر خط خبرهای هفته‎های اخیر فوتبال کشور مطرح است از جمع تیم های حاضر در رقابت های لیگ دسته یک تنها تعداد اندکی از تیم ها که شاید به اندازه انگشتان دست باشند مشکلات مالی نداشته و مجوز حضور آنها در رقابت ها صادر شده است و دیگر تیم ها که پاس همدان هم در بین آنها دیده میشود به دلیل بدهیها و مشکلات مالی نمی توانند در مسابقات شرکت کنند.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی فوتبال همدان" و به نقل از همدان پرس، دور جدید تمرینات و مرحله پایانی آماده سازی تیم پیش از شروع مسابقات لیگ دسته یک باشگاه های کشور در همدان آغاز شد.

تیم فوتبال پاس همدان که به زعم بسیاری از کارشناسان و اهالی فوتبال پس از سقوط از رقابت های لیگ برتر تیم خوب و منسجمی را برای احیای دوباره آماده کرده است، پس از اردوی آماده سازی خود در ترکیه و تهران، واپسین روز های باقی مانده تا آغاز رقابت های لیگ دسته یک را در همدان سپری می کند.

بازیکنان و کادر فنی که در مصاحبه های اخیر اردوی ترکیه و تهران را بسیار مطلوب ارزیابی کردند پس از دو روز استراحت روز گذشته تمرینات نهایی خود را در همدان آغاز کردند.

با وجود اینکه تیم روز گذشته شرایط را برای برگزاری تمرین در استادیوم مفتح مناسب تر دید اما برگزاری تمرینات پاس همدان در هفته های نزدیک به مسابقات در جهت آمادگی تکمیلی تکنیک و تاکتیک و آمادگی بیشتر بازیکنان در زمین اختصاصی و محل برگزاری مسابقات منطقی و مورد نیاز تیم خواهد بود تا با تمرکز روانی و ذهنی و اجرای تاکتیک در زمین محل برگزاری مسابقات، مرحله پایانی آماده سازی تیم توسط کادر فنی انجام شود.

اما در این بین نباید از حواشی بسیاری که در تعلل هیات مدیره برای پذیرش یا رد استعفای مدیر عامل بوجود آمد چشم پوشی کرد، مسئله ای که بی شک در آینده و در مقطعی گریبان تیم را خواهد گرفت و امیدواریم با درایت مدیریت تیم از تاثیر گذاری آن بر روند تیم جلوگیری شود و این کوتاهی هیات مدیره از سوی مدیر و کادر فنی تیم جبران شود.

آنچه در بسیاری از تیم ها و باشگاه های حال حاضر ایران به وفور دیده شده، حواشی بسیاری است که از سوی مربیان  گذشته و حال و گاها هیات مدیره در جان تیم نفوذ کرده و بنیان تیم را در مقاطعی که گاها بر اثر وجود بحران و نتایج نه چندان مطلوب دست و پنجه نرم می کنند،  به مخاطره انداخته، با حاکم شدن نوعی بی ثباتی در تیم روند اجرایی را تحت تاثیر قرار می دهد.

نسخه ای که در شرایط فعلی تیم، توسط هر کارشناس فوتبال در این روزهای پاس تجویز می شود قطع به یقین آرامش خاطر و ثبات مدیریتی در باشگاه است تا مجموعه مدیریتی و کار فنی بتواند در بهترین شرایط استارت و شروع کار را محکم و بدون نگرانی آغاز کند تا بازیکنان و کادر فنی در شرایط رقابت های فصل قرار بگیرند، جایی که مجموعه تیم محکی جدی خورده و توانشان برای سپری کردن یک فصل سنگین و نفس گیر سنجیده می شود.

با توجه به سیاست های سازمان لیگ و شرایط باشگاه های کشور آنچه در فضای کنونی مهم است خروج از بحران های مالی باشگاه و پرداخت بدهی های معوقه ای است که مدیران گذشته برای مردم استان و مدیریت جدید به ارمغان گذاشتند.

همانطور که در سر خط خبرهای هفته های اخیر فوتبال کشور مطرح است از جمع تیم های حاضر در رقابت های لیگ دسته یک تنها تعداد اندکی از تیم ها که شاید به اندازه انگشتان دست باشند مشکلات مالی نداشته و مجوز حضور آنها در رقابت ها صادر شده است و دیگر تیم ها که پاس همدان هم در بین آنها دیده می شود به دلیل بدهی ها و مشکلات مالی نمی توانند در مسابقات شرکت کنند و سازمان لیگ نیز از باشگاه ها خواسته که در سریع ترین زمان ممکن نسبت به حل مشکلات مالی و پرداخت دیون و بدهی ها اقدام کنند.

البته پس از رد استعفاي صوفي از سوي هيات مديره و قول هاي اميدوار كننده اي كه ضمانت بازگشت اين مدير بومي به مجموعه پاس شد مشخص نيست تا چه اندازه محقق شده است، به طوري كه همچنان نام پاس در ليست تيم هاي بدهكار سازمان ليگ وجود دارد.

پس قطعا بدهي هاي معوقه باشگاه پرداخت نشده است كه اين بحران كماكان گريبان سبز پوشان ديار الوند را گرفته و حضور اين تيم در رقابت ها در هاله اي از ابهام است.

خانه تکانی در تیم های لیگ یکی این روزها داغ تر از هوای تابستان است و همه تیم هایی که به نوعی مشکلات مالی داشته و از حمایت کننده های اقتصادی نیز محروم هستند از این شهر به آن شهر و از این خانه به آن خانه نقل مکان می کنند تا شاید بتوانند از زیر فشار های طلبکاران و سازمان لیگ فرار کرده خانه امنی برای خود پیدا کنند.

اما سیاست گذاری های اشتباه در این مسیر نه تنها مشکلی را حل نکرده و باری از دوش باشگاه داران بر نمی دارد بلکه تنها موضع تغییر مکان از شهری به شهر دیگر را پیش گرفته و ممکن است هر زمان دیگری و در شهری دیگر این زخم کهنه سر باز کند و با این تفاوت که اثرات و زیان های بیشتری را به همراه خواهد داشت.

فوتبال مسموم ایرانی تا زمانی که برنامه ریزی مدون و در راس آن حضور افرادی کارشناس در مدیریت خود نداشته باشد وضعیتی بهتر از این نخواهد داشت و قطعا مسکن هایی که از سوی فدراسیون و سازمان لیگ برای باشگاه ها تجویز می شود نیز مقطعی بوده و با تمام شدن اثر آن وضعیتی مصیبت بارتر گریبان فوتبال و ورزش را خواهد گرفت.

در هفته ها و ماه هایی که تا انتخابات فدراسیون و روی کار آمدن رییس جدید و تغییر و تحولات بنیادی در بدنه فدراسیون باقی مانده است تنها می توان از تشدید اوضاع جلوگیری کرد و بازی های لیگ را در فضایی سالم تر برگزار کرد چرا که صحبت های پیرامون شرط بندی و زد و بند های چند صد میلیونی در لیگ های کشور، امروز یکی از نگران کننده ترین بحران های موجود در فوتبال کشور است.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن