وقتی دپارتمان و کمیته داوران چیدمان داوری را رعایت نمی کنند/ داور از شهر ری برای بازی بچه شهر ری؟

b_150_100_16777215_00_images_20120213144752_referee.jpgمقصر جنجال های بازی اهواز نه سیدعلی است که به اشتباه علی کریمی را اخراج کرد و نه فرهاد مجیدی که در اعتراض به تصمیم های سیدعلی اخراج شد
به گزارش همدان فوتبال و بهنقل ازطرفداری؛ انتخاب داوران لیگ برتر طبق قاعده برعهده کمیته داوران است. دپارتمان داوری، گزینه های قضاوت را می چیند و به کمیته داوران معرفی می کند و کمیته داوران هم قاضیان بازی های لیگ را انتخاب و معرفی می کند. معرفی هایی که گاهی اوقات چنان ناشیانه است که مخاطب تصور می کند آقایان با ده بیست سی چهل داور انتخاب کرده اند یا بر حسب قرعه و شیر یا خط بازی را به یک داور سپرده اند!
به گزارش طرفداری، نیمه اول بازی استقلال و فولاد با جنجال به پایان رسید، جنجالی که می شد با اندکی دقت بیشتر اصلا رخ ندهد. مهدی سیدعلی روی برخورد علی کریمی و بازیکن فولاد که پیش چشمش رخ داد و حداکثر یک اخطار برای هر دو بازیکن داشت (اولی به خاطر کشیدن پیراهن و دومی به خاطر استفاده از دست برای رها شدن از دست بازیکن حریف) سختگیرانه علی کریمی را اخراج کرد و این آغاز جنجال های بازی بود و فرهاد مجیدی هم در اعتراض به سختگیری داور به داخل زمین آمد و بقیه ماجرا؛ اخراج فرهاد مجیدی و تعطیلی بازی حدود ده دقیقه بود.
البته بدبینی استقلالی ها به تصمیم های این داور از روز انتخابش شروع شده بود. به گفته یکی از نزدیکان باشگاه استقلال، آنها همان روز که شنیدند مهدی سیدعلی برای قضاوت بازی انتخاب شده تعجب کردند چرا که این داور متولد شهر ری است و به نوعی بچه محل جواد نکونام محسوب می شود.
مدیران استقلال برای آن که متهم به جوسازی نشوند از هرگونه اعتراض رسمی و علنی به انتخاب سیدعلی پرهیز کردند اما وقتی در جریان بازی با اولین برخورد نه چندان جدی، استقلال ده نفره شد، فرهاد مجیدی از کوره در رفت.
البته این که سیدعلی بچه محل نکونام باشد و این که هر دو متولد شهر ری هستند، جرم نیست ولی کمیته داوران و دپارتمان داوری می توانند با دقت بیشتر، مانع ایجاد ذهنیت برای تیم ها و مربیان و مهم تر از همه هواداران آنها شوند.
شاید اگر داور دیگری هم به جای سیدعلی قاضی بازی امشب بود، همین کارت قرمز را به علی کریمی نشان می داد اما چون بچه شهر ری نبود کسی ذهنش سمت مسائل حاشیه ای و جانبی نمی رفت. متاسفانه کمیته داوران و دپارتمان داوری با بی دقتی، بی دلیل باعث بدبینی مردم به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال می شوند و داوران را هم نزد فوتبالدوستان خراب می کنند.
اخراج عارف غلامی بعد از اخراج مجیدی و کریمی، قطعا واکنش تند استقلال را به دنبال خواهد داشت و باعث و بانی این واکنش ها قبل از هر چیز، بی دقتی آقایانی است که بچه شهر ری را برای قضاوت بازی تیم بچه شهر ری انتخاب می کنند!
مهدی سیدعلی متولد شهر ری است و جواد نکونام هم متولد شهر ری و در فوتبال همه به این حساسیت ها واقف هستند غیر از آنهایی که مامور چیدمان داوران شده اند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن