عبور از سایپا فرصت طلایی شهرداری همدان برای بازگشت به کورس مدعیان

b_150_100_16777215_00_images_phocagallery_avatars_shahrdarijadid.jpgهفته شانزدهم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور در حالی امروز/یکشنبه/ در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود که شهرداری همدان برای بازگشت به کورس مدعیان محکوم به برد مقابل سایپای تهران است.
به گزارش "همدان فوتبال" و به نقل از ایرنا، شاگردان احمد جمشیدیان در هفته‌های اخیر با مشکلات عدیده مواجه بودند و همین مساله منجر به افت شهرداری در کسب نتایج لازم شد.
شهرداری همدان که در هفته‌های آغازین جزو مدعیان صعود به شمار می‌رفت اما با گذشت مسابقات دچار تنزل شد و اکنون با چهار برد، ۶ تساوی و چهار شکست و کسب ۱۸ امتیاز در رتبه نهم جدول هفده تیمی لیگ یک قرار گرفته است.
سایپا تهران نیز وضعیت به مراتب بهتری نسبت به شهرداری همدان دارد و با وجود اینکه فصل را خوب شروع نکرد اما با تلاش محمود فکری مربی سرشناس خود به جمع مدعیان پیوست و اکنون سودای بازگشت به لیگ برتر دارد.
سایپا با محمود فکری توانسته هفت برد، چهار تساوی و سه باخت کسب کند و با ۲۵ امتیاز تیم رده دوم جدول لیگ دسته یک فوتبال کشور به شمار می‌رود.
یک برد، راه خروج شهرداری از آشفتگی
شاگردان احمد جمشیدیان در هفته‌های اخیر حال و روز خوشی نداشته‌اند و علاوه بر از دست دادن امتیاز برابر حریفان، با مشکلات مالی و حمایت کمرنگ مسئولان نیز مواجه هستند.
شرایط شهرداری در این هفته‌ها به گونه‌ای پیش رفت که چند بازیکن از فهرست این تیم خارج شدند، بازیکنان از شرایط مالی نامطلوب تیم ناراضی هستند و چه بسا نیم فصل تعداد بسیار بیشتری از بازیکنان این تیم جدا شوند.
این مسایل بر نحوه امتیازگیری تیم تحت هدایت احمد جمشیدیان هم تاثیر منفی گذاشته و آن‌ها در سه بازی قبلی خود یک تساوی و ۲ شکست متوالی را ثبت کرده‌اند.
این نتایج سبب شد تا شهرداری از کورس مدعیان صعود فاصله بگیرد و اکنون حضورش در رده نهم جدول نیز موقت و غیرقابل اطمینان است.
پیروزی مقابل سایپا می‌تواند راه برون رفت شهرداری همدان از آشفتگی فعلی و بازگشت امید به این تیم برای پیوستن به جمع مدعیان صعود باشد.
آن‌ها هفته ها در مقابل حریفان به پیروزی نرسیده‌اند و همین مساله شاگردان جمشیدیان را دچار استرس و عدم تمرکز لازم در بازی‌ها کرده است.
تیمی که در پنج بازی گذشته خود تنها یک پیروزی کسب کرده و از دست دادن امتیازها سبب شده تا از جمع مدعیان بالای جدول فاصله بگیرد.
نماینده فوتبال همدان در صورت پیروزی مقابل سایپا تهران اگرچه تغییر چندانی در جایگاه خود در جدول رده‌بندی لیگ تا پایان هفته شانزدهم نخواهد داشت اما حداقل در همان نیمه نخست جدول باقی می‌ماند.
همچنین این برد می‌تواند شاگردان جمشیدیان را به لحاظ روحی و روانی برای مسابقات آینده تقویت کند و شرایط بهتری را برای این تیم در جدول رقم بزند.
سایپا مدعی تازه نفس
موتور سایپای تهران به تازگی روشن شده و سه برد متوالی در هفته‌های گذشته منجر به سرعت صعود آن‌ها به جمع مدعیان در رده دوم جدول شده است.
شاگردان فکری هر اندازه که لیگ را ضعیف شروع کردند اما حالا داعیه صعود به لیگ برتر و بازگشت به خاطرات خوش گذشته دارند.
آن‌ها اگرچه در گلزنی جزو تیم‌های ضعیف در جمع پنج تیم نخست بالای جدول هستند اما بردهای سه امتیازی این تیم برای فکری با همان اختلاف یک گل هم ارزشمند است.
البته سایپایی‌ها جایگاه مطمئن در رده دوم ندارند و در صورت لغزش چه بسا به همان میانه‌های جدول سقوط کنند و از صعود فاصله بگیرند.
سایپا در حالی با ۲۵ امتیاز رتبه دوم جدول را در اختیار دارد که فاصله آن‌ها با تیم ششم جدول تنها ۲ امتیاز است و از دست دادن نتیجه برای این ۶ تیم، هر هفته جدول لیگ را دستخوش تغییرات می‌کند.
سایپا در حالی با ۲۵ امتیاز رتبه دوم جدول را در اختیار دارد که فاصله آن‌ها با تیم ششم جدول تنها ۲ امتیاز است و از دست دادن نتیجه برای این ۶ تیم، هر هفته جدول لیگ را دستخوش تغییرات می‌کند.
فکری که تنها به دنبال بازگرداندن سایپا به لیگ برتر فوتبال کشور است، در این مسابقه نیز خیال از دست دادن امتیاز ندارد و برای برد تلاش می‌کند.
تیم او روی نوار پیروزی قرار گرفته و برای حفظ جایگاه دومی خود در جدول لیگ یک فوتبال کشور نیز چاره‌ای جز پیروزی ندارد.
فکری می‌داند عبور از شهرداری آن‌ها را یک گام به صعود نزدیک‌تر می‌کند و تیمش را در وضعیت بسیار خوبی در جدول قرار می‌دهد.
دیدار ۲ تیم سایپا تهران و شهرداری همدان از ساعت ۱۴ امروز با قضاوت شهاب محمدی و کمک اسماعیل احمدی، نظیر احمد حسین زهی و محمدحسین یحیی زاده به میزبانی سایپا برگزار می‌شود.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن