عملکرد نمایندگان فوتبال همدان در 18 هفته گذشته لیگ یک کشور

فراز الوند، فرود پاس

 

b_150_100_16777215_00_images_stories_toop-gol.jpgعملکرد نمایندگان فوتبال همدان در هجده هفته گذشته رقابت های لیگ دسته یک فوتبال کشور نشان از موفقیت الوند در کسب نتایج مطلوب و ناکامی پاس در این رقابت ها دارد.

تیم الوند نماینده فوتبال همدان در گروه الف رقابت های لیگ دسته یک فوتبال کشور در این هجده هفته گذشته توانست 10 پیروزی، چهار تساوی و چهار باخت کسب کند.

 

این نتایج در حالی رقم خورد که الوندی ها در نخستین تجربه حضور خود در رقابت های لیگ دسته یک فوتبال کشور با 34 امتیاز هم اکنون در رتبه دوم گروه الف قرار گرفته اند.

به ثمر رساندن 24 گل در مقابل یازده گل خورده و تفاضل گل به اضافه 13 شرایطی را فراهم ساخته تا الوندی ها بتوانند امیدوار به تصاحب صدر جدول از حریف 36 امتیازی خود گسترش فولاد تبریز باشند.

تیم الوند امسال با 80 درصد بازیکن بومی و 100 درصد کادر فنی بومی گام به رقابت های لیگ دسته اول فوتبال کشور گذاشت و فعالیت این باشگاه به صورت بخش خصوصی سبب شد تا دغدغه ای به لحاظ تامین منابع مالی نداشته باشد.

نتایج درخشان تیم الوند و حفظ جایگاه دومی در جدول 14 تیمی گروه الف رقابت های لیگ دسته یک کشور سبب شد تا این تیم از هواداران پرشماری برخوردار شود و با وجود اینکه باشگاه فاقد کانون هواداران است اما تاکنون بیش از سه هزار و 500 تماشاگر در هر بازی خانگی نظاره گر دیدارهای این تیم هستند.

الوند همدان جزو شش تیم برتر خط تهاجمی لیگ دسته یک به شمار می روند و با 11 گل خورده نیز بهترین خط دفاعی گروه الف را در اختیار دارند.

بهترین نتیجه تیم الوند همدان در هفته های دهم و یازدهم به ترتیب با نتیجه مشابه سه بر صفر مقابل تیم های استقلال اهواز و پارسه ایرانیان رقم خورد و بدترین نتیجه این تیم نیز در هفته هفدهم برابر نفت مسجد سلیمان و با شکست سه بر صفر ثبت شد.

تیم الوند اگر بتواند در بازی هفته جاری قابل مس سرچشمه کرمان به برتری برسد و در مقابل، گسترش فولاد تبریز بازی خود را واگذار کند، صدر جدول را تصاحب می کند.

تیم پاس دیگر نماینده فوتبال همدان از وضعیت خوبی در گروه ب رقابت های لیگ دسته یک فوتبال کشور برخوردار نیست و فاضله هفت امتیازی با صدر جدول این گروه نگران کننده است.

برای تیمی که مدیران آن از ابتدای فصل سودای قهرمانی سرداده و بارها مدعی بودن و لیگ برتری شدن پاس را مطرح ساختند، اکنون در گیر و دار رسیدن به صدر جدول قرار گرفته و نتوانسته اند رضایت عموم هواداران را جلب کنند.

پاس همدان در حالیکه در هفته های آغازین فصل جاری با کسب نتایج درخشان در صدر جدول یکه تازی می کردند، در ادامه با افت و خیز شدید مواجه شده و اکنون نیز در جایگاه پنجم جدول قرار دارند.

پاسی ها تاکنون 9 پیروزی، دو تساوی و هفت باخت را در هجده هفته گذشته لیگ دسته یک فوتبال کشور کسب کرده اند و با وجود تغییرات در کادر فنی و آوردن امید طیری به جای وینکو بگوویچ، شرایط جدولی تغییر نداشته است.

تفاضل گل الوندی ها به نسبت سایر حریفان بسیار کم است و چه بسا در صورت دریافت شکستی دیگر و پیروزی دو تیم پایین تر، به رتبه هفتم جدول هم سقوط کند.

پاس این روزها وضعیت خوبی را دنبال نمی کند و تماشاگران فوتبال همدان از نتایج کسب شده رضایت ندارند و حتی در مسابقه خانگی شعارهایی را نسبت به این تیم سردادند تا به نوعی اعتراض خود را از کسب نتایج ضعیف نشان دهند.

پاسی ها با 18 گل زده جزو خط تهاجمی متوسط تیم های گروه ب رقابت های لیگ یک به شمار می روند و دریافت 15 گل خورده برای خط دفاعی این تیم عملکرد خوبی به شمار نمی رود.

بدترین نتیجه کسب شده تیم پاس در هفته هفدهم مقابل ایران جوان بوشهر در همدان رقم خورد و پاسی ها با دو گل مغلوب میهمان خود شدند.

در حال حاضر "مقداد قباخلو" بهترین مهره تیم پاس در رقابت های فصل جاری به شمار می رود و در مقابل، "جلیل احمدی" سنگربان پاس عملکرد خوبی را در 18 هفته گذشته به نمایش نگذاشت.

پاس همدان که داعیه قهرمانی در لیگ یک و صعود به لیگ برتر را دارد، برای رسیدن به این هدف تنها هشت هفته فرصت دارد تا بتواند با عبور از چهار تیم بالاتر، صدر جدول را تصاحب کند.

پاسی ها برای تقویت قوای فنی خود این روزها از "امیر قلعه نویی" سرمربی موفق استقلال تهران به عنوان مشاور فنی کمک گرفته اند و امیدوار هستند تا با جمع شدن تجربه ها بتوانند در ادامه نتایج بهتری را رقم بزنند.

دیدارهای باقی مانده برای هر دو تیم پاس و الوند حکم فینال را دارند و انتظار هواداران فوتبال همدان لیگ برتری شدن دوباره این استان در فوتبال کشور است.

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن