دوشنبه سياه براي فوتبال همدان

b_150_100_16777215_00_images_stories_toop.jpgهفته بيست و يكم ليگ دسته اول فوتبال كشور جام آزادگان با انجام 13 بازي انجام شد و نمايندگان استان با قبول شكست مقابل حريفان راه خود را سخت و ناهموار كردند. روز گذشته براي فوتبال همدان روز خوبي نبود و هر دو نماينده استان با قبول شكست آينده خود را در بيم و اميد قرار دادند و راه صعود را ناهموار كردند.

ديروز در همدان تيم پاس مقابل ميهمان خود استقلال صنعتي با يك پنالتي مشكوك شكست خورد. اين شكست زماني دردناك شد كه تيم اول جدول شهرداري ياسوج نيز شكست را تجربه كرد تا آه و افسوس پاسي‌ها دوچندان شود.

پاس در مقابل استقلال اگر پيروز مي‌شد اختلافش را با صدر جدول به يك امتياز كاهش مي‌داد كه اين فرصت از دست شاگردان اميد طيري پريد. پاسي‌ها در اين بازي فوتبال بدون برنامه‌اي را به نمايش گذاشتند اما استقلالي‌ها بسيار هوشمندانه فوتبال كردند و به خوبي از دفاع پاس عبور كرده و خطرناك نشان مي‌دادند. پاس در اين بازي با استرس بازي كرد و اشتباهات بازيكنان بسيار بالاتر از حد متعارف بود. اين تيم هيچ برنامه‌اي براي گلزني نداشت و اگر بازي تا صبح نيز ادامه پيدا مي‌كرد پاس گلزن نبود.

در نيمه نخست اين بازي داور مرتكب اشتباه فاحشي شد و در حالي كه مهاجم استقلال دركه روي جليل احمدي خطاي بازي خطرناك را انجام داد اما اكبريان در ميان تعجب همگان اعلام ضربه پنالتي كرد و خطاي دروازه‌بان را گرفت تا محمد معاوي اين توپ را به گل تبديل كند.

پس از اين گل و در نيمه دوم پاس آهنگ تهاجمي گرفت و تلاش كرد تا گل خورده را جبران كند اما نداشتن برنامه و بازي خوب حريف مانع از كاميابي پاسي‌ها شد تا اين تيم شكست تلخ ديگري را در خانه مقابل تماشاگرانش تجربه كند و اميدهاي خود را براي صعود كمرنگ نمايد. هرچند پاس همچنان با صدر جدول اختلاف 4 امتيازي دارد اما سايه سنگين تيم‌هاي شهرداري ياسوج، استقلال خوزستان و شهرداري تبريز را همچنان بالاي سر خود احساس مي‌كند.

ديگر نماينده استانمان نيز راه پاس را پيمود و در بوشهر مقابل شاهين ته جدولي تن به شكست تلخي داد. الوندي‌ها در اين بازي نتوانستند بازي هميشگي خود را ارائه دهند و در عوض شاهين كه براي بقا روي به بازي انتهاري آورده بود با غلبه بر الوند دوباره بال و پر گرفت و به پرواز درآمد. ناداوري در اين بازي در حد بالايي بود تا آنجا كه مديريت باشگاه الوند در دقايق پاياني تيم را بيرون كشيد تا سرنوشت اين بازي را كميته انضباطي تعيين كند.

در اين هفته از رقابت‌ها تيم گسترش فولاد تبريز صدرنشين گروه يك موفق شد 3 بر يك نفت مسجدسليمان يكي از مدعيان را شكست داده تا با فراغ بال در بالاي جدول اميدهايش را براي صعود افزايش دهد.

گل‌گهر سيرجان با يك گل ابومسلم مشهد را مغلوب كرد، شهرداري اراك برابر سنگ آهن بافق يك بر يك متوقف شد، تيم اتكا 2 بر يك ماشين‌سازي را برد تا از انتهاي جدول فاصله بگيرد و 2 تيم استقلال اهواز و داماش نيز بدون گل مساوي كردند. در اين گروه گسترش با 45 امتياز صدرنشين است و الوند علي‌رغم باخت با 38 امتياز دوم است. در انتهاي جدول نيز داماش ايرانيان، شهرداري اراك، شاهين بوشهر كابوس سقوط را احساس مي‌كنند و ماشين‌سازان نيز سقوط خود را قطعي كردند.

اما در گروه دوم تيم ملي حفاري با 3 گل نيروي زميني را شكست داد، راهيان كرمانشاه مقابل ايران جوان بوشهر يك بر يك متوقف شد، يادآوران شلمچه با برق شيراز همين نتيجه را تكرار كرد، تيم فولاد ته جدولي دست به كار بزرگي زد و 3 بر يك مس رفسنجان را در هم كوبيد تا به بقا اميدوار شود. تيم سايپا شمال دست به كار بزرگي زد و صدرنشين رقابت‌هاي شهرداري ياسوج را با يك گل شكست داد و در نهايت شهرداري تبريز با يك گل همنام بندرعباسي خود را مغلوب كرد و به رده سوم صعود كرد.

در اين گروه شهرداري ياسوج و استقلال صنعتي با 39 امتياز پيشتاز و شهرداري تبريز با 37 و پاس با 35 امتياز دل به حوادث هفته‌هاي باقيمانده دارند.

در انتهاي جدول نيز تيم‌هاي ملي حفاري، برق، فولاد و يادآوران كابوس سقوط را بيش از پيش احساس مي‌كنند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن