برنامه دهمین روز از جام ملت‌های آسیا 2015؛

پیکار مرگ و زندگی سعودی‌ها با ازبکستان

b_150_100_16777215_00_images_stories_football_000.jpgدهمین روز از شانزدهمین دوره‌ی جام ملت‌های آسیا روز یک‌شنبه با انجام دو دیدار از گروه دوم این رقابت‌ها برگزار می‌شود.

 

به گزارش "همدان فوتبال"، گروه دوم شانزدهمین دوره از جام ملت‌های آسیا که تیم‌های ملی فوتبال چین، عربستان سعودی، ازبکستان و کره شمالی را در خود جای داده است، با دیدار همزمان تیم‌های ازبکستان با عربستان سعودی و چین با کره شمالی پیگیری می‌شود.

 

تیم ملی فوتبال ازبکستان ساعت 12:30 به وقت ایران در ورزشگاه مستطیلی ملبورن شهر ملبورن به مصاف عربستان سعودی می‌رود تا تکلیف دومین تیم صعود کننده از گروه دوم مشخص شود.

 

در دیگر دیدار این گروه، تیم‌های ملی فوتبال چین و کره شمالی ساعت 12:30 به وقت ایران در ورزشگاه کانبرا شهر کانبرا به مصاف یکدیگر می‌روند. کره شمالی به دلیل داشتن دو شکست پیاپی حذف شده زودهنگام گروه دوم لقب گرفته و چینی‌ها نیز که صعود خود را پیش از این قطعی کرده بودند، تنها برای مطمئن شدن از کسب سرگروهی به مصاف کره شمالی می‌روند.

 

در روز اول رقابت‌های این گروه، تیم ملی فوتبال چین موفق شد با یک گل عربستان سعودی را از پیش رو بردارد. چینی‌ها که در این دوره از رقابت‌ها نسبت به ادوار قبلی شرایط بهتری را تجربه می‌کنند، موفق شدند با گل تقریبا شانسی مهاجم خود که روی ضربه ایستگاهی به دست آمد، عربستان را از پیش رو بردارند. سعودی‌ها در این دوره از رقابت‌ها نشان دادند که همانند سالیان قبل از تیم قدرتمندی برخوردار نیستند و فوتبال این کشور با بحران بازیکنان خوب و مثمر ثمر مواجه است.

 

در دیگر دیدار روز اول این رقابت‌ها نیز ازبکستان موفق شد با یک گل کره شمالی را از پیش رو بردارد. ازبک‌ها که همواره بازیکنان فیزیکی را در اختیار داشته و یک فوتبال درگیرانه را به معرض نمایش می گذارند موفق شدند در این بازی پیروز از میدان خارج شوند. کره شمالی در این دیدار نتوانست مشکلی را برای تیم فوتبال ازبکستان ایجاد کند و گام اول خود را در این رقابت‌ها با شکست برداشت.

 

در دومین روز از رقابت‌های گروه دوم شانزدهمین دوره از جام ملت‌های آسیا تیم‌های ملی فوتبال عربستان و کره شمالی به مصاف یکدیگر رفتند. عربستانی‌ها که در این دیدار موفق شدند با نتیجه 4 بر یک کره شمالی را از پیش رو بردارند، باز هم چندان تیم سرپایی نشان ندادند. کره شمالی در این دیدار اشتباهات فردی زیادی را در تیم خود شاهد بود و حداقل بر روی دو گل از گل‌های عربستان این مدافعان کره‌ای بودند که با اشتباهات محرز خود شرایط بسیار مناسبی را در اختیار مهاجمان عربستانی قرار دادند.

 

در دیگر دیدار روز دوم این گروه نیز تیم های چین و ازبکستان به مصاف هم رفتند که در پایان این چینی ها بودند که باز هم در این دیدار پیروز از میدان خارج شدند تا هر سه امتیاز بازی را به دست آورند. ازبک ها که در نیمه اول گل اول این دیدار را روانه دروازه چین کردند تا به پیروزی مقابل چین امیدوار باشند نتوانستند نتیجه به دست آمده را حفظ کنند و با دو گلی که از تیم ملی فوتبال چین دریافت کردند با ثبت یک شکست در پرونده خود، صعودشان را به اما و اگرها سپردند تا تکلیف آن ها در روز آخر بازی های این گروه مشخص شود.

 

تا پیش از آغاز روز آخر رقابت‌های این گروه، چینی‌ها با 6 امتیاز در صدر جدول قرار دارند و صعود خود را به مرحله بعد قطعی کرده‌اند. عربستان سعودی با سه امتیاز و به دلیل تفاضل گل بهتر در رده دوم، ازبکستان با 3 امتیاز در رده سوم و کره شمالی با صفر امتیاز در رده چهارم این گروه قرار گرفته است.


 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن