عبور از نود ارومیه تنها مسیر فرار پاس از قعر جدول لیگ ۲ فوتبال

b_150_100_16777215_00_images_phocagallery_avatars_pas1400.jpgهفته هفدهم لیگ دسته دوم فوتبال کشور در گروه ب امروز(پنج‌شنبه) با رقابت تیم های قعرنشین و مدعی صعود برگزار می‌شود و پاسی‌ها در این شرایط حساس میهمان نود ارومیه هستند.
به گزارش ایرنا، شاگردان سیامک فراهانی در ۱۶ هفته اخیر امتیازهای زیادی را از دست دادند تا پاس نتواند امسال در لیگ ۲ به عنوان یک مدعی ظاهر شود.
چهار پیروزی، پنج تساوی و هفت باخت سهم پاس در ۱۶ هفته گذشته بود تا در نهایت رتبه‌ای بهتر از یازدهم را در جدول چهارده تیمی لیگ ۲ کسب نکند.
تیمی که بیش از پنج سال در لیگ ۲ در جا می‌زند و با وجود صرف هزینه‌های میلیاردی، تاکنون نتوانسته طعم شیرین صعود را تقدیم هوادارانش کند.
پاس اگرچه شروع نا امید کننده را در شروع فصل داشت اما در نیم فصل دوم هم نتوانسته انتظارات را برآورده کند و بهانه‌هایی همچون بسته بودن پنجره نقل و انتقالات به سریال تکراری در ناکامی‌های این تیم تبدیل شد.
حالا با بازشدن پنجره نقل و انتقالات پاس و جذب بازیکنان مدنظر فراهانی، این انتظار می‌رود تا پاس حداقل از قعر جدول لیگ فاصله بگیرد.
بازی با نود ارومیه برای هر ۲ تیم از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که پاسی‌ها در شرایط نامطلوب فعلی به دنبال فاصله گرفتن از قعرجدول هستند و نود نیز برای رسیدن به منطقه صعود محکوم به برد است.
در واقع ۲ تیم برای رسیدن به سه امتیاز در این دیدار حضور می‌یابند بنابراین نوید بازی هجومی و به طور قطع پربرخورد را خواهد داد.
پاس محکوم به پیروزی
شاگردان فراهانی تا به اینجا نتایج مطلوب کسب نکرده‌اند و فقط یک امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارند و تنها راه برای فرار از این وضعیت نیز پیروزی مقابل نود ارومیه است.
پاسی‌ها در صورت برد در بازی مقابل نود شاید بتوانند به نیمه جدول برسند هر چند تفاضل گل منفی هفت نیز برای این تیم دردسرساز شده است.
این تیم هفته گذشته در بازی بحث برانگیز نتوانست برتری مقابل خلیج فارس ماهشهر را در طول ۹۰ دقیقه بازی حفظ کند و در دقایق پایانی گل تساوی را دریافت کرد.
عملکرد فراهانی در نیم فصل دوم با یک برد و ۲ تساوی همراه است و از دست دادن امتیازهای مهم باعث شده تا این تیم همچنان فانوس به دست باقی بماند.
مردان سبزپوش پاس در صورت شکست یا تساوی در بازی برابر نود ارومیه هم اوضاع خود را وخیم‌تر خواهند کرد و چه بسا به همان رتبه سیزدهم جدول بازگردند.
آن‌ها به لطف نتایج ضعیف عقاب تهران و مس نوین کرمان توانستند با تفاضل گل بهتر به طور موقت در رتبه یازدهم جدول قرار بگیرند اما این جایگاه پایدار نخواهد بود.
نود، مدعی صعود
تیم نود ارومیه امسال قصد بازگشت دوباره به لیگ دسته یک دارد و از همین رو نیم فصل خانه تکانی اساسی را در این تیم شاهد بودیم.
حضور داریوش هرمزی به عنوان سرمربی جدید نودی‌ها در کنار اسماعیل سرهنگیان با کوله باری از تجربه مدیریتی فوتبال به عنوان سرپرست، کمک شایانی به این تیم کرده است.
نودی‌ها در چهار بازی اخیر خود ۲ برد و ۲ تساوی کسب کرده‌اند تا در مجموع با هفت برد، ۶ تساوی و سه باخت در رده سوم جدول گروه ب قرار بگیرند.
نماینده ارومیه در هفته‌های دوم، هشتم و یازدهم به ترتیب مقابل ایمان سبز شیراز، اترک بجنورد و اسپاد تهران تن به شکست دادند که بازی مقابل اسپاد را میزبان بودند.
در واقع این تیم در خانه هم شکننده است و پاس می‌تواند امیدوار به کسب پیروزی برابر نودی‌ها باشد.
با این حال نود ارومیه با ۱۹ گل زده و ۱۱ گل خورده، تیم موفق لیگ ۲ در خطوط حمله و دفاعی بوده‌اند و نیم فصل نیز برای تقویت قوای تیمی چند بازیکن جدید را در اختیار گرفته‌اند.
انحلال و خروج تیم گل ریحان البرز از رقابت‌های لیگ ۲ باعث شد تا نودی‌ها هفته قبل به استراحت بپردازند و اکنون با آمادگی کامل به مصاف پاس بروند.
این تیم در صورت برتری مقابل پاس می‌تواند امیدوار به صعود یک پله‌ای در جدول و قرار گرفتن در رتبه دوم باشد اما قبول شکست یا تساوی برابر نماینده همدان باعث سقوط حتی تا رده پنجم جدول خواهد شد.
اوضاع پاس بهبود می‌یابد
سرمربی پاس همدان درباره وضعیت تیمش گفت: به نسبت مشابه نیم فصل اول نتایج بهتری کسب کردیم و با صدور مجوز بازی بازیکنان جدید ضمن تکمیل صددرصدی قوای فنی تیم، قول می‌دهم نتایج مطلوب حاصل شود.
«سیامک فراهانی» افزود: با صدور کارت بازیکنان جدید می‌توانیم نقاط ضعف تیم را تقویت کرده و شرایط بهتری برای کسب نتیجه رقم بزنیم.
وی اظهار داشت: هیچ مربی دوست ندارد نتایج ضعیف کسب کند چرا که آینده فوتبالی خود را تحت الشعاع قرار می‌دهد و براین اساس تمام تلاش و توان خود را برای کسب نتیجه مطلوب قرار داده‌ایم.
فراهانی بیان کرد: بازیکنان خوبی جذب کرده‌ایم که البته برخی از آن‌ها به دلیل عدم صدور کارت بازی، تا این لحظه فرصت بازی نداشته‌اند و با استفاده از آن‌ها در ترکیب تیم، می‌توانیم با شرایط بسیار بهتری برابر حریفان حاضر شویم.
وی یادآور شد: همه بازی‌ها حکم فینال را دارد و می‌خواهیم نیم فصلی که بنا به مشکلات عدیده از دست دادیم را در نیم فصل دوم جبران کنیم.
برنامه هفته هفدهم لیگ ۲
پنجشنبه ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰
نیروی زمینی تهران - شهرداری ماهشهر - ساعت ۱۴: ۳۰ - ورزشگاه غدیر تهران
سید ابراهیم موسوی - علیرضا طاهری - مهران عکاشه - وحید بایش - ناظر داوری: فرشید افشار
نود ارومیه - پاس همدان - ساعت ۱۴: ۳۰ - ورزشگاه تختی ارومیه
ناصر جنگی - فرید شرفی - کیوان علی نژادیان - سیاوش خالقی - ناظر داوری: صادق نوری
اسپاد تهران - فولادنوین اهواز - ساعت ۱۴: ۳۰- ورزشگاه امام رضا (ع) تهران
علی‌اصغر افروزه - کیارش کیومرثی - محمدرضا نصیرلو - سید مجتبی حسین نژاد - ناظر داوری: بهرام مهرپیما
ون پارس اصفهان - شهرداری نوشهر - ساعت ۱۴: ۴۵- ورزشگاه فولادشهر
محسن مرادیان - رمضان رضایی مقدم - یاسر جهانبازی - سامان گودرزی - ناظر داوری: محمد حسن ابراهیمی
شهید قندی یزد - اترک بجنورد - ساعت ۱۴: ۴۵- ورزشگاه نصیری یزد
امیرسجاد فتوحی - مسعود شیرانی - نوید عسگری - حسین حیدری - ناظر داوری: مهدی موسی پور
مس نوین کرمان - مهیار ایمان سبزشیراز - ساعت ۱۴: ۴۵- ورزشگاه    شهرداری کرمان
عباس کارگر - سعید وطن پرستان - میثم فانی زاده - بهنام جعفری - ناظر داوری: مجید معماری
خلیج فارس ماهشهر - عقاب تهران - ساعت ۱۵- ورزشگاه شهدا ماهشهر
محمد اکبریان - امید شریفی مطلق - مصطفی دریانورد - ابوالفضل خوب نژاد - ناظر داوری: سید حسن موسوی

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن