ریز و درشت ورزش همدان در نشست هم اندیشی ورزشی نویسان با امیر خجسته؛

پیشکسوتان وارد گود شوند/همدل نباشیم ورزش به بیراهه می رود

نشست امیر خجسته با ورزشی نویساننشست 5/1 ساعته ورزشی نویسان با امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور و عضو هیات مدیره باشگاه پاس همدان ریز و درشت ورزش استان را روی کاغذ آورد تا ثابت کند این تبادل نظر و همفکری طرفین قطعا باعث رشد و پویایی هرچه بیشتر هیجان انگیز ترین مقوله اجتماعی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار "همدان فوتبال"، خجسته به همان اندازه که انتقادهایی را مبنی بر کوتاهی در امور ورزش توسط مسوولان مطرح کرد، از همه خواست تا در چارچوب اعتلای ورزش گام بردارند. ماحصل این نشست تفصیلی با امیر خجسته را بخوانید:

* دنبال جامعه ای با نشاط و سالم هستیم

امروزه از برخی استان های کشور به لحاظ برنامه ریزی اجتماعی عقب هستیم. وقتی به مقایسه می پردازم به این نتیجه می رسم که در استان های دیگر برای پویایی و موفقیت و نشاط اجتماعی برنامه دارند. برای ورزش برنامه دارند. باید با این شرایط رقابت کنیم تا به حد مطلوب برسیم.

* افراد صاحب نظر وارد گود شوند

افراد صاحب نظر باید وارد عرصه شوند. باید متحد شویم و نباید یک گروه اقدام به حذف گروه دیگر کند. باید از این رویه رفتاری پرهیز کنیم و اجازه بدهیم هرکسی که برنامه و مدیریت دارد وارد عرصه شود. امروزه عده ای دنبال این هستند که عده ای دیگر را حذف کنند. باید این سیستم اصلاح شود. انحصارطلبی نتیجه اش شکست برای مجموعه است. قطعا همدل نباشیم ورزش به بیراهه می رود.

* پیشکسوتان همدان برای پویایی ورزش راهکار ارایه دهند

پیشکسوتان برای پویایی ورزش استان همدان راهکار ارایه دهند تا بتوان با برنامه ریزی و مدیریت بهتر در راستای توسعه رشته های ورزشی استان گام برداشت.ورزش نباید انحصاری باشد بلکه نیاز است تا همه برای اعتلا و پیشرفت ورزش کمک کنند و در این بین، پیشکسوتان نباید فاصله بگیرند.

ورزش استان همدان مالکیت فرد نیست و نباید تصور شود که فقط یک گروه خاص در یک رشته ورزشی باید امور را در دست داشته باشند و همین مهم در تیم پاس همدان نیز صدق می کند. ز پیشکسوتان فوتبال همدان خواسته ام تا با تعامل و همفکری یکدیگر به اجماع لازم برای معرفی مدیری باتدبیر و موفق برسند تا بتوانیم برای آینده مدیریت باشگاه پاس پیشنهادهای بهتری را در نشست هیات مدیره ارایه دهیم.

* قراردادها باید شفاف باشد

از اعضای هیات مدیره درخواست داشته ام تا نشستی اضطراری را داشته باشند چرا که فرصتی تا شروع دوباره مسابقات لیگ دسته یک کشور نمانده و نیاز به تعیین وضعیت مالی ، مدیریتی و فنی تیم داریم.

نباید تیم را به حال خود رها کنیم چرا که شرایط امسال بسیار سخت تر از سال قبل است. هم چنین خواسته ام که لیست قراردادهای مالی باشگاه را مدیرعامل ارایه دهد. نباید بگذاریم قراردادی پنهان بماند و بعدها رو شود که فلان بازیکنان و فرد طلب میلیونی از باشگاه دارد و باشگاه در یک چشم به هم زدن بدهی میلیاردی داشته باشد. با این وضعیت قطعا برخورد قانونی می کنیم.

* رمضانی به وعده اش عمل نکرد

بارها گفته شد که مشکلات مالی، مشکلات مالی... روزی که به هیات مدیره آمدم همه تصمیمات گرفته شده بود و جای تصمیم جدید باقی نمانده بود. مدیرعامل هم انتخاب شده بود. رمضانی وعده داده بود که در ادامه کار اسپانسر جذب کند تا بخشی از هزینه ها تامین شود. اینگونه نشد و چیزی دیده نشد. امسال حق باشگاه با وجود تحریم ها و مسایل اقتصادی ادا نشد.

* دنبال بخش خصوصی باشیم/صنعت استان فلج است

در مجموع ورزش استان همدان خلاء عدم اسپانسر را در خود دارد. باید دنبال حمایت های بخش خصوصی باشیم. هر چند صنعت همدان فلج است و با وزیر صنعت، معدن، تجارت برخورد کرده و می کنیم. این شرایط نامساعد باعث شد تا وزیر را در آینده ای نزدیک در صحن علنی مجلس بازخواست کنیم. برای پاس نمی توان مدام دنبال گرفتن بودجه از اینجا و آنجا بود. این اعتبارات قطعا جوابگوی پاس نیست. باید دنبال بخش خصوصی باشیم.

* الوند آینده درخشان دارد

بازی های تیم الوند و در مجموع عملکرد فصل گذشته این تیم را مدام دنبال می کردم. واقعا به این تیم بخش خصوصی تبریک می گویم. خوب کار کردند و قطعا سال آینده درخشان تر ظاهر می شوند. آنها آینده موفقی پیش رو دارند چرا که هم خوب مدیریت کرده اند و هم خوب برنامه دارند. برهمین اساس از این تیم حمایت لازم را خواهیم داشت.

* تاثیر خبرنگاران بر آینده ورزش

به شما ورزش نویسان خیلی اعتقاد دارم. شما یک سروپا کارشناس و متخصص هستید و از زوایای مختلف ورزش را بررسی می کنید. باید همین روال کارشناسی را ادامه دهید. باید این نشست ها تداوم یابد و از شما می خواهم که برای تقویت ورزش در رشته های مختلف راهکار ارایه دهید. شما در تحولات آینده ورزش استان نقش بسزایی دارید.

* چرا اجازه خروج بازیکنان را می دهید

از مدیرعامل باشگاه پاس حتما بازخواست می کنم که چرا اجازه می دهد این چنین راحت بازیکنان مطرح این تیم عضو سایر تیم ها شوند. چرا تبریزی باید برود ذوب آهن. قطعا رمضانی باید پاسخگوی این مساله باشد. مدیرعامل باید دنبال گذاشتن جلسه باشد. هفته قبل هم به استاندار نامه نوشتم که ترتیب برگزاری جلسه را بدهند. خیلی تصمیمات و حرف ها است که باید مطرح شود.

* همدان میعادگاه پرورش مدیران نخبه کشور

استان همدان از دیرباز میعادگاه پرورش مدیران نخبه، متعهد و مدبر در کشور بوده و اکنون در مسوولیت های مهم کشوری در خدمت مردم هستند.هم اینک مجمع نمایندگان همدان در مجلس شورای اسلامی به دنبال جمع آوری بانک اطلاعاتی در خصوص مدیران با سابقه و موفق همدانی هستند. باید از مدیران نخبه بومی در راستای ارایه طرح های کارشناسی و برنامه ریزی در خصوص رشد و توسعه بخش های مختلف استان همدان استفاده کنیم. همدان دارای ظرفیت های بالقوه ای در عرصه های مختلف است و باید از این پتانسیل به خصوص در گردشگری و حمل و نقل بهره لازم را برد.

* مسوولان دهکده گنجنامه را دریابند

هم اکنون بخش داخلی فرودگاه همدان راه اندازی شده و اخیرا از وزیر راه و شهرسازی موافقت اختصاص 77 میلیاردریال را برای تکمیل فرودگاه و راه اندازی پروازهای بین المللی را گرفته ایم.

بخش بین المللی فرودگاه همدان با پروازهای حج عمره و تمتع از دو ماه آینده راه اندازی خواهد شد.

هم چنین کنون 1900 جاذبه توریستی در همدان وجود دارد که 900 اثر به ثبت رسیده و قطعا از این ظرفیت موجود باید بهره برداری مناسبی در جذب توریسم داشته باشیم.جاذبه های تاریخی و گردشگری نظیر غارعلیصدر، گنجنامه، بوعلی سینا و باباطاهر در عرصه بین المللی شناخته شده اند و در دیدار اخیر با هیات ایتالیایی، از سوی آنان از این مکان های گردشگری یاد شد.دهکده تفریحی گردشگری گنج نامه همدان نیز به عنوان بام گردشگری این شهر باید مورد حمایت هرچه بهتر مسوولان قرار بگیرد تا سرمایه گذار این بخش خصوصی بتواند با دلگرمی بیشتری درراستای ایجاد طرح های جدید این دهکده اقدام کند.حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی باید در دستور کار مسوولان قرار گیرد چرا که این گنجینه مهم اقتصادی در حقیقت چرخه تولید درآمد، اشتغالزایی و سرمایه گذاری هستند.

* ضرورت تشکیل شورای عالی ورزش

برای پیشرفت و توسعه ورزش استان، تشکیل شورای عالی ورزش ضروری است.با تشکیل شورای عالی ورزش می توانیم برنامه ریزی بهتری برای ورزش استان داشته باشیم و تمامی برنامه ها را قانونمند و اجرایی کنیم.با راه اندازی شورای عالی ورزشی می توان کمیته های تخصصی را تشکیل داد و تمامی ظرفیت های موجود اقتصادی، ورزشی را برای پیشرفت رشته های ورزشی در چارچوب ضوابط اجرایی قرار داد.

خجسته با قدردانی از معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در شکل گیری شورای ورزش همگانی استان گفت: حرکت شایسته ای را از سوی مسوولان استان شاهد بودیم اما ای کاش این شورا خیلی زودتر از این تشکیل می شد.ورزش همدان دارای زیرساخت های بسیار خوبی نظیر سالن سنگنوردی، مجموعه ورزشی شهید حاجی بابایی، پیست اسکی تاریک دره، ورزشگاه 15 هزار نفری شهید مفتح، سالن شش هزار نفری انقلاب و سایر مکان های ورزشی است و باید برنامه ریزی مناسبی برای استفاده بهتر از این امکانات داشته باشیم. هم چنین با میزبانی مسابقات بین المللی می توان صنعت توریسم ورزشی را در استان همدان نهادینه کرد.

متولیان امور ورزشی باید به دنبال برنامه ریزی مناسب و طرح های مهم و کارآمد در حوزه ورزش باشند و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز از طرح های پیشنهادی در توسعه ورزش حمایت و پیگیری لازم را خواهند داشت.

نظرات   

 
0 #1 hmz 1392-04-18 09:49
سلام خسته نباشی به مدیر سایت لطفا شما که دسرسی دارید به مقام های بالا تر بگید که مربی رو آقای فرهاد کاظمی رو بیارند چون پیکان اورد لیگ برتر ذوب اهن رو از ته جدول اورد تا پلی اف به نظر من بهترین گزینه فرهاد کاظمی است
 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن