صعود ملی‌پوشان به جمع 16 تیم نهایی دنیا؛

ایران 4- آمریکا 2؛ آماده تقابل با قهرمان جهان

b_150_100_16777215_00_images_futsal.jpgفوتسالیست‌های ایران با برتری مقابل آمریکا به استقبال بازی حساس با قهرمان جام جهانی رفتند.
تیم ملی فوتسال ایران در نخستین مسابقه‌اش در جام جهانی لیتوانی نمایش خوبی در غیاب دو بازیکن خود داشت و توانست در دیداری نزدیک و پربرخورد که یک اخراجی هم داشت، با نتیجه 3 بر 2 صربستان را شکست بدهد، اما شاگردان ناظم‌الشریعه در تلاش هستند تا دومین برد را مقابل آمریکایی به دست بیاورند که در هفته اول این رقابت‌ها با 11 گل برابر آرژانتین شکست خورد.
مشروح گل‌ها و اتفاقاتی که در جریان دیدار تیم‌های ملی فوتسال ایران و آمریکا رخ می‌دهد را در همین صفحه از "ورزش سه" بخوانید:
گروه F جام جهانی 2021 فوتسال- لیتوانی/ هفته دوم
سالن محل بازی: ویلینوس آرنا/ ساعت: 19:30 (به وقت ایران)
ترکیب ابتدایی تیم ملی ایران
علیرضا صمیمی(دروازه‌بان)- علی‌اصغر حسن‌زاده- محمد شجری- مسلم اولادقباد- مهدی جاوید


ترکیب ابتدایی تیم ملی آمریکا
دیگو‌ مورتی- لوسیانو گونزالز- توماس پوندکا- زاچ رگت- گیلهرمه ویه‌گا
داور: طارق الخطیبی
اخطار
محمد شجری(8)- مسلم اولادقباد(9) از ایران
اخراج
علیرضا صمیمی(2) از ایران
شرح گل‌ها
ایران صفر - آمریکا یک (دقیقه 3: لوسیانو گونزالز): در حالی تیم ملی ایران بخاطر اخراج صمیمی با یک بازیکن کمتر به کارش ادامه می‌داد، لوسیانو گونزالز با شوت محکم از میانه زمین دروازه را باز کرد تا آمریکا پیش بیفتد.
ایران یک - آمریکا یک (دقیقه 3: فرهاد توکلی): اشتباه دروازه‌بان و بازیکن آمریکا در مقابل محوطه جریمه این تیم موجب شد تا فرهاد فخیم با توپ‌گیری و پاس در عرض به فرهاد توکلی او را در موقعیت گلزنی قرار بدهد و این بازیکن با شوت زمینی گل تساوی را ثانیه‌هایی پس از گل آمریکا به ثمر رساند.
ایران 2 - آمریکا 1 (دقیقه 7: مهدی جاوید): مسلم اولادقباد نفوذ تند و تیزی از جناح راست زمین داشت که پاس در عرض او به مقابل دروازه آمریکا را مهدی جاوید به راحتی تبدیل به گل کرد.
ایران 3 - آمریکا 1 (دقیقه 10: احمد اسماعیل‌پور): موقعیتی که نصیب ایران شده بود را احمد اسماعیل‌پور پس از یک- دو با سعید احمدعباسی و شوت دقیق تبدیل به گل کرد.
ایران 3 - آمریکا 2 (دقیقه 36: لوسیانو گونزالز): شروع مجدد سریع دیگو‌ مورتی برای لوسیانو گونزالز را این بازیکن با سرتوپ و شوت روی پای چپ محکم تبدیل به گل دوم آمریکا مقابل ایران کرد.
ایران 4 - آمریکا 2 (دقیقه 39: سعید احمدعباسی): در زمانی که آمریکا رو به بازی پاورپلی آورده بود، علی‌اصغر حسن‌زاده با توپ‌گیری عالی در میانه زمین توپ را به محمدرضا سنگ‌سفیدی رساند تا این بازیکن با پاس رو به جلو سعید احمدعباسی را صاحب توپ کرده و این بازیکن با ضربه بغل پای زمینی از میانه میدان دروازه خالی آمریکا را باز کند.
در حاشیه
* حسین طیبی بخاطر مصدومیت و حمید احمدی به دلیل مصدومیت در فهرست ایران مقابل آمریکا حضور ندارند.
* تنها یک دقیقه و 26 ثانیه از شروع مسابقه گذشته بود که علیرضا صمیمی، دروازه‌بان و ستاره تیم ملی فوتسال ایران بخاطر مهار توپ بیرون از محوطه جریمه و پس از بازبینی ویدئویی داوران، کارت قرمز مستقیم دریافت کرد تا شوک جدی به ایران وارد شود.
* باقر محمدی، دروازه‌بان جوان ایران پس از اخراج صمیمی درون دروازه قرار گرفت.
* تیم ملی آمریکا از دقیقه 15 برای جبران نتیجه و دو گلی که از ایران عقب است، رو به بازی پاورپلی(استفاده از بازیکن به جای گلر) آورد.
* آمریکا در فاصله سه دقیقه به پایان مسابقه مجددا روی به بازی پاورپلی آورد.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن