در هفته اول لیگ برتر چه گذشت؟

b_150_100_16777215_00_images_stories_persian_gulf_cup.jpgسپاهان، استقلال خوزستان، استقلال تهران، پرسپولیس، صبای قم و نفت تهران، شش تیم سه امتیازی جدول لیگ برتر در پایان هفته اول هستند.

به گزارش "همدان فوتبال" و به نقل از عصر ایران، در هفته اول سیزدهمین دوره لیگ برتر، سه تیم تهرانی و سه تیم شهرستانی موفق شدند سه امتیاز کامل را کسب کنند و شش تیم هم بدون امتیاز، به هفته های بعد چشم دوختند.

سپاهان، استقلال خوزستان، استقلال تهران، پرسپولیس، صبای قم و نفت تهران، شش تیم سه امتیازی جدول لیگ برتر در پایان هفته اول هستند.

سپاهان و استقلال خوزستان با سه امتیاز و تفاضل گل 2+، در بالای جدول قرار دارند. تیم سوم استقلال است با 3 امتیاز و تفاضل 1+ و دو گل زده.

پرسپولیس و صبای قم و نفت تهران هم با سه امتیاز و یک گل زده، بدون گل خورده، در رده های چهارم تا ششم قرار دارند.

سپاهان 2 بر صفر فولاد اهواز را در اصفهان شکست داد. استقلال خوزستان هم با این نتیجه میمهان خود ذوب آهن را مغلوب کرد و استقلال تهران 2 بر 1 میزبان خود گشترش فولاد تبریز را شکست داد.

پرسپولیس در تهران 1 بر صفر از سد تراکتورسازی گذشت. صبای قم میهمان خود ملوان را 1 بر صفر شکست داد و نفت تهران هم با همین نتیجه از سد میزبان خود فجر سپاسی گذشت.

با این حساب،  گسترش فولاد و تراکتورسازی و فجر سپاسی و ملوان و ذوب آهن و فولاد اهواز، به ترتیب تیم‌های یازدهم تا شانزدهم جدول لیگ برتر در پایان هفته اول هستند.

با کنار گذاشتن شش تیم بالای جدول و شش تیم پایین جدول، چهار تیم میانی عبارتند از داماش و ساپیا و مس و راه آهن.

داماش گیلان و سایپا به دلیل تساوی 1 بر 1 در رشت، تیم های هفتم و هشتم جدول لیگ اند. راه آهن و مس هم به دلیل تساوی بدون گل در زمین راه آهن، تیم های نهم و دهم جدول لیگ برتر در پایان هفته اول اند.

حساس ترین بازی هفته اول، جدال پرسپولیس و سپاهان بود که با تک‌گل سید صالحی به سود قرمزپوشان پایتخت تمام شد. پرسپولیس با این برد نشان داد که امسال عزمش برای قهرمانی جزم است. علی دایی هر چند که از بازی بازیکنانش خیلی راضی نبود، ولی مثل اکثر اوقات موفق شده بود تیمش را با انگیزه ای بالا به میدان بفرستد.

گسترش فولاد تبریز نیز نشان داد که می تواند پدیده این فصل لیگ باشد. آنها در برابر استقلال نمایش خوبی داشتند. اگر چه عدم آمادگی کافی استقلال و ناشناخته بودن گسترش فولاد هم در کسب پیروزی خفیف استقلال در برابر تیم دوم شهر تبریزبی تاثیر نبود، ولی گسترشی ها شاید بتوانند در پایان فصل جزو تیم های باقی مانده در لیگ برتر باشند. در این صورت، تبریز سال آینده هم با دو تیم به کار خودش در لیگ برتر ادامه خواهد داد.

مس کرمان با توجه به تغییرات دیرهنگام مادر فنی اش، باید از تساوی با راه آهن آن هم در خانه راه آهن، راضی باشد. کناره گیری ناگهانی تقوی، سرمربی مس، این تیم را در آستانه لیگ با مشکل مواجه ساخت.

شکست ملوان در قم نیز، اگر چه در خانه حریف بود، ولی می تواند زنگ خطری برای تداوم بحران ملوان در فصل جاری فوتبال ایران باشد. باید منتظر ماند و دید که آیا ادعاهای احمدزاده، سرمربی پیشن ملوان، درباره مدیرا فعلی این تیم درست از آب درمی آید یا خیر. احمدزاده در آخرین اظهار نظرش درباره ملوان، مدعی شد که مدیران ملوان قصد دارند این تیم را راهی دسته یک کنند!

 

دیدار استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی، مهمترین بازی هفته دوم لیگ برتر است.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن