نگاهي به ديدارهاي هفته هشتم ليگ برتر

دربي 77؛ بزرگ‌ترين دربي آسيا

b_150_100_16777215_00_images_stories_lige_bartar.jpgدر حساس‌ترين ديدار هفته هشتم ليگ برتر استقلال به مصاف پرسپوليس مي‌رود در حالي که پنجم تيم در اين هفته شانس رسيدن به صدر جدول را دارند .

به گزارش "همدان فوتبال"، ديدارهاي هفته هشتم ليگ برتر روزهاي پنجشنبه و جمعه اين هفته برگزار مي‌شود. هفت ديدار در روز پنجشنبه و دربي پايتخت در روز جمعه برگزار مي‌شود. ديداري که به عقيده بسياري برترين دربي قاره آسياست. به گزارش فارس، نگاهي به ديدارهاي هفته هشتم مي‌اندازيم؛

استقلال - پرسپوليس؛ بزرگ‌ترين دربي آسيا!

هفتاد و هفتمين دربي پايتخت که بزرگ‌ترين دربي قاره آسياست روز جمعه برگزار مي‌شود. در اين بازي استقلال ميزبان است اما ظرفيت ورزشگاه به طور مساوي بين تماشاگران دو تيم تقسيم مي‌شود. نصف ورزشگاه يکصد هزار نفري آبي و نيمي ديگر قرمز خواهد بود.

برخلاف دربي‌هاي فصل گذشته در دربي اين فصل فاصله دو تيم در جدول ليگ زياد نيست و استقلال با يک امتياز بيشتر نسبت به پرسپوليس در رده دوم جدول و يک پله بالاتر از سرخپوشان قرار گرفته است. همين مسئله حساسيت دربي 77 را دو چندان مي‌کند. پرسپوليس اگر بتواند استقلال را شکست بدهد، در صورت توقف فولاد مقابل ذوب آهن مي‌تواند صدرنشين شود و استقلال هم همين شرايط را دارد و در صورت پيروزي در دربي صدرنشين خواهد شد البته به شرط توقف فولاد.

از نظر فني استقلال بازيکنان باتجربه‌تر و ملي‌پوشي دارد. جواد نکونام، خسرو حيدري، پژمان منتظري، اميرحسين صادقي و آندرانيک تيموريان در پست‌هاي خود بهترين هستند. مهدي رحمتي هم دروازه‌باني است که فقط نامش در فهرست تيم ملي نيست وگرنه او هم يکي از بهترين‌هاست.

در پرسپوليس اما عنصر جواني بيشتر است. پيام صادقيان، خانزاده، کفشگري از بازيکنان جوان سرخپوشان هستند که هيچ دربي‌اي را تجربه نکره‌اند. البته بازيکناني مثل محمد نوري، غلامرضا رضايي، رضا حقيقي تجربه دربي دارند ولي به اندازه ملي‌پوشان آبي‌پوش با تجربه نيستند.

علي دايي قطعا خيلي دوست داشت اميد عاليشاه‌ را در اين بازي در اختيار داشت. اين بازيکن جوان مي‌توانست در دربي يک مهره تاثيرگذار و کليدي باشد اما عاليشاه در بازي با فولاد اخراج شد تا غايب بزرگ سرخپوشان در دربي باشد. از سويي ديگر وضعيت پيام صادقيان هم براي حضور در اين ديدار حساس در هاله ابهام قرار دارد.

استقلال اما هاشم بيک‌زاده را به طور قطعي در اختيار نخواهد داشت و ساير نفرات اين تيم مشکلي براي دربي ندارند. ساموئل هم که قبل از دربي به خاطر پول قهر کرده مشکلش حل شده است.

استقلال قوي‌ترين خط حمله ليگ را با 13 گل در اختيار دارد و پرسپوليس هم با سه گل خورده صاحب مستحکم‌ترين خط دفاع ليگ است. اين رويارويي در نوع خود جالب توجه خواهد بود. سيد جلال حسيني و محسن بنگر دو مدافع مياني پرسپوليس به هماهنگي کامل رسيده‌اند و کار فرهاد مجيدي در رويارويي با اين مدافعان سخت خواهد بود. از سويي ديگر پرسپوليس هنوز خوب گل نمي‌زند و بازيکنانش قدر موقعيت‌هاي‌شان را نمي‌دانند. هواداران دو تيم به اميد پيروزي تيم محبوب‌شان به ورزشگاه مي‌روند با اين حال دوست دارند که يک ديدار مهيج و هجومي را شاهد باشند نه يک بازي سرد و کسل کننده را، همه فوتبالدوستان انتظار دارند علي دايي و امير قلعه‌نويي احتياط را در دستور کار بازيکنان‌شان قرار ندهند و از شاگردان‌شان بخواهند که با رعايت اصول بازي جوانمردانه يک بازي زيبا را ارائه کنند.

گسترش فولاد - استقلال خوزستان؛ نبرد مربيان جوان

هر دو تيم اولين فصل حضور در ليگ برتر را تجربه مي‌کنند و نتايج خوبي هم گرفته‌اند. گسترش فولاد هفته گذشته راه آهن را در خانه‌اش شکست داد تا 9 امتيازي شود و به رده هشتم صعود کند و استقلال خوزستان هم با برد شيرين مقابل استقلال تهران خود را به رده يازدهم رساند در حاليکه فقط يک امتياز کمتر از حريفش دارد. هر دو تيم مربيان جواني در اختيار دارند. ويسي و خطيبي جوان‌ترين مربيان ليگ برتر هستند و بايد ديد در اين نبرد کدام مربي جوان برنده مي‌شود.

فجر سپاسي - داماش گيلان؛ غزل خداحافظي شاغلام؟

فجر با غلام پيرواني در اين فصل نتايج ضعيفي گرفته و اکنون با چهار امتياز آخرين تيم جدول است. فجري‌ها که هفته گذشته شکست سنگين 3 بر صفر را مقابل صبا متحمل شدند بايد اين هفته در خانه جبران کنند و اگر نتوانند از داماش امتياز بگيرند شايد پيرواني غزل خداحافظي را در حافظيه بخواند. داماشي‌ها هفته گذشته يک مساوي ارزشمند را مقابل تيم قدرتمند سپاهان به دست آوردند. جالب است که داماش تنها برد خود را خارج از خانه به دست آورده و همين مسئله مي‌تواند براي فجر خطرناک باشد.

صباي قم - تراکتورسازي؛ سبقت مايلي‌کهن از تراکتور؟

دو دوست قديمي در اين ديدار مجبورند رو در روي يکديگر قرار بگيرند. مجيد جلالي و محمد مايلي‌کهن رفقاي صميمي در فوتبال ايران هستند و حتي زماني قرار بود اين دو به اتفاق يکديگر در پرسپوليس فعاليت کنند که اين اتفاق هيچ‌وقت رخ نداد. تراکتورسازي با پيروزي که هفته گذشته مقابل سايپا به دست آورد وضعيتش را سامان بخشيد و مديرعامل باشگاه نيز صراحتا از مجيد جلالي حمايت کرد. محمد مايلي‌کهن هم که در اين فصل نتايج قابل قبولي با صبا گرفته تلاش مي‌کند از تراکتورسازي سبقت بگيرد و اگر بتواند هر سه امتياز را از تراکتوسازي بگيرد 13 امتيازي مي‌شود و يک پله بالاتر از تراکتور 12 امتيازي قرار مي‌گيرد با اين حال بعيد است که تراکتورسازي در خانه‌اش تسليم شود به خصوص اينکه پرشورها از تيم‌شان 90 دقيقه در ورزشگاه يادگار امام تبريز حمايت مي‌کنند و به خصوص اينکه تراکتورسازي اگر در اين بازي پيروز شود و چهار تيم بالاتر از آن نتوانند به پيروزي برسند شايد جلالي با تراکتوسازي صدرنشين جديد ليگ شود. البته فولاد بايد شکست بخورد تا تراکتورسازي به صدر برسد!

نفت تهران - مس کرمان: شانس صدرنشيني يحيي!؟

نفت هفته گذشته در اصفهان سه امتياز را به ذوب آهن داد و به تهران برگشت و اکنون بايد از تيم بحران‌زاده مس ميزباني کند. مسي که هفته گذشته در خانه‌اش مقابل ملوان 3 بر يک شکست خورد و حاشيه‌ها و مشکلات زيادي هم دارد. از شايعه تغيير مديرعامل گرفته تا قهر کاپيتان مس از يک طرف و حرف و حديث در مورد مذاکره با سرمربي جديد! همه اين مسايل باعث مي‌شود که مس روز سختي را در تهران مقابل نفت داشته باشد. نفت اگر در اين بازي پيروزي شود و در صورتي که فولاد، استقلال و پرسپوليس نتوانند به پيروزي برسند ممکن است صدرنشين شود. بنابراين يحيي ‌گل‌محمدي دوست ندارد اين فرصت را از دست بدهد. گل‌محمدي که فصل گذشته سرمربي پرسپوليس بود جمعه آرزو مي‌کند که دو تيم استقلال و پرسپوليس امتياز‌ها را تقسيم کنند زيرا مساوي سرخابي‌ها به سود او خواهد بود. روي کاغذ تيم ياوري با توجه به شرايط بحراني که دارد شانس کمي براي برد دارد.

سپاهان - راه آهن سورينت؛ اصفهان شهر خوشبختي ابراهيم‌زاده

سپاهان در اين فصل هنوز نتوانسته در قواره يک مدعي ظاهر شود و نتايج اين تيم دور از انتظار بوده با اين حال اگر کرانچار مي‌خواهد تيمش همچنان در کورس باشد بايد در اين ديدار خانگي سه امتياز را از يک مربي اصفهاني بگيرد. منصور ابراهيم‌زاده که اين روزها روي ريل ناکامي قرار گرفته و شکست‌هاي متوالي داشته بايد در روند نتيجه‌گيري تيمش تغيير ايجاد کند وگرنه امکان دارد خودش از خط ليگ برتر خارج شود و مديران راه آهن مربي ديگري را جانشين او کنند. ابراهيم‌زاده براي رسيدن به هدفش بايد تيم شهرش را شکست بدهد شهري که برايش يادآور روزهاي خوش در فوتبال بوده و هست. همين که هر دو تيم براي پيروزي به ميدان مي‌روند باعث مي‌شود انتظار ديدن يک ديدار مهيج و زيبا از هر دو تيم مي‌رود.

ملوان - سايپا؛ نبرد مربيان خارجي

ملوان هفته گذشته در کوير سه امتياز از مس گرفت تا وضعيتش را در جدول بهتر کند و سرمربي کروات اين تيم مي‌خواهد در انزلي امتيازهاي تيمش را به 10 برساند و سايپا هم دوست ندارد دو هفته متوالي بازنده شود. هر دو تيم مربي خارجي دارند. اسکوکيچ اهل کرواسي است و فيرات يک مربي ترک‌تبار آلماني. بايد ديد در انزلي تفکرات کدام مربي برنده مي‌شود.

فولاد - ذوب آهن؛ فولاد صدرنشين مي‌ماند؟

 

فولاد صدرنشين که هفته گذشته بعد از پنج برد متوالي برابر پرسپوليس شکست خورد، مي‌خواهد در خانه جبران کند و با يک برد همچنان صدرنشين ليگ باقي بماند. حسين فرکي بايد تيم اوج گرفته ذوب آهن را شکست بدهد و بوناچيچ دو برد متوالي داشته است و اگر بتواند سومين بردش را هم به دست بياورد باعث خوشحالي استقلال، پرسپوليس، تراکتورسازي و نفت تهران مي‌شود. ضمن اينکه شکست فولاد دربي را حساس‌تر از قبل مي‌کند و استقلال و پرسپوليس براي صدرنشيني در دربي تلاش خواهند کرد. با اين حال شاگردان حسين فرکي نمي‌خواهند که در خانه سه امتياز را به حريف اصفهاني‌شان تقديم کنند.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن