حال و هواي همدان پس از سقوط پاس؛ كاش نيافتاده بوديم!

b_150_100_16777215_00_images_stories_saghafi.jpgاين روزها آسمان همدان كاملا ابري است و خستگي روحي و افسردگي در بين مردم اين شهر موج مي‌زند.

به گزارش "پايگاه اطلاع رساني فوتبال همدان"، شوك ناشي از سقوط پاس آن هم در دقايق پاياني، در شرايطي كه حرف و حديث هاي زيادي را نيز در پي داشت، سراسر شهر را در بر گرفته و شهر در كما رفته است؛ صف نان و شير، داخل اتوبوس و تاكسي، پشت ميز ادارات، داخل بازار و ... همه جا اين روزها حرف از پاس و سقوط آزاد آن است.

اينجا ورزشگاه شهيد مفتح همدان است؛ روز جمعه سي‌امين روز از ارديبهشت ماه 90، ساعت 6:46 بعد از ظهر است و داور سوت پايان بازي در نيمه اول را به صدا در مي‌آورد، بلندگوي ورزشگاه روشن مي شود، گوينده نتايج ساير ديدار ها را اعلام اعلام مي‌كند و سپس با صداي بلند مي گويد "و به اين ترتيب پاس همدان در ليگ برتر ماندني است".

اين اتفاق در نيمه دوم نيز چند بار ديگر نيز تكرار مي‌شود و صداي شادي و هوراي هواداران پاس كه سكوي ورزشگاه 15 هزار نفري را از ديد بينندگان به طور كامل مخفي كرده‌اند، به آسمان مي‌رود.

الان ساعت 7:50 است، اينجا ورزشگاه شهيد مفتح، صدايي جز زاري و ناله به گوش نمي‌رسد؛ آري نفت تهران در دقايق پاياني گل برتري را برابر شاهين بوشهر به ثمر رسانده و پاس راهي دسته يك شده است!

موج ناراحتي از ورزشگاه مفتح به شهر منتقل مي‌شود؛ امشب هيچ يك از هواداران پاس چشم خوابيدن ندارد چون باد پلكها اجازه خموشي را نمي‌دهد.

فرداي روز واقعه روزنامه استاني "همدان پيام" سياه پوش مي‌شود و لوگوي خود را كاملا سياه مي‌كند و با تيتر درشت در صفحه اول مي‌آورد "باختيم".

ساعت 6 صبح شنبه سر صف نانوايي، ورزشكاران صبحگاهي از پاس مي گويند؛ علي‌اكبر آزاد 40 ساله مي‌گويد: بچه‌هاي من از ناراحتي شب تا صبح نخوابيند و به نظر من نتايج هفته آخر مشكوك بود و اگر مشكل پاس بي‌پولي بود كه نبود، مي‌توانستند يك شماره حساب اعلام كنند تا ببينند چقدر هواداران به حساب اين تيم پول واريز خواهند كرد. او معتقد است كه ضعف مديريت قبلي در بستن تيم آوردن نفرات فسيل شده مانند سامره و ياوري عامل اصلي سقوط پاس بوده است.

عباس احسني، كارمندي 49 ساله معتقد است پاس تنها سرمايه فوتبال غرب كشور بوده و نبايد با اينگونه مديريت مي‌شد و مسئولين امر بايد هرچه سريعتر امتياز يك تيم ليگ برتري را بخرند تا اين كمبود اثرات منفي در ورزش استان برجاي نگذارد.

محمد سعيدي‌فر، معاون مشوقين كانون هواداران پاس كه شغلش آرايشگري است از افتادن پاس بسيار افسرده است و سه روز است كه كار خود را تعطيل كرده و دستش به قيچي نمي‌رود. او اعتقاد دارد كه فكر كردن و حرف زدن درباره گذشته فايده‌اي ندارد هرچند همه مي‌دانند كه ضعف مديريت قبلي و يكسري كارهاي عجيب و غير قابل پيش بيني مدير روستا، مخصوصا در دو ديدار پاياني فصل، عامل اصلي اين اتفاق بوده است اما الان بهتر است كه مسئولان فكري عاجل به فكر تيم كنند.

عسگرعلي قاسمي، ليدر 30 ساله پاس شرايط خود از سقوط را مانند كسي مي‌داند كه عزيزترين كس‌اش را از دست داده است. او حال و هواي شهر همدان را مانند شهر ارواح تشريح مي‌كند و ملاحي، ياوري و مدير روستا را مقصر اصلي نتايج ضعيف مي‌داند. او معقد است كه مدير روستا توان كار كردن با بازيكنان بزرگ را ندارد و در پايان فصل گذشته همه بازيكنان اسمي را جواب كرد به همين علت من او را به عنوان مقصر اصلي مي‌دانم چرا كه تيم را هم او بسته بود.

جواد شريعتي، دبير 50 ساله فيزيك دبيرستان شريعتي همدان صبح روز شنبه را اينگونه تشريح مي‌كند؛ شنبه وقتي وارد مدرسه شدم، شور و نشاط هميشگي را در مدرسه نديدم و بچه‌ها روحيه امتحان دادن را نداشتند، دبيرها همه درباره سقوط و تباني صحبت مي‌كردند. او معتقد است كه اگر عباس صوفي زودتر به عنوان سرپرست پاس منصوب مي‌شد و مديرورستا در آن مقطع 7 هفته‌اي از تيم جدا نمي‌شد، در پايان فصل حداقل پاس در ميانه‌هاي جدول قرار داشت.

كسي نمي‌داند كه قطعاً چه خواهد شد؛ آيا پاس در ليگ دسته اول براي بازگشت به ليگ ادامه خواهد داد يا اينكه با خريد امتياز به ليگ برتر باز‌مي‌گردد و چند اما و اگر ديگر كه اين روزها فكر مردم همدان را در بر گرفته است ....

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن