دكتر حميدرضا صدر در نشست آزادانديشي فوتبال: زماني پاس براي مردم همدان دوست داشتني است كه فرزندانشان در اين تيم باشند

b_150_100_16777215_00_images_stories_sadr-neshast.jpgدكتر حميدرضا صدر كارشناس و مفسر برنامه 90 و فوتبال برتر يكشنبه شب به دعوت دانشگاه علوم پزشكي همدان و با هماهنگي علي ثقفي كارشناس و مفسر فوتبال صدا و سيماي مركز همدان در نشست آزادانديشي فوتبال حضور يافت.

 

به گزارش "همدان فوتبال"، اين كارشناس برجسته فوتبال كشور در اين نشست يك و نيم ساعته و در حضور دانشجويان علاقه مند به فوتبال به مباحث كلي در خصوص چگونگي حضور سياسيون در ورزش و بايد و نبايدهايي كه مي بايست در مقوله سياست و فوتبال رعايت شود، پرداخت. 

 مباحث دكتر صدر هر چند در لابلاي صحبت هاي گروه موافقين و مخالفين سياسي شدن ورزش عنوان شد اما پاسخي كارشناسانه بر ديدگاه هاي متفاوت اين دو گروه در راستاي تفهيم كليات موضوع نشست براي حاضرين بود.

 

دكتر صدر حضور سياسيون در ورزش را پيشينه اي تاريخي عنوان كرد و اعلام داشت: در ورزش نبايد صرفا ورزشي ها در راس باشند بلكه مديريت و اداره امور بسيار حايز اهميت است.

وي بيان داشت: امروزه ورزش و سياست زنجيره وار در سطح دنيا به هم پيوسته اند و اغلب باشگاه هاي بزرگ دنيا كه سوابق درخشان در ورزش دارند نيز توسط افراد غير ورزشي و بعضا سياسي اداره مي شوند.

وي لازمه موفقيت در ورزش را مديريت كلان و جامع عنوان كرد و افزود: حضور سياسيون با علم مديريتي مناسب مي تواند در پيشبرد ورزش موثر و مفيد باشد.

صدر تصريح كرد: البته اي كاش سياسيون مقتدر كشور در راس كار قرار مي گرفتند كه سابقه درخشاني در مديريت امور مختلف داشته اند اما افراد توانمند سياسي اغلب در امور مديريت دارند كه فراتر از ورزش و در ديگر عرصه هاي مهم كشور هستند.

اين كارشناس فوتبال در پاسخ به اين سووال كه عملكرد كفاشيان را در فدراسيون فوتبال چطور ديده ايد، گفت: غير فوتبالي بودن كفاشيان هيچ ايرادي نداشت اما وي در مديريت بر فوتبال در حد انتظار عموم عمل نكرد.

وي تاكيد كرد: نبايد عنوان كنيم كه سياست از ورزش جدا باشد چرا كه تيم هايي نظير رئال مادريد،بارسلونا و حتي ميلان، چلسي و دگر تيم هاي بزرگ دنيا هم توسط افراد سياسي مديريت مي شوند.

دكتر صدر با اشاره به وضعيت تيم پاس در همدان گفت: بارها اعلام داشته ام كه انتقال اين تيم به همدان اشتباه بود.

وي بيان داشت: در اين مدت كوتاه كه ميهمان همداني ها بودم، مردم اين شهر را نسبت به عملكرد تيم پاس ناراضي ديدم.

وي افزود: به اعتقاد مردم همدان زماني پاس دوست داشتني است كه فرزندانشان در اين تيم باشند.

اين كارشناس فوتبال اظهار داشت: بومي گرايي در اين تيم ديده نمي شود و هر مربي اي كه در راس قرار مي گيرد مهره هايي را جذب مي كند كه به دلخواهش است و بنابراين پروژه بومي سازي در اين تيم كم رنگ و حتي بي اثر مانده است.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن