بازیکن تیم زنان شارلروا: استقلالی هستم/حجاب شرط حضورم در بلژیک بود

b_150_100_16777215_00_images_farmani.jpgبازیکن تیم فوتبال زنان شارلروا با بیان اینکه یک استقلالی تمام عیار است، گفت: بازی کردن با حجاب در اروپا خیلی مشکل است و بسیاری از تیم‌های خارجی مانع بازی دختران محجبه می‌شوند اما این موضوع یکی از شروط اصلی قراردادم با این تیم بلژیکی بود.

«یاسمن فرمانی» بازیکن سابق تیم فوتبال زنان ملوان روز گذشته به تیم شارلروا بلژیک پیوست. همسر فرمانی «علی قلی‌زاده» بازیکن سابق تیم سایپا و عضو تیم شارلروا بلژیک مردان است.

فرمانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پارسال بعد از ازدواج به بلژیک آمدم و اقدام به گرفتن کارت اقامت کردم اما متاسفانه کارت اقامت، پاسپورت و یک سری از مدارک از ماشین ما دزدیده شد. این امر مانعی برای انعقاد قرارداد در سال گذشته بود. تمرینات خود را انجام می‌دادم که تیم شارلروا در سوپرلیگ زنان بلژیک تیم‌داری کرد.

وی افزود: مسوولان این باشگاه از آنجایی که می‌دانستند فوتبال بازی می‌کنم و علاقمند به بازی کردن در لیگ آنان هستم در مرحله اول روزمه‌ام را از فدراسیون فوتبال خواستند و وقتی به تایید آنان رسید از فدراسیون خواستند تا آی‌تی‌سی صادر کند و همه این کارها انجام شد. در نهایت در تمرینات تیم زنان شارلروا حضور یافتم و این موضوع به ۲ ماه قبل بازمی‌گردد. مربیان بازی من را دیدند و گفتند که به کار تیم ما می‌آید و خواستار این شدند تا با تیم آنان قرارداد ببندم و در حال حاضر یکی از بازیکنان شارلروا هستم.

بازیکن تیم شارلروا بلژیک گفت: بازی کردن با حجاب در اروپا خیلی مشکل است و بسیاری از تیم‌های خارجی مانع بازی دختران محجبه می‌شوند و اجازه نمی‌دهند؛ اما یکی از شروط قراردادم انجام بازی با رعایت اسلامی است. در این رابطه اصرار کردم و توانستیم آنان را راضی کنیم و طبق همین شرطی که داشتیم قرار شد بازی کنم. به نظرم این امر جنبه خیلی مثبت و حس خوبی هم برایم دارد.

وی یادآور شد: دختران فوتبالیست‌ ایران واقعا خوب هستند و استعداد دارند و اگر به توانایی‌های خود ارزش دهند می‌توانیم لژیونرهای بیشتری داشته باشیم و این امر دور از دسترس نیست. دختران فوتبالیست می‌توانند با صبر و تلاش در هر راهی به موفقیت برسند.

فرمانی همچنین در خصوص سطح فوتبال زنان بلژیک و ایران گفت: سطح فوتبال بلژیک با ایران را باید از روی رنکینگ‌های جهانی مقایسه و قضاوت کرد. فوتبال اروپا خیلی با فوتبال زنان ایران متفاوت است و همه این موارد به امکانات و ارزشی که برای فوتبال زنان قایل می‌شوند بازمی‌گردد.

وی در خصوص تیم ملوان عنوان کرد: ملوان تیم خوب و ریشه‌داری است اما در خصوص عملکرد تیمی که در فصل گذشته در آن حضور نداشتم بهتر است اظهار نظر نکنم.

لژیونر فوتبال زنان در پاسخ به این پرسش که طرفدار استقلال یا پرسپولیس هستید، گفت: همسرم در برنامه زنده اشاره به استقلالی بودنم کرده بود و طرفدار این تیم هستم اما علی (قلی‌زاده) هر جا بازی کند، طرفدار آن تیم می‌شوم.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن