هافبک بانوان پاس:

به خاطر ازدواج باید با دنیای حرفه ای فوتبال خداحافظی کنم

b_150_100_16777215_00_images_stories_football_banoan.jpgهافبک تیم فوتبال بانوان پاس آخرین سال حضورش را در عرصه فوتبال تجربه می کند.

 

 

به گزارش "همدان فوتبال"، رقیه شهبازی متولد سال 1372 اهل روستای خلعت آباد از توابع شهرستان کبودراهنگ است که از بچگی به رغم اینکه در خانواده فوتبالی به دنیا نیامده، اما علاقه وافری به فوتبال داشته و دارد.

 

شروع فوتبالی او البته از رشته فوتسال آغاز شد و خیلی زود با شناسایی مربیان استعدادیاب به تیم پاس همدان پیوست.

 

وی با وجود اینکه قد و قامت بلندی ندارد اما نزد هم بازی هایش به علی دایی تشبیه می شود! این به خاطر پرش های بلند او و به ثمر رساندن گل های سرنوشت ساز با ضربه سر است.

 

رقیه شهبازی به تازگی به جرگه متاهلین پیوسته و خانواده شوهرش با حضور او در فوتبال مخالف هستند. البته یکی از شروط ازدواج وی تداوم فعالیت در فوتبال بود اما پس از ازدواج، آنها با این شرط مخالفت کردند.

 

گفتگو با هافبک جنگنده سبزپوشان را بخوانید:

 

چطور شد وارد فوتبال حرفه ای شدید؟

 

برای لیگ استانی فوتسال همراه با تیم کبودراهنگ به مربیگری مژگان سلطانی به همدان آمده بودم که انتخاب شدم. خیلی زودهم بواسطه شناخت مربیان به تیم پاس پیوستم و اکنون سه سال هست که در این تیم توپ می زنم.

 

با توجه به حضورت در روستا، رفت و آمد به همدان برایت مشکل نیست؟

 

پدرم همیشه مشوقم در فوتبال بوده و هست. وی در سه سال گذشته زحمت آوردنم به تمرین و بازگشتم را می کشید. واقعا از وی و سایر اعضای خانواده ام تشکر می کنم که همیشه از من حمایت داشته اند.

 

اما گویا شوهرت مخالف ادامه حضورت در فوتبال است؟

 

قبل از عقد اینگونه نبود و صحبت کرده بودم که فوتبالم را ادامه بدهم اما الان شرایط فرق کرده و نمی پذیرد. البته امسال موافقت کرد که بازی کنم هر چند پایان فصل باید وداع تلخ با فوتبال داشته باشم. من برای تبدیل به یک فوتبالیست حرفه ای خیلی زحمت کشیدم و افسوس می خورم که باید از دنیای فوتبال خداحافظی کنم. به هر حال احترام به خواسته شوهرم واجب است و باید از آرزوی فوتبالی ام که رسیدن به تیم ملی بود، چشم پوشی کنم. با این حال از شوهرم تشکر می کنم که امسال موافقت کرد در تیم پاس حضور یابم.

 

در روستای شما تیم فوتبال وجود دارد؟

 

اصلا- فوتبال در روستای ما غریبه است و کسی را نمی شناسم که فوتبالی باشد. پدرم البته فوتبال تماشا می کند اما در مجموع روستای فوتبالخیزی نیستیم.

 

شرایط این فصل تیم پاس را چطور ارزیابی می کنید؟

 

وضعیت تیم به لحاظ فنی بسیار خوب است. مینا امینی مربی کاربلدی است و چیزهای زیادی از وی یاد گرفته ام. او همواره ما را تشویق به بازی بهتر می کند. ما هم برای تیم از جان مایه می گذاریم. تیم پاس را خیلی دوست دارم. البته در این سه سال هم باید در این تیم بازی می کردم چون امکان رفتن به تیم دیگر با توجه به شرایط خانوادگی ام وجود نداشت.

 

سقف آرزوهای رقیه شهبازی؟

 

رسیدن به تیم ملی نهایت آرزوهای فوتبالی ام بود که متاسفانه به دلیل شرایط خانوادگی ام دست نیافتنی شد!

 

الگوی فوتبالی؟

 

علی دایی. من با وجود اینکه قد و قامت بلندی ندارم اما در پرش ها و ضربات سر موفق هستم. بارها با ضربه سر برای پاس گلزنی کرده ام و امسال با ضربه سر هم یک گل به سیرجان زدم.

 

خاطره شیرین؟

 

در همان سال اول که به پاس آمدم دو گل تماشایی با ضربه سر به استقلال تهران زدم.

 

انتظار از باشگاه؟

 

به مسایل مالی تیم رسیدگی کند. امیدوارم با حمایت های به موقع مسوولان بتوانیم نتایج بهتری را رقم بزنیم.

 

حرف پایانی؟

 

از خانواده ام بابت حمایت ها تشکر می کنم. خیلی دوست داشتم فوتبالم را در سال های آینده ادامه بدهم حیف که نشد!

 

نظر سرمربی تیم پاس درباره رقیه شهبازی

 

مینا امینی: شهبازی از بهترین نفرات تیم پاس است. هم به لحاظ اخلاق و هم فنی. رقیه در هر پستی که به بازی گرفته می شود به تعهد و مسوولیت پذیری بالا بازی می کند. وی روحیه جنگندگی بسیار خوبی دارد. صد درصد با تمام توان برای تیم تلاش می کند. به رغم مصدومیت هم برای تیم بازی می کند. وی یکی از بازیکنان دوست داشتنی دوران مربی گری ام بوده و هست.

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن