فوتبال همدان «مریض» است/هیچ پزشکی درمان آن را گردن نمی‌گیرد

b_150_100_16777215_00_images_169266377.jpgهمدان فوتبال دیار هگمتانه وضعیت خوبی ندارد؛شکست‌هایش برای هفته اخیر یا دو هفته قبل و سه هفته قبل نیست! فوتبال همدان خیلی وقت است که به کما رفته و هیچ پزشکی درمان آن را گردن نمی‌گیرد؛ گویا از آن قطع امید کرده‌اند و یا حتی ارزشی برایش قائل نمی‌شوند. شکست‌های هفته اخیر نمایندگان استان، فوتبال همدان را در معرض سقوط به تهِ‌دره و فروپاشی رسانده، اگر وضعیت تیم فوتبال شهرداری همدان و سردار زند ملایر را فاکتور بگیریم وضعیت قهرمان اسبق آسیا در همدان بحرانی بوده و در مرحله فروپاشی قرار گرفته است.
به گزارش "همدان فوتبال" و به نقل از ایسنا، تیم فوتبال شهرداری همدان با بودجه‌ای محدود همچنان برای بقا در لیگ دسته اول می‌جنگد و در جام حذفی با شکست در ضربات پنالتی برابر حریف حذف می‌شود. پاس در خانه حریف یک تساوی سخت کسب می‌کند و در اواسط جدول لیگ دو به سختی نفس می‌کشد. سردار زند ملایر شکست می‌خورد و از جمع مدعیان گروه خود در لیگ دسته سه خارج می‌شود؛ اینها خلاصه‌ای از هفته اخیر فوتبال همدان است.
وضعیت قرمز در تیم فوتبال شهرداری همدان
از سری رقابت‌های جام حذفی فوتبال کشور موسوم به جام آزادسازی خرمشهر که به تازگی از سوی مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به هتک حرمت به خلیج همیشگی فارس مدت کوتاهی است به جام حذفی خلیج فارس تغییر نام پیدا کرده، تیم فوتبال شهرداری همدان با حضور در مرحله یک شانزدهم نهایی این جام و صف آرایی برابر تیم دریای کاسپین بابل با کسب نتیجه تساوی ۱-۱ در ۱۲۰ دقیقه به سراغ ضربات پنالتی رفتند و شاگردان احمد جمشیدیان با نتیجه ۸ بر ۷ نتیجه را به تیم دریای کاسپین واگذار کردند و خیلی زود از این جام حذف شدند و مانند خاطرات گذشته در تیم پاس، ضربات پنالتی گربه سیاه احمد جمشیدیان سرمربی مطرح و بومی همدانی شد؛ تیم فوتبال شهرداری همدان در هفته شانزدهم لیگ دسته اول فوتبال کشور با ۲۱ امتیاز در اواسط جدول و در رده هشتم جدول رده‌بندی قرار گرفته است و امیدی برای صعود به لیگ برتر ندارد و حتی شاید در مرحله انحلال نیز قرار بگیرد.
پاس همدان در مرحله فروپاشی
در رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال کشور و در هفته سیزدهم پاس همدان با تساوی ۱-۱ در خانه حریف برابر تیم فوتبال شهید اورکی اسلامشهر با ۱۴ امتیاز در گروه الف در میانه جدول و رده هفتم جا خوش کرد و شاگردان هادی گل‌محمدی با انبوهی از مشکلات و مصیبت‌های مالی توانستند نیم فصل را حداقل برای بقا به خیر بگذرانند و با دریافت درصد کمی از قراردادهای خود چشم به آینده و وعده‌های فضایی مدیران اخیر پاس بدوزند.
به تازگی هادی گل‌محمدی، سرمربی تیم فوتبال پاس همدان به مدیران باشگاه اعلام کرده که دیگر نمی‌تواند از رفاقت و مرام بازیکنان مایه بگذارد و مدیران موظف هستند مبالغ قراردادها را پرداخت کنند، در غیر این صورت وی و بازیکنان حق فسخ خود را فعال می‌کنند. اگر این اتفاق رخ دهد و مدیران پاس هادی گل‌محمدی و بازیکنان را بیش از این چشم انتظار دریافت حق و حقوقشان بگذارند پاس با فروپاشی عظیمی روبرو خواهد شد و آن موقع دیگر دادن وعده‌های عجیب و غریب فایده ندارد و مانند همیشه همه می‌روند و "پاسِ مظلوم" می‌ماند و هوادارانش!
پاس همدان طی چند روز گذشته از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نیز نقره داغ شد و به علت عدم حضور در بازی برابر ایمان سبز شیراز در تاریخ ۱۴ آذرماه محکوم به پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی شد که البته این رای از حیث نتیجه قابل تجدیدنظر است همچنین پرونده طلبکاران سالیان گذشته پاس مجدداً باز شده و داوود مهابادی، سرمربی اسبق این تیم ضمن شکایت و ارسال هشدار به عضو هیأت امنای شهدای الوند و همچنین باشگاه پاس در انتظار دریافت مطالبات سال‌های گذشته خود است.
افول سردار زند ملایر در لیگ دسته سوم
تیم فوتبال سردار زند ملایر که با هدف صعود به لیگ‌های بالا و ایجاد شور و نشاط در میان جوانان ملایری تأسیس شد، در ابتدا با حضور مقطعی در جمع مدعیان انگیزه‌های ملایری‌ها را برای فتح قله‌های مرتفع بالا برد اما در هفته دهم مرحله نخست لیگ سه، تیم عقاب تبریز با نتیجه ۲-۱ نماینده ملایر را در ورزشگاه شهید روحیان ملایر شکست داد و سردار زند با کسب این نتیجه از جمع مدعیان خارج شد و با ۱۶ امتیاز در رده پنجم جدول گروه سوم قرار گرفت.
خرید امتیاز دسته سومی تیم علم و ادب همدان و ایجاد باشگاه فرهنگی ورزشی "سردار زند" از سوی ملایری‌ها نوید روزهای خوشی را داد که این شهرستان پس از ۱۵ سال رکود در فوتبال باشگاهی بار دیگر در عرصه کشوری نیز حضور پیدا کند و بدرخشد اما در حال حاضر کوروش برمک و شاگردانش نتوانستند در سطح عالی عملکرد خود را به نمایش بگذارند و ملایری‌ها منتظرند که پس از نزدیک به دو دهه ناکامی در فوتبال، آقای گل اسبق پرسپولیس در قالب سکاندار فنی تیمشان بتواند این تیم را در میان تعداد تیم‌های بالای لیگ دسته سوم به لیگ بالاتر برساند.
تنور لیگ برتر استان همدان داغ است
شایان ذکر است؛ تیم قهرمان لیگ برتر استان به رقابت‌های لیگ دسته سوم فوتبال کشور راه پیدا خواهد کرد؛ لیگ دسته اول فوتبال استان همدان نیز فعال است و تیم‌های برتر آن به لیگ برتر استان صعود می‌کنند. تنور این لیگ هم داغ است و تیم‌ها با فاصله‌ای نزدیک در پی صعود به لیگ دسته سوم هستند. هم‌اکنون تیم ستاره سرخ در رتبه اول لیگ برتر استان و تیم پندار در رتبه اول لیگ دسته اول استان قرار دارند.
در حال حاضر استان همدان دارای یک نماینده در لیگ دسته اول، یک نماینده در لیگ دسته دوم و یک نماینده در لیگ دسته سوم فوتبال کشور است و استان همدان با داشتن بیش از ۱۰۰ تیم فوتبال در رده‌های سنی مختلف و ۱۱ هزار فوتبالیست در سطح شهرستان‌های استان می‌تواند چشم انتظار حضور استعدادهای جدید بومی باشد و آنها با درخشش در تیم‌های همدانی مثل باقی ستاره‌های استان در تیم‌های سطح اول کشور حضور پیدا کنند.
هم اکنون ۷۴ هزار و ۴۴۵ ورزشکار در سطح استان همدان دارای بیمه فعال ورزشی هستند و از این تعداد رشته ورزشی فوتبال با ۱۱ هزار و ۷۷۷ بیمه شده ورزشی، بیشترین سهم را در بین رشته‌های فعال استان همدان به خود اختصاص داده است.

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن