یاوری پاس را ویران کرد/ ناکارآمدهای پاس بروند

الوند خانه پیشرفت فوتبالیست های همدانی است

b_150_100_16777215_00_images_stories_daftar_karimi_khanlar_hojati_khanlar.jpgرضا خانلر آرشیو کامل از عکس ها و خاطرات فوتبال همدان از دهه 40 تاکنون است. حتی شماره پیراهن بازیکنان آن دوره را هم یادش است. بازی هایشان، گل هایشان و خصوصیت اخلاقی شان .

 

به گزارش "همدان فوتبال"، این پیشکسوت پا طلایی دهه 50 محصول همان سالهاست. فوتبالیستی که در زمان بازیگری اش فوق ستاره بود. البته مصدومیت مجال تداوم روزهای اوجش را نداد.

 

رضا خانلر چند صباحی دیگر بازنشسته می شود. معاون سازمان فرهنگی ورزشی شهدای شهرداری همدان که در این سال هایی اخیر نقش پر رنگی در پرورش استعدادهای فوتبال همدان داشته است.


حسرت او، از دست رفتن تیم فوتبال شهرداری همدان است. تصمیم نابخردانه آنهایی که در منصب شورای شهر گرفتند تا این تیم دو سه سال محو شودو البته با درایت و حمایت بهرام یدی باردیگر و به نام الوند احیا شد.


چه روزها که رضا خانلر پله های شورا و شهرداری همدان را بالا و پایین رفت تا این تیم از بدنه شهرداری جدا نشود اما شورایی ها با بهانه اینکه تیم غیر بومی است و قصد ندارند در ورزش حرفه ای سرمایه گذاری شود، عطای تیمداری را به لقای شهرداری بخشیدند.


هر چند در این ایام پایانی شورایی های غیر ورزشی! تصمیم دوباره مبنی بر تیمداری فوتبال شهرداری گرفته شد که نوش دارویی بود پس از مرگ سهراب!


چکیده ای از گفت وگوی پایگاه خبری همدان فوتبال با رضا خانلر:


* پاس در تفکرات رنگارنگ محو شد

زمانی که پاس به همدان منتقل شد، اثری از تشکیل تیم های پایه نبود. کسی به این مهم توجهی نداشت. انگار قرار بود همیشه همان بازیکنان در تیم باشند و بازی کنند. پاس فقط یک تیم بزرگسالان داشت. با این حال، شهرداری بازهم در پایه ها حرف اول را می زد. پاس با آن اعتباری که داشت می توانست ده ها علی آبادی را به فوتبال معرفی کند. متاسفانه اینطور نشد. این تیم در تفکرات رنگارنگ مدیریتی محو شد.


* الوند محصول داشته های شهرداری است

تیم الوند که این روزها در صف اول فوتبال است دقیقا محصول داشته های فوتبال شهرداری همدان است و اغلب بازیکنان این تیم فوتبال خود را از شهرداری آغاز کرده اند. این وضعیت نشان داد که باید در فوتبال پایه سرمایه گذاری کرد تا بتوان برای آینده تیم های فوتبال همدان پشتوانه سازی داشته باشیم. الوند هم از این قائده مستثنی نیست.

* 19 بازیکن روانه تیم ملی کردیم

افتخار می کنیم که تلاش مجموعه مربیان پایه فوتبال شهرداری حضور 19 بازیکن باشگاه در اردوهای تیم ملی بود. تصمیم شورا شرایط را تغییر داد. همه تلاش ما پشتوانه سازی برای تیم بزرگسالان بود. تیم به هیات فوتبال داده شد و در نهایت مسیر ترسیم شده ما هم دستخوش تغییر شد.


* آقایان بروند سال 59 را بررسی کنند

همین آقایانی که دم می زنند از اینکه پیشکسوت نیست و کجاست، خودشان پاس را به ناکجا آباد برده اند. همین آقایان بروند تاریخ فوتبال همدان را ورق بزنند. بروند پرونده اولین دوره مسابقات فوتبال پس از پیروزی انقلاب اسلامی را در ورزشگاه امجدیه آن زمان و در سال 59 مرور کنند. حضور همدان و رقابت دیدنی با بازیکنانی نظیر پنجعلی، چنگیز و پیروانی...

بروند مسابقات جام تخت جمشید را هم مرور کنند. ببینند همدانی ها کجاس فوتبال ایران بودند. همان سال هایی که محمد بهگندم آقای گل مسابقات شد. پیشکسوتان همدان در دهه 40 و 50 ستاره های فوتبال ایران بودند.


* پاس در خدمت غیر بومی ها بوده...

در این چند سال امکانات، اعتبارات و تشکیلات تیم پاس در خدمت غیر بومی ها بوده و هر کسی آمده از تعصب و غیرت و غرورش نسبت به پاس و همدان گفته و وقتی ناکام مانده و رفته دیگر سراغی از تیم نگرفته است. بازیکنانی که آمدند و حاشیه ها درست کردند و رفتند. انگار اینجا برای تفریح و سرگرمی می آیند!


* پیشکسوتان دنبال دفاع از حیثیت فوتبال هستند

تمام پیشکسوتانی که امروزه انتقاد می کنند و حرف های زیادی برای گفتن دارند، دنبال دفاع از حیثیت فوتبال استان هستند. حرف آنها این است که غیر بومی ها که نشان داده اند کارایی ندارند را باید بفرستند بروند. اینجا ما بهترین ها را داریم. همان نفراتی که در همدان استقلال تهران را دو بر صفر شکست دادند تا نشان بدهند همدان شهر فوتبال است. همه آنها سالها زحمت کشیده اند. عرق ریخته اند و اکنون کوله باری از تجربه هستند.


* الوند خانه پیشرفت استعدادهای بومی است

شکل گیری الوند اتفاق فرخنده ای بود. بهرام یدی واقعا به فوتبال همدان خدمت کرد. ارتباطات در این تیم نزدیک است و حالا به خانه پیشرفت استعدادهای بومی نیز تبدیل شده است. باید در پایه های الوند هم به خوبی کار شود تا پشتوانه سازی شکل گرفته و استمرار یابد.


* رضا طلایی برخاسته از از فوتبال محلات است

افتخار می کنیم که رضا طلایی منش موفق عمل می کند. او برخاسته از همین فوتبال محلات است. تلاش کرد و زحمت کشید تا به اینجا رسید. حالا باید این گنجینه به خوبی حفظ شود. به هر حال تجربه های خوبی در کنار مربیان با سابقه کسب کرده و در جایگاه بالایی قرار گرفته است.


* پول دو بازیکن پاس را هزینه کنند، پایه ها ستاره می شوند

براساس تجربه ام می گویم که اگر پول دو بازیکن پاس را برای تیم های پایه هزینه کنند، قطعا این تیم را ستار باران می کنیم. دو سه سال وقت بگذارند، پایه های پاس در صف اول کشور قرار می گیرند. همانطور که شهرداری به این خوشبختی رسید. فقط باید اعتقاد داشته باشند و به خوبی به تعهدات عمل کنند.


* یاوری پاس را ویران کرد

مربی ای که استیل آذین و شاهین را روانه لیگ یک کرد، پاس را هم روانه لیگ یک کرد. چطور به این مربی فرصت می دهند که در فوتبال ادامه بدهد. در یک فصل سه تیم را روانه لیگ یک کرد. او عامل اصلی سقوط پاس بود و این تیم را ویران کرد. اگر قرار به این شیوه مربیگری بود که یک پسر بچه هم می توانست انجام بدهد.


نظرات   

 
0 #1 یاور 1392-05-20 21:55
همین شما دشمن رده های پایه هستید خداوند جای حق نشسته است و شما باید جوابگو باشید تکلیف دعوت شده های نونهالان به تیم ملی چه شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرا باید سرنوشت نونهالان باشگاه شهرداری و آینده سازان فوتبال استان که به تیم ملی نونهالان دعوت شده بودند به خاطر فراموش کاری شما و همکاران یک سال از عمر با ارزش ایشان را به هدر دادید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن