پس از صعود به لیگ دسته اول و با حضور در "همدان فوتبال" مطرح شد؛

موفقیت علیصدر حاصل نگاه بومی‌گرایانه بود

b_150_100_16777215_00_images_stories_rezaeean-alisadr.jpgبا نگاهی به پیشینه فوتسال همدان می‌توان دریافت که پیش از این نام این استان جایگاه بسیار خوبی در فوتسال کشور نداشته است اما حالا پس از مدت‌ها مدیران علیصدر با یک برنامه‌ریزی صحیح و استفاده از نیروهای توانا و بومی به موفقیت بزرگی دست یافته‌اند و قطعا همه این موفقیت در فصل پیش خلاصه نمی‌شود بلکه ریشه آن به سال 88 باز می‌گردد که مدیران فعلی باشگاه علیصدر در محله فرهنگیان همدان با تشکیل یک تیم فوتسال آرزوهای زیادی را در سر می‌پروراندند.

 

به گزارش "همدان فوتبال"، پس از این بود که این تیم با موفقیت‌هایی که در مسابقاتی مانند جام رمضان به دست آورد، توانایی خود را فراتر از جایگاه وقت خود دید و بدین ترتیب این تیم پس از رایزنی با مدیران شرکت سیاحتی علیصدر و به خصوص آقای حسن اسلامیان به زیر مجموعه علیصدر منتقل شد.

 

علیصدر لیگ یک و لیگ برتر استان را به سرعت پشت سر گذاشت و وارد زیر گروه شد. سال 89 علیصدر به جمع چهار تیم برتر راه یافت ولی موفق به صعود از این گروه نشد با این احوال سال نود بود که علیصدر به لیگ دسته دوم راه یافت و فصل نخست حضور در لیگ دو را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت اما در هفته‌های پایانی اتفاقاتی عجیب مانع از صعود این تیم به لیگ یک شد. علیصدر بازمانده از لیگ دسته یک فصل گذشته اما با قدرت و تجربه مضاعف پای به میدان مسابقات نهاد و موفق شد به لیگ دسته اول صعود کند و شاید بتوان از باشگاه علیصدر که در فوتسال فعالیت می‌کند به عنوان تنها موفقیت فوتبال و فوتسال استان در سال گذشته نام برد.


به بهانه صعود تیم فوتسال علیصدر به لیگ دسته اول فوتسال کشور با عبدالرضا رضاییان، مدیرعامل باشگاه ورزشی علیصدر در دفتر "همدان فوتبال" به گفتگو نشستیم که ما حصل این گفتگو را در ادمه خواهید خواند.


قابل توجه است که مدیر باشگاه ورزشی علیصدر پیش از شروع گفتگو با قدردانی از تلاش‌های پایگاه خبری "همدان فوتبال"، به عنوان تنها پایگاه اطلاع رسانی تخصصی فوتبال در استان، این رسانه را یکی از حامیان اصلی ورزش و به خصوص فوتبال استان دانست.


تیم فوتسال علیصدر از کجا شروع کرد؟


سال 88 در محله فرهنگیان تیم فوتسالی تشکیل دادیم و در چند مسابقه استانی مانند جام رمضان موفقیت‌هایی به دست آوردیم. پس از این بود که با حسن اسلامیان مذاکراتی مبنی بر حمایت باشگاه علیصدر از تیم انجام دادیم و ایشان با رویی باز پیشنهاد ما را پذیرفت و پس از آن ما با نام علیصدر و با حضور در زیر مجموعه شرکت سیاحتی علیصدر با انسجام بیشتری پای به مسابقات نهادیم و پس از پشت سرگذاشتن لیگ 1 و لیگ برتر استان به زیر گروه آمدیم و دو سال قبل بود که با راهیابی به لیگ دو مسیر اصلی خود را یافتیم. پس از پشت سر گذاشتن مشکلات در لیگ دو به لیگ یک صعود کردیم. در سال اول حضور در لیگ دسته اول، تا هفته پایانی مدعی صعود بودیم. کات شاهرود که این بار باعث صعود ما شد، فصل قبل مانع صعود ما شده بود چون آنجا 2-1 باخته بودیم. ما تیم سوم گروه بودیم و از تخلف تیم اول گروه آگاه بودیم. همین شد که اعتراض کردیم و به عنوان تیم دوم شناخته شدیم اما در یک عمل تعجب‌آور از تیم 12 سه امتیاز برداشته شد و به تیم سوم گروه اضافه شد؛ همین شد که ما از صعود باز ماندیم. اما به لطف خدا امسال با قدرت به لیگ دسته یک صعود کردیم.

 


مهمترین عوامل صعود تیم فوتسال علیصدر به لیگ دسته یک را در چه می‌بینید؟


دو عامل اصلی موفقیت ما را در مسابقات تضمین کرد. یکی از آنها عملکرد، تفکرات و حمایت‌های هیات مدیره باشگاه و هیات مدیره مجموعه علیصدر بود. دومین عامل این موفقیت‌ها بومی‌گرایی در بدنه باشگاه بود؛ این بومی‌گرایی فقط مختص بازیکنان نبود بلکه شامل اعضای کادر فنی نیز می‌شد. جالب است بدانید که ما فصل گذشته تنها سه بازیکن غیر بومی‌ داشتیم که یکی در ترکیب ثابت قرار داشت و دو نفر دیگر سه یا چهار بازی به میدان رفتند.

 


ماجرای رفتن سید ابوالقاسم حسینی و قضایای پس از آن، چه بود؟


ابتدا باید بگویم که شالوده اصلی تیم ما مدیون آقای حسینی است. از نظر فنی آقای حسینی در حد سرمربی‌گری در لیگ یک نیز هست اما ایشان گرفتاری‌های خاص خودش را داشت. پس از رفتن وی عده‌ای گفتند که حسینی با دخالت رضائیان رفت! یا می‌گفتند رضائیان تیم را ارنج می‌کرد! روزی در یکی از سایت‌های کشوری خبری را مبنی بر درگیری بنده با آقای حسینی مطالعه کردم. با مدیران سایت تماس گرفتم و پیگر ماجرا شدم. گفتم طبق چه چیزی این مطالب را منتشر کرده‌اید؟ ایشان نام یکی از سایت‌های همدان را آورد و گفت این خبر از سایت مذکور کپی شده. وقتی با نویسنده آن مطلب صحبت کردم و سوال خود را از وی نیز پرسیدم، ایشان گفت این اخبار شنیده می‌شود! مگر می‌شود طبق شنیده‌ها چنین خبر کذبی را منتشر کرد؟ پس از این بود که مدیران یکی از تیم‌های فوتسال که اتفاقا از دوستان بنده نیز هست با من تماس گرفت و به شوخی گفت بیا و تیم ما را نیز ارنج کن!

 


آیا مسئولان انتظارات شما را برآورده کرده‌اند؟


وقتی تیمی نتیجه می‌گیرد، همه در موفقیت آن سهیم هستند. البته ما از مسئولین انتظار کمک بیشتری داشتیم. باید بگویم که اگر مشکلات موجود رفع نشود، من ضرر نخواهم کرد بلکه این سیستم فوتسال استان است که ضربه می‌خورد.

 


به نظر شما دلیل استقبال کمرنگ هواداران از بازی‌های علیصدر چه بود؟


متاسفانه مردم همدان ما را در دیدارها حمایت نکردند. به عنوان مثال من یک دیدار 14 بنر در سطح شهر نصب کردم اما تنها 500 تماشاگر به ورزشگاه ‌آمد. مقصر این استقبال کم صدا و سیماست. اگر این سازمان روز قبل از بازی، مکان و زمان دیدار ما را اعلام می‌کرد، استقبال مردم بسیار بهتر می‌شد. در فقیرترین استان‌های کشور هم مسابقات فوتسال پخش مستقیم است. در دیدار آخر ما مقابل کات شاهرود که در همدان برگزار شد، شاهرودی‌ها با یک دوربین معمولی از این دیدار فیلمبرداری کردند و شب بعد آن را در شبکه استانی سمنان پخش کردند. شک نکنید انتشار کم اخبار باعث می‌شود که مسئولین نیز توجه و اهمیت کمتری برای این رشته قائل شوند. من گله بسیار زیادی از صدا و سیما دارم.


در پایان شایان ذکر است مدیرعامل باشگاه ورزشی علیصدر در نشست با مدیر و تحریریه پایگاه خبری "همدان فوتبال"، جمله‌هایی را نقل کرد که خواندن آن از سوی مخاطبان خالی از لطف نیست.


*حضور پاس و الوند برای همدان بسیار خوب است اما به دلیل اینکه مبالغ پرداختی قراردادهای فوتبال و فوتسال هم‌خوانی ندارد، از نظر جذب بازیکن به ما ضربه زده است.


*می‌خواهیم اسپانسر جذب کنیم اما اسپانسر کجاست؟!


*فرقی نداشت در سطح شهر 14 بنر نصب می‌کردیم یا 4 بنر!


*غار علیصدر بزرگترین غار آبی دنیاست اما بیشترین درآمدزایی را ندارد.


*امسال درخواست‌های زیادی از سوی تیم‌های مختلف، از رشته‌های مختلف برای حمایت به شرکت علیصدر مطرح شد اما علیصدر به کیفیت اهمیت می‌دهد نه کمیت!


*پاس با کاری که اخیرا کرده همه را دل‌زده کرده‌است. وقتی به استان‌های دیگر سفر می‌کنیم همه می‌پرسند چه خبر از پاس‌تان؟


*شهرداری متعلق به شهرداری است! این سازمان پارسال تا ریال آخر پول بنرها را از ما دریافت کرد!


*خسروی یک مربی لیگ برتری و بزرگ است. از زمانی که وی به علیصدر آمده، کسی برای مصاحبه به وی زنگ نزده! این برای من زشت است. خسروی زمانی در این مملکت بازیکن تراز اول بوده!


*صدا و سيماي مركز همدان براي پخش مستقيم ديدارهاي ما درخواست پرداخت وجه را با اين عنوان كه براي مجموعه سياحتي عليصدر تبليغ محسوب مي‌شود را مي‌كرد، در حاليكه همگان بر اين مطلب واقفند كه علیصدر  نیازی به تبلیغات ندارد.


* تیم ما در تمام هفته‌های لیگ در صدر جدول بود و ما هیچ تیمی را بالاتر از خود ندیدیم.

 

*آقای افتخاری گفت سالن انقلاب از صبح تا شب در اختیار تو! آن‌جا باید به دست تو راه بیافتد!


نظرات   

 
0 #2 سيدحسين 1392-06-26 00:36
باسلام خدمت علاقمندان فوتسال همدان
آحسيني رضايت ندارند بنام ايشان با رشدفوتسال بومي مخالفت شود
 
 
+20 #1 hg,kn 1392-06-13 23:51
سلام- آحسيني از مصاحبه امتناع دارد وگرنه سنگ روي سنگ باشگاه عليصدر بند نميشود.همين دروغ بزرگ ناشي از غفلت رسانه ها كافيست كه : عليصدر18 هفته صدرنشين بود در حاليكه از هفته چهارم بعد از برد برنا عليصدر صدرنشين شد.
 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن