مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان:

تا وقتي هستم، شهرداری در مسیرقهرمانی پیش‌ می‌رود

b_150_100_16777215_00_images_stories_daftar_peyman_sadeghi_sadeghi.jpgمدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهدای شهرداری یکی از سیاست های اصلی سازمانش را توسعه فوتبال شهرداری در مسیر قهرمانی و حرفه ای می داند.

 

پیمان صادقی از همان بدو ورودش به سازمان فرهنگی ورزشی شهدای شهرداری اعتقاد راسخی به فوتبال داشته و از افراد کارآمد در راس کار استفاده کرده است.

 

گفت وگوی "همدان فوتبال"، از زوایای مختلف فوتبال شهرداری را در زیر بخوانید:

 

* فوتبال محلات در اوج جذابیت نزد جوانان است

هم اکنون پنجمین دوره فوتبال محلات، جام شهید محراب آیت‌الله مدنی با 90 تیم شرکت کننده و حدود 3000 نفر از عوامل (بازیکن، مربی، ناظر و...) در 10 زمین در حال برگزاری است.

با توجه به سیاست‌های ورزش‌های همگانی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، فوتبال محلات یکی از موفقیت‌های ما به شمار می رودو جایگاه خوبی پیدا کرده است.

برنامه ما این است که سال آینده این مسابقات را در سه دسته برگزار کنیم تا حس رقابت بیشتری در تیم‌ها ایجاد شود و هدف‌مندی پیش بیاید. به شخصه معتقدم فوتبال محلات در اوج جذابیت و لذت جوانان در حال برگزاری است هر چند با حواشی و اتفاقاتی هم همراه است. من شخصا در بحث محلات و کمیته انضباطی ورود پیدا کردم چون حس می‌کنم جامعه آماری بزرگی درگیر فوتبال داریم، باید راس سازمان در این قضیه دخالت داشته باشد و مدیریت کند.

سعی کردیم با اضافه کردن برخی اعضا در شورای انضباطی محلات بتوانیم در صدور احکام بهتر عمل کنیم. احکامی که صادر شده هم جنبه تنبیه داشته و هم جنبه تشویق، چون دیدیم نیاز است جایی سخت گرفته شود و جایی نیاز است تیمی تشویق شود و به آن کمک کرد ولی این چند هفته با صدور احکام جدید احساس می‌کنم شرایط بهتر شده است و تیم ها با احتیاط بیشتر در بازی های ظاهر می شوند. در مجموع ما برای مسابقات سال آینده بیشتر دنبال کیفیت هستیم تا کمیت...

 

* تا زمانی که هستم، فوتبال شهرداری در مسیر حرفه ای است

امسال در حالی قدم به رقابت های فوتبال لیگ دسته سه کشور می گذاریم که هم تعداد مسابقات بیشتر شده و هم دیدارها سخت تر، اما گروهی که هستیم گروه خوبی است و با کمک خدا و همت بچه‌ها و تفکرات سرمربی از گروه خود صعود می‌کنیم.

مرحله بعدی هم شرایط خاص خود را دارد اما بچه‌ها به لحاظ امکانات و تجهیزات هماهنگ بوده‌اند و آقای گل محمدی که از مربیان خوب و خوش‌فکر استان هستند تیم را خوب و کاملا بومی بسته اند. ما هم برای این تیم کم نگذاشته ایم و تمام امکانات مجموعه هم در اختیار تیم قرار داده‌ایم که این امکانات اعم از استخر، سالن، زمین چمن، لباس و ... است. از اینجا به بعد این تیم تیم شهرداری نیست، تیم استان است و همه باید کمک کنند. تا زمانی که هستم، فوتبال شهرداری در مسیر حرفه ای است. نمی خواهم مشکلات گذشته تداعی شود. معتقدم اگر در آن زمان که فوتبال شهرداری در آستانه انحلال قرار گرفت، مدیریت می شد و به اعضای شورای شهر این موضوع تشریح می شد که اهمیت این فعالیت چیست و با چه برنامه ای در حال اجراست و فرآیند و برآیند کار چگونه است، قطعا می شد شرایطی مهیا کرد که این تیم منحل نشود.

 

* نخبه های مدرسه فوتبال راهی آکادمی می شوند

شهرداری همدان در چند سال اخیر همواره در اجرای مدرسه فوتبال موفق عمل کرده و جزو بهترین های کشور بوده است. تابستان امسال هم 220 نفر در مدرسه فوتبال شهرداری زیر نظر مربیان باتجربه آموزش دیدند. فردا یکشنبه هم اختتامیه مدرسه فوتبال ما است و برنامه اختتامیه با جذابیت بیشتری به نسبت سال های قبل انجام می شود.

برنامه دیگر ما این است که از اواخر شهریور ماه آکادمی را مجددا فعال کنیم که که این زحمات بی نتیجه نماند. ما برنامه ای تدوین کرده ایم که در  نخبه های فوتبال بتوانند درتیم‌های پایه عضویت یابند. هم چنین برنامه ای را مدون کرده ایم تا

تمرینات آنها از پنج‌شنبه به جمعه انتقال یابد تا به تحصیل  آنان لطمه‌ای نخورد.

 

* اولین مجوز آکادمی باشگاه های زیر دسته یک را می گیریم

جمعه گذشته که دکتر مصطفی زارعی میهمان فستیوال فوتبال زیر 10 سال همدان بود صحبت هایی مبنی بر اخذ مجوز آکادمی تخصصی داشتیم. تاکنون در هیچ جای کشور مجوز آکادمی برای تیمی در زیر دسته یک کشور صادر نشده و شهرداری همدان می خواهد پیش قراول این مجوز باشد.

برای ما دریافت این مجوز بسیار مهم است و قطعا می توانیم در این زمینه هم به موفقیت برسیم.

 

* دغدغه تملک زمین داریم

افزایش سطح کیفی زیرساخت های باشگاه مورد اهمیت است. ما نیاز به تملک زمین‌های محلات داریم تا فوتبال ما هر ساله برای تامین زمین بازی با مشکل مواجه نشود. نیاز به ساخت ورزشگاه یا سالن داریم.

درصدد تملک زمین پل هوایی هستیم تا بتوانیم یک مجموعه مناسب را برای محلات ایجاد کنیم. اعضای شورای شهر و شورایان هم باید در این زمینه همکاری کنند.

 

* مشکل چمن شهرداری برطرف می شود

یکی از مشکلات اصلی ما در مجموعه سازمان تاکین آب زمین چمن شهرداری بود. سال ها چمن این مجموعه به صورت سنتی آبرسانی می شد اما اکنون درصدد هستیم تا سیستم آب رسانی چمن را به روز کنیم. تصمیمات خوبی اتخاذ کرده ایم تا با شرایط بهتری این چمن را آبرسانی کنیم. هم چنین دنبال این هستیم که زمین چمن های تحت نظارت شهرداری ها به سازمان محول شود. می توانیم از زمین جمن های مصنوعی بازدهی بسیار بهتری داشته باشیم. مدیریت را به ما بدهند همه چیز درست می شود. اکنون پنج شش زمین چمن داریم.

 


اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن