مدیرعامل الوند: به بچه های این شهر کمک کنید نه بهرام یدی!

مدیرعامل پاس وجاهت قانونی برای ادامه فعالیت ندارد

b_150_100_16777215_00_images_stories_yadi_auoghiyan-_daftar.jpgحضور توامان محمد عیوقیان رییس هیات فوتبال در شرایطی که بهرام یدی پای گفت وگو بود این فرصت را برای گروه مصاحبه پایگاه خبری همدان فوتبال فراهم ساخت تا به شکلی گلایه های طرفین را در قالب مناظره مستقیم مطرح کند. البته نیت این هدف به نتیجه رساندن اهدافی بود که ارتباطات هر دو سو را تا قبل از این مصاحبه کمک رنگ کرده بود .

 

به گزارش "همدان فوتبال"، عیوقیان طوری از مشکلات فوتبال استان کلام به سخن آورد که انگار هیات فوتبال بسان خانه ای روی آب است. حالا سکان دار هیات فوتبال هم به این نتیجه رسیده که رسانه ها اگر هم نمی توانند راهگشای بسیار از مسایل باشند، به هر حال می توانند ذهنیت فوتبالدوستان را از این مسایل آگاه سازند.


رسانه گریز نیستم

عیوقیان در بدو گفته های خود به این نکته تاکید کرد که هرگز رسانه گریز نیست اما نمی توان با رسانه ها هم کل کل داشت. به اعتقاد او رسانه ها نقش موثری در حل مشکلات و توسعه برنامه ها در بخش های مختلف به خصوص فوتبال دارند. عیوقیان ترکیب همدان فوتبال را قدرتمند دانست و اذعان داشت که همدان فوتبال مرجع قدرتمندی در تحلیل و تفسیر مسایل فوتبالی است.


پاس فقط هزینه بوده و حاشیه

معتقدم ماهیت پاس بیشتر هزینه بوده و حاشیه. در واقع از زمانی که الوند شکل گرفت و شروع بکار کرد، به این شکل که پیش می رود نزدیک به باشگاه هایی است که بشکل مناسبی در فوتبال حرفه ای دارند. بخش خصوصی است. خیلی چشم داشتی به منابع دولتی ندارد. ریالی نبوده و رفاقتی و به صورت یک خانواده اداره شده است. شنیدم که آقایی آمده و گفته سهام آقای سیفی را می خواسته بخرد. سیفی نمی توانست در این جو حرکت کند و شاید بهترین تصمیم را بهرام یدی گرفت.


در تامین زمین الوند ناتوان بودیم

وقتی همچین حرکتی در الوند با سرمایه دار خصوصی می شود نیاز به حمایت دارد. هیات آنچه در اختیارش است و در حد توان و قوانین است به دو تیم کمک کرده اما اگر این اواخر نتوانستیم الوند را ساپورت کنیم کمبود زمین بود.


ورزشگاه مفتح زیر کشت بود و استادیوم شهدای قدس هم باید برای مسابقات آماده شود. زمین دیگری جز ورزشگاه ملت نیست که بخش زیادی از باشگاه ها را ساپورت می کند


الوند قبل از انصراف هیات فوتبال را در جریان قرار می داد

عیوقیان: انصراف الوند بحث کلانی است. باشگاهی که در این شرایط تصمیم گیری می رسد که اعلام انصراف بدهد، انتظار داشتیم که قبل از این تصمیم و رسانه ای شدن آن ، به ما اطلاع می دادند که این مشکلات را داریم و می خواهیم انصراف بدهیم تا ما هم غافل گیر نشویم.


یدی: آقای افتخاری در جریان بود. او می توانست به شما بگوید.


ایده آل ما الوند است

عیوقیان: از مجموعه الوند فقط طلایی منش که هم بازی بودیم و رفت و آمد خانوادگی داریم و به من نزدیک است ، به او زنگ زدم که از انصراف تیمش خبر نداشت. البته همدان نبود و گفت بررسی می کنم. ما هم با بی اطلاعی طلایی منش از این موضوع احساس آرامش کردیم و فکر کردیم زیاد نیاز به پیگیری ندارد. معتقدم که آنچه که ایده ال ما بوده الوند است. شکل پاس دولتی تر است و خیلی وابسته به دولت است و هیات مدیره دولتی دارد. دغدغه های خاص خودشان را دارند. اما الوند این چنین نیست. اولویت اول حمایت از ما الوند است. کوتاهی نمی کنیم و تا انجا که از دستمان بر بیاید کمک می کنیم.

حتی اگر یدی هم 100 درصد خواسته اش باشد بعید می دانم دست به این کار بزند. شاید در یک پروسه 10 روزه نمی گویم مجبور شده اند که سهام سیفی را بخرند. دلش نیامده این تیم از هم بپاشد.

مشکلاتی که الوند دارد واقعا غلظت و ریشه اصلی آن ریالی است. شاید به صورت نقدینگی باشد که این مقدار واریز شود حساب. شاید هم در اختیار گذاشتن یکسری سخت افزار. مثل زمین، استادیوم و تغییر کاربری و حتی مثل درآمدازیی باشگاه های ترکیه که آقای یدی اشاره داشته اند. اما برخی تصمیمات از هیات فوتبال خارج است. آقای یدی هم گفت که یک رونوشت نامه را داده ایم به آقای افتخاری.

حتی من خواستم با آقای خجسته جلسه ای داشته باشد، اما فرصت نداشته اند تاکنون. البته ایشان مشغله کاری دارند.


یدی: در شهرهای مثل تبریز، شیراز، اصفهان، مشهد، تهران و خوزستان چرا هیات فوتبال در تربیت بدنی حرف اول را می زند. قوی و محکم هستند و نقش اول را دارند اما در همدان اینطور نیست.

هیات های فوتبال در کل کشور در فدراسیون نقش اول را دارند. انتظار دارم تشکیلات فوتبالی همدان قوی تر عمل کند. چرا نباید کمک بشود. مسوولان که بهترین زمین این شهر را در اختیار مهندس شاه نظری می گذارند که شهربازی بسازد، باید مجابش کنند که اسپانسر تبلیغاتی پیراهن پاس و الوند شوند.

حتی کارخانجات. چرا باید دنبال اسپانسر باشیم. پارسال یک شرکت پل سازی در شمال خواست که با 80 میلیون تومان پرداختی اسپانسر روی پیراهنمان باشد.اما هیچ یک از چک هایش پاس نشد. انتظار دارم کسی که در با هزینه شخصی تیمداری می کند یک کمک ناچیز هم که شده انجام بدهند. تا الان به الوند یکی سه هزار تومان کمک کرد. آن هم در بانک پارسیان که خواستیم انتقالی مبلغی را بگیریم. گفت عشقم کشیده که این کمک ناچیز را بکنم.

پاس هم همینطور. تیم های لیگ یکی مثل آلومینیوم که بازیکنان سال قبل ما را (میلاد احمدی و ایرج لطفی ) رفتن اونجا. سوئیت در اختیارشان گذاشتن. پول آنچنانی. پک کامل البسه. آنجا نفت و گاز و پالایشگاه دارند اینجا چی. به من که منافع مادی نمی رسد. هی مدام می گویند بخش خصوصی. در آلمان و ترکیه حتی از اکادمی درآمدزایی می کنند. اینجا می خواهیم این کار را بکنیم باید پول زمین و ... بدهیم. حتی در ثبت قرارداد با بازیکنان مستعد هم والدین نمی گذارند ببنیدم. باید قرارداد 10 ساله ببندم که درآمدزایی کنیم. حتی همین حق پخش و تبلیغاتی که می شود. باید کمک کنند.

صدا وسیما 900 میلیارد تومان باید به تیم های لیگی بدهند. اینجا می گویند اول پول بدهید تا پخش شود!


عیوقیان: سطح ارتباط ما با باشگاه هایی نظیر پایین است. آنها هم ارتباط با ما ندارند. یک وقت جلو درب اداره ورزش اگر همدیگر را ببینیم حال و احوالی می پرسیم. در عرض سال یکی دو بار آنهم اگر جلسه ای باشد. در حد جلسه هماهنگی...

ارتباط مدیریتی ضعیف است بین دو باشگاه و هیات. مگر وضعیت قرارداد و رضایتنامه و ثبت داشته باشیم. روزی انتقاد می کردم از ملاحی که بگوویچ و خانواده اش ده تا آشنا پیدا کردند اما وی از سعیدیه تکان نخورد و ارتباطی نداشت. وقتی ارتباطات بسته است ما هم خبر دار نمی شویم.


یدی: ما برعکس خیلی شهرها مثل مازندران، اصفهان و شیراز از هیات فوتبال قدرتمند برخوردار نیستیم. توانمندی هیات فوتبال استان را خبر داریم و می دانیم کاری از دستشان بر نمی آید قطعا دیگر نشستی نمی توانیم بگذاریم. البته در ادامه بدانیم در پیگیری ها از من جلوتر هستید دیگر همه چیز را اطلاع می دهیم.


عیوقیان: بهروان و ابرقویی نژاد که می گویید قوی هستن واقعا فکر می کنید تیم های شهرشان مشکل پیدا کنند این ها حل می کنند.


یدی: نساجی در زمان رویارویی با ما در بحران بود. وقتی رفتیم استادیوم بهروان و یکی از سرداران سپاه که می خواست تیم را تحت پوشش این ارگان قرار دهد هم آنجا بودند. لیدرها و تماشاگران زیادی هم بودند. بهروان هم دیوار به دیوار با سردار در کنار زمینحرکت می کرد. گل برتری که به نساجی زدیم را داور نگرفت. فقط به خاطر حضور بهروان. البته نه اینکه او بگوید این کار را بکن. ولی وقتی داور این فضای سنگین ورزشگاه را می بیند ناخودآگاه می گوید من گل را ندیدم دیگه!


عیوقیان: آنچیزی که در همدان شکل گرفته در بخش باشگاهی، 30 تا 40 همدان جزو برترین های کشور بوده. اما 50 سال گذشته و نه ان فوتبال هست نه آن نسل فوتبال. واقعیت را پنهان نکنیم. خشت کجی در پاس گذاشته شد. گواری می خواست میهمان سرای ورزش را برای اداره کل حفظ کند. آقای مرادی شخصیت دوستان را خرد می کرد. گواری هم به شخصیتش توهین شد هم به کسوت حقوقی خودش. بعد از آن حمایت هایی که مرادی از اولیایی کرد شخصیت گواری خرد شد. کارهایی می کرد و درگیری های زیادی با او داشتیم (اولیایی)، حتی سر زمین ورزشگاه قدس. شاید ایشان هم می گفت تیم حرفه ای است و ... تا جایی که مرادی و اولیایی رو در رو هم قرار گرفتن و دوستان رفتن! وقتی به چنین مدیرکلی این چنین برخورد شد چه توقعی از هیات فوتبال. وقتی این چنین باشد دیگر پاس می شود بالادست هیات.


یدی: الان هم پاس این چنین هست. مدیریت میهمانسرای ورزش را به راحتی دادن بازهم به پاس. یعنی پاس بالاتر از ورزش است!. استاندار مزایده را به پاس داد!


عیوقیان: البته الان به شکلی داریم حرکت می کنیم که بر گردیم به جایگاه اصلی فوتبال و هیات. فوتبال ما فقط الوند و پاس نیست. هزار مشکل داریم. مثلا وقتی خواستیم بازی تالاروحدت را این هفته انجام بدهیم، رییس تربیت بدنی مریانج می گوید ورزشگاه ما خط کشی ندارد. پیشنهاد می دهد  امتیاز دسته یکی هم به ما بدهید و بدهی ما را هم بدهید. به افتخاری زنگ زدم. آخر یکی را فرستادیم و کار انجام شد!


رمضانی به طور قانونی محروم است

عیوقیان: رمضانی قانونا محروم است. البته الان مدیرعامل پاس وجاهت قانونی برای ادامه فعالیت ندارد و محروم است.تا این ساعت که مصاحبه می کنم ایشان محروم است. مجوز فعالیت ایشان را کی صادر کرده است. این تصمیم دیگر از زیر مجموعه من نیست. حالا وزیر هم نیست. هیچ کس نیست. الان ما می خواهیم وقت بگیریم که آقای استاندار ایشان محروم است یعنی فکر می کنید خودش نمی داند!. آقای افتخاری و خجسته نمی دانند او محروم است. هیات مدیره دوباره اعتماد کرد که ادامه بدهد. حتی نامه ای از من خواست اما به خاطر محرومیتش ندادم. برای ثبت قراردادها هم هیات مدیره کلیه اختیاراتش را باید به فردی دیگر که قراردادها را منعقد کند.


یدی: رسانه ها را خریده اند . نمی ایند این مسایل را تشریح کنند!


عیوقیان: کسی جرات نمی کرد ان زمان مقابل مدیرعامل بایستد. صوفی چهار سال زحمت کشید برای فوتبال. واقعا ما برای اینکه ساختار خودمان را درست کنیم خیلی مشکلات داریم. ما در رده های پایین انقدر مسایل داریم که شاید برای شما ارزش خبری نداشته باشد و نشود منتشر کرد. خیلی مسایل را داریم تحمل می کنیم. حتی شهرستان ها.


یدی: ببینید آقای عیوقیان ما در رده زیر لیگ برتر هستیم و اخبار ما خیلی سنگین تر است، وقتی انصراف را اعلام کردیم از سایت همدان فوتبال و فردوسی پور هم زنگ زد. از همه جا به ما زنگ زدند. خبر ورزشی هدف و ... اما هیات فوتبال تماسی نداشت. فردوسی پور 9 دقیقه با من ارتباط گرفت. انتظار داشتم شما چون بحث الوند و پاس کلان است و هزینه ای که می کنیم بسیار سنگین تر است بیشتر پیگیری کنید. باید به ما به شکل هایی مختلف کمک کنید. معاون سیاسی باید این موضوع را دنبال کند که چرا نباید الوند باشد. الوند شور و نشاط می دهد به شهرمان. بحث هنجار و ناهنجاری ها هم هست. یک عمر در فوتبال هزینه بودم و هیچ چیزی به من نرسید جز یک دست کفش و لباس در زمان فوتبالم در خانه جوان پس از انقلاب. شما به عنوان متولی شهر باید یک وقت از استاندار بگیرد و با هم برویم. هم اندیشی میدانی نبود برای این قضیه. گفتیم هیات فوتبال حالت یک دکور دارد. اگر ببینیم آقای عیقیان به فوتبال شهرمان کمک کند دستش را می بوسیم.


عیوقیان: الوند و پاس مشکلاتشان را مدام از طریق آقایان افتخاری، سامری و استاندار و قاسمی فرزاد معاون استاندار پیگیری می کنند . تصور ما این است  که الوندی ها در این شرایط چه نیازی به ما دارند. ما همدیگر را کم رنگ دیده ایم. شاید خیلی جاها می گوییم که خیلی جاها دنبال ما نمی آیند. پس انصراف هم می دهند بروند مشکلشان را بالاتری ها حل کنند.


یدی: از فردا با شما مکاتبه می بندم. انتظار داریم حضوری پر رنگ در حل مشکلاتمان داشته باشید.


عیوقیان: البته شما گفتید ما که نمی توانیم تصمیم گیری کنیم برای مشکلات شما...!


به بچه های این شهر کمک کنید نه بهرام یدی...

یدی: تیمی بسته ایم که آلومینیوم را بستیم به توپ. تیمی هجومی را بسته ایم. صبا را به توپ بستیم. با قدرت به این کار می رویم. نیاز دارم که به الوند کمک  کنید نه برای من. برای فوتبال این شهر و بچه هایش. من یک وسیله ای شدم تا همراه با سایرین این تیم را به جلو ببرم. اگر زمین بخورم دیگر کسی از بخش خصوصی به فوتبال کمک نمی کند.


عیوقیان: انصراف الوند با این بحث هایی که شد منتفی است و الوند می خواهد ادامه بدهد.


یدی: منتفی نیست روی حرفم هستم. درست است که سهام آقای سیفی را خریدم اما سو استفاده نشود. مشکل ادامه پیدا کند ادامه نمی دهم.


عیوقیان: پیگیرهستیم. البته به این موضوع دقت کنید که هیات فوتبال تصمیم گیرنده نهایی نیست. دلتمردان باید تصمیم بگیرند. شاید خیلی از مواردی که تصمیم نهایی در پاس گرفته نمی شود این است که دوستان احساس می کنند بلاتکلیف هستند و دست به عصا پیش می روند. دوست داریم مصاحبه کنیم و در کنار دوستان هم هستیم. آقای یدی خیلی جاها هزینه کردند. البته قولی هم دادن به هیات شهرستان اما این کار را انجام ندادند.


یدی : گفتم بذارید که ببینم قضیه چه می شود. آقای سیفی مخالف بود. گفتید رختکن ورزشگاه را تجهیز کنم برای من کاری ندارد. زمانی گفتم ورزشگاه ملت را به ما بدهید با مهمانسرا تا برایتان گلستان کنیم. استاندار مزایده ما را برید و به پاس داد. گفتیم طوری میهمانسرا را تبدیل به هتل می کنیم که درآمدزایی شود. حتی استادیوم. ورزشگاه ملت وضعیت چمن افتضاحی دارد. باید شانه شود. باید تمیز شود و زمستان ها برف آب نمی کند. استادیوم اگر درآمدزایی آن تعریف شود منبع درامد خوبی است. حتی گفتیم اسکلت آکادمی را اگر به ما می دادند، تکمیل می کردیم. البته پایین آنرا تجاری می کنیم و بالا را به تربیت بدنی می دادیم. گیر این تصمیم هم استاندار است. طرح ها را به آقای کارخانه که ارایه دادیم گفتن این ها عالی است. بحث طرح آهن، آب و ...

پارسال 18 میلیون تومان پول آب معدنی دادیم. همین چند ماه چهار میلیون پول آب معدنی دادیم. هزینه های میوه و آب میوه بازیکنان حتی پول یخ و چسبی که دور پا می بندند. امسال اگر حمایت کردن مشکلی ندارم. سرمایه گذاری می کنم. تا برگشت داشته باشد با خیال راحت بیشتر هزینه می کنم. باید درست شود. من وقتی طرح های اقتصادی باشگاه را به آقای خجسته، سامری و ... می گویم ، گفتن طرح هایتان عالی است. تا حالا استاندار را ندیده ام که توضیح بیشتری بابت طرح ها و شرایط تیمداری بدهم. در نامه هم گفتم قبول نکنید دیگر نیستم. جواب ندادند و فکر کردن شوخی می کنیم.

به عیوقیان ارادت دارم. به عنوان رییس هیات فوتبال انتظار دارم که کمکم کند. با رسانه ها باشد. مدافع مسایل باشگاه باشد و مکمل ما باشد.

 

تنظيم: ميثم ناصرن‍ژاد

b_150_100_16777215_00_images_stories_daftar_yadi_aughiyan_yadi_auoghiyan_(10).jpgb_150_100_16777215_00_images_stories_daftar_yadi_aughiyan_yadi_auoghiyan_(11).jpgb_150_100_16777215_00_images_stories_daftar_yadi_aughiyan_yadi_auoghiyan_(12).jpgb_150_100_16777215_00_images_stories_daftar_yadi_aughiyan_yadi_auoghiyan_(13).jpgb_150_100_16777215_00_images_stories_daftar_yadi_aughiyan_yadi_auoghiyan_(14).jpgb_150_100_16777215_00_images_stories_daftar_yadi_aughiyan_yadi_auoghiyan_(6).jpgb_150_100_16777215_00_images_stories_daftar_yadi_aughiyan_yadi_auoghiyan_(7).jpgb_150_100_16777215_00_images_stories_daftar_yadi_aughiyan_yadi_auoghiyan_(8).jpgb_150_100_16777215_00_images_stories_daftar_yadi_aughiyan_yadi_auoghiyan_(9).jpg

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن