پاس در برابر نفت بازي دلچسبي نداشت؛

پاس امسال ضعیف‌تر از پارسال بسته شده است

b_150_100_16777215_00_images_stories_daftar_shamsi.JPG

علیرضا شمسی پور مرد هزارکاره ورزش همدان است. سرهنگ فوتبالی ارگان نظامی سپاه سالها علاوه بر عضویت در رشته های مختلف ورزشی در راس فوتبال هم خدمت کرده صاحب نظر و دارای منصب بوده است.

 

به گزارش خبرنگار "همدان فوتبال"، شمسی پور هنوز هم تاکید دارد که در اوج از سرپرستی باشگاه پاس استعفا کرده و در آن زمان تیم پاس چهار برد و یک تساوی کسب کرد و صدرنشین بود.

 

چکیده گفت وگوی پایگاه خبری همدان فوتبال با علیرضا شمسی پور پیرامون تیم پاس را بخوانید:


ترکیب پاس امسال بهتر از پارسال نیست

پاس بازی دلچسبی نداشت و نفرات جذب شده به مراتب بهتر از بازیکنان سال قبل نیستند. اگر تیم پاس بخواهد اینگونه پیش برود از سال قبل بسیار بدتر خواهد شد. تیم فعلی بهتر از پارسال نیست. البته کادر فنی زحمت می‌کشند و دوست دارند تیم نتیجه بگیرد و برای پاس دلسوزی می‌کنند که باید به کارشان احترام بگذاریم.

 

استعفا دادم چون لازم بود!

همان روزهایی را می‌دیدم که تیم فوتبال پاس تعلیق شود و این مشکلات برای فوتبال استان به وجود بیاید. متاسفانه سیاستی بین مسئولین ما وجود دارد که وقتی یک همدانی مسئول بخشی می‌شود تمام وظایف به عهده اوست ولی به قول معروف ما همدانی‌ها غریبه پسند هستیم و وقتی یک غریبه می‌آید خیلی راحت به وی پول و امکانات می دهیم. شرایط مالی مساعد نبود و نخواستم که زیر سوال بروم. مخصوصا بدهی‌های مدیران قبلی (بیش از 4 میلیارد) که خیلی هم از خودشان تعریف می‌کردند در شرایطی که من عهده دار مسوولیت در پاس بودم مشکلات زیادی ایجاد کرده بود.

البته در دوران سرپرستی ام حدود یک میلیارد از بدهی‌ها را تسویه کردم و هنگامی که رفتم حدودا 20 میلیون در حساب پاس بود. حدود سه ماه در پاس بودم و وقتی چند مورد هم زد و بند دیدم ترجیح دادم آن پست را رها کنم.

 

پیشنهاد سرپرستی را نپذیرفتم

در زمان مدیریت صوفی و رمضانی زیاد پیشنهاد دادند که سرپرست تیم پاس شوم اما نپذیرفتم. زمانی هم که سرپرست باشگاه بودم 4 برد داشتیم، یک مساوی و البته صدرنشین جدول. اما مطمئن بودم آینده پاس چگونه خواهد شد که نماندم.

 

تیم خوب بسته نشده!

تیم پاس امسال خوب بسته نشده و از یک سو بدهکاران زیادی دارد. من پیش بینی می‌کنم بهتر از سال قبل نتیجه نخواهیم گرفت اما امیدوارم پیش‌بینی من غلط از آب دربیاید و موفق شوند به لیگ برتر صعود کنند.

من به عوامل این تیم کمک زیادی کرده‌ام حتی شخصا پول هم به آنها داده‌ام که البته بازپس دادند. کمک کردیم که روی پا بمانند. به خاطر شهرمان چون احساس می‌کنم جوانان جایی می‌خواهند که انرژی خود را تخلیه کنند. اگر تیراندازی نمی‌شود در فوتبال کمک می‌کنم.

اگر این حمایت نباشد انگار ما وقت جوانان مملکت را به بطالت گذرانده‌ایم. مسوولین نباید پشت دیوار مسئولیتشان پنهان شوند. هرکس با عنوانی که دارد کمک کند. مخصوصا هیات مدیره.

 

پاس هیات مدیره فوتبالی می خواهد

متاسفانه هیات مدیره پاس فوتبالی نیست و برخی اعضای هیات مدیره از افرادی دیگر خط می‌گیرند. هرسال یک پله پایین تر آمده ایم. باید کمک کنند. پشت پاس سیاست یک بام و دو هواست. هم می‌گویند تیم را نگه داریم و هم می‌گویند نگه نداریم.

اگر واقعا مشکل مالی دارد حل کنند چون اگر به فیفا برسد شوخی بردار نیست. ممکن است تیم را محروم کنند.

 

اول پیشنهاد سازنده داشته باشیم بعد انتقاد کنیم.

فصل گذشته خیلی ها برای موفقیت پاس تلاش کردند. اگر واقعا مدیرعامل فعلی پاس بی گناه است باید کمکش کنند. اگر انتقادی می شود هدف مطرح کردن خود نباشد هدف انتقاد سازنده باشد. بهتر است تخریب نکنند و راهکار بدهند. دلایل منطقی بیاورند. نمی شود وقتی پول نیست بیاییم و زیر سوال ببریم. خیلی جاها کمک کردم. با این همه مشکلات پیروزی مقابل نفت مسجد سلیمان هم زیاد بود!

 

از هفته ششم به بعد انتقاد کنید!

نمی توان از همان ابتدای مسابقات در خصوص شرایط یک تیم به لحاظ فنی اظهارنظر کرد. باید  5-6 هفته صبر کرد و شرایط تیم را مورد بررسی قرار داد و بعد اگر انتقادی بود مطرح کرد. در بازی نفت مسجد سلیمان هم خدا به پاس کمک کرد و اشتباهات داوری هم به نفع پاس شد و بردند.

 

ناصری مربی تئوری است نه عملی

شنیدم که علیرضا ناصری انتقادهایی نسبت به پاس داشته است. او را سالها قبل می شناسم و سال 64 در متحد همدان بازی می کرد و سپس به تیم شیشه رفت. اما طولی نکشید که از همدان هم رفت. معتقدم ناصری یک تئوریسین فوتبالی است و در عمل چیزی از او ندیده ایم. او در تئوری دارای مدرک است اما اگر ایشان می خواهد نتیجه بگیرد باید در یک تیم کار کرده باشد!

او را دوست دارم و رفیقم است. اما انتظار می رود اگر انتقادی هم هست در راستای کمک به پاس و فوتبال همدان باشد نه ...

 

مرادی استاندار محبوب دل ها است

دکتر بهروز مرادی زمانی که استاندار و رییس هیات مدیره پاس بود برای موفقیت این تیم همه کار کرد. از هیچ حمایت فروگذار نبود. او فوتبالی بود و هیات مدیره هم فوتبالی مدیریت داشت. سوابق درخشانی در فوتبال و فجرسپاسی داشت. فوتبال شناس بود اما استاندار فعلی همدان با همه احترامی که نسبت به وی قائل هستم چند بار آمده فوتبال نگاه کرده. نمی گویم بیایند نگاه کنند چون مشغله کاری دارند. اما مرادی همسطح خیلی حمایت ها در عرصه های مختلف همدان، تیم پاس را ساپورت می کرد و محبوب همدانی ها بود.

 

گفتگو از ميثم ناصرن‍ژاد

نظرات   

 
0 #1 00000 1392-07-27 18:29
زیاد روی حرف شمسی پور حساب نکنید حرف زیاد میزنه پاس چرخاندشم مثل دوچرخه سواری چرخاندنش تبل تو خالی بود
 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن