موفقیت الوند محصول اعتماد به ظرفیت های بومی همدان است

سوء مدیریت باعث نتیجه نگرفتن پاس شد

b_150_100_16777215_00_images_stories_daftar_aabedi.jpg

حضور اکبر عابدی رئیس سازمان بازرسی غرب کشور به عنوان عضو هیات مدیره باشگاه الوند در استان همدان در پایگاه خبری "همدان نیوز" فرصتی را فراهم کرد تا با این پیشکسوت فوتبال استان در خصوص مباحث باشگاه الوند، پاس و فوتبال استان نیز به گفتگو بنشینیم.

 

اکبر عابدی تنها شخصی بود که در کشمکش تصمیم گیری بهروز مرادی استاندار وقت مبنی بر انتقال پاس به همدان، دلایل قانع کننده را برای پذیرفتن این تصمیم به مرادی ارایه کرد تا وی این انتقال را قطعی کند.

 

انتقال پاس به همدان هر چند به نام بهروز مرادی ثبت شد اما در حقیقت اکبر عابدی پیش قراول این تصمیم شد تا خدمت طلایی به فوتبال همدان داشته باشد.


خدمت به ورزش همدان افتخار است

عابدی پیرامون عضویت در هیات مدیره باشگاه الوند بیان کرد: زمانی که از بنده برای حضور افتخاری درهیات مدیریه باشگاه الوند در خواست شد این درخواست را قبول کردم چرا که خدمت به ورزش و فوتبال همدان افتخار ارزشمندی است مخصوصا اینکه تیم فوتبال الوند مورد هدف بسیاری از فوتبالیست‌های جوان همدان برای رسیدن به موفقیت در مسیر حرفه ای قرار دارد.


اقدام یدی و سیفی زارعی مبتنی بر ایثار و فداکاری است

عابدی در ادامه خاطر نشان کرد: در این شرایط سخت مالی و تیمداری پرهزینه در ورزش، بهرام یدی و علی سیفی زارعی با رویکردی کاملا مبتنی بر اخلاص، ایثار و فداکاری قدم گذاشته و برای خدمت به فوتبال و جوانان این شهر تیمداری کرده اند و البته در این بین برخی مدیران استان هم کمک و مساعدت داشته اند و سال قبل هم عملکرد باشگاه در لیگ دسته یک بسیار موفق بود.


درآمدزایی پایدار نیاز اصلی الوند

عضو هیات مدیره باشگاه الوند تاکید کرد: سال گذشته تاکید داشتم که در باشگاه الوند از حیث اقتصادی و درآمدزایی پایدار باید مستقل عمل شود و نباید چشم داشتی به منابع اقتصادی دولت داشت و باید راهکاری برای تامین هزینه ها ایجاد کنیم که به منابع شخصی مالکان باشگاه هم فشاری وارد نشود.

وی افزود: هزینه های تیم‌داری سرسام آور است و الان هم تیم الوند مشکلات مالی دارد و باید برنامه ریزی لازم در جهت استقلال اقتصادی باشگاه فراهم شود.


استاندار از الوند حمایت نکرد

عضو هيئت مديره باشگاه الوند همدان با اشاره به اينكه در مقطع فعلی استاندار همدان از الوند حمایت نکرد، اظهار داشت: آنها انتظار داشتند که الوند با پاس ادغام شود و حتی به دلیل اختلاف نظرها و مشکلات بحث انصراف و فروش الوند هم مطرح شد كه به عقيده من ادغام دو باشگاه به هیچ وجه عاقلانه نبود و منطقی به نظر نمی رسید.

وي افزود: به هر حال انتظار می رفت که استاندار با طرح های اقتصادی ارایه شده الوند که قرار بود صرف این تیم شود، موافقت کند.

عابدي اذعان داشت: بنده به شخصه سه بار با استاندار حضوری و تلفنی پیرامون این مساله گفت وگو داشتم اما به نتیجه نرسید.


الوند ترکیب خوبی دارد

رئيس سازمان بازرسي منطقه غرب كشور با تائيد اينكه امسال تیم الوند خوب بسته شده و کادر فنی و بازیکنانش انگیزه بسیار بالایی در کسب نتایج مطلوب دارند، گفت: آنها با غیرت بازی می کنند و پایداری و استقامت را سرلوحه رقابت خود با حریفان قرار داده اند.

عابدي افزود: این تیم دست خالی گام به رقابت با حریفانی گذاشته که هنوز هم به منابع دولتی وصل هستند.

وي با اشاره به اينكه تیم پاس هم مستقیم از منابع دولتی استفاده می کند، تصريح كرد: اگر الوند پایدار مانده همان جوانمردی و فتوت آقای بهرام یدی، مالک باشگاه است که به تیمش متعهد شده و می خواهد با کمک سایرین این تیم را به لیگ برتر برساند.


منتظر گزارش مالی باشگاه پاس هستیم

رئيس سازمان بازرسي منطقه غرب كشور با بيان اينكه همواره از تیم پاس حمایت کرده است، خاطرنشان كرد: چون یکی از کسانی بودم که در انتقال این تیم جزو عوامل اصلی بوده ام مسائل اين تيم را با حساسيت دنبال مي‌كنم.

وي افزود: امسال هیات مدیره تصمیم گرفت تا تمامی حساب های باشگاه از گذشته تا به امروز مورد بررسی قرار بگیرد كه یک گروه حسابرسی در باشگاه مستقر شدند و اکنون نیز منتظریم تا گزارش نهایی حسابرسان ارائه شود.


تصور نمی کردم پاس به اینجا برسد

عابدي اظهار با اشاره به اينكه هرگز تصور این را نداشته که انتقال پاس به همدان به این شرایط برسد، گفت: البته در آن زمان چند فاکتور را تاکید کردم که زمینه موفقیت پاس بود اما توجهی به آن نشد؛ تاکید بر انتخاب هیات مدیره کاملا فوتبالی داشتم تا نظارت دقیق بر عملکرد مدیریت باشگاه در کنار مسایل مالی داشته باشند. هم چنین پروسه سه ساله تدوین می شد تا در این مدت پاس شرایط بومی شدن را در کادر فنی، مربی و حتی مدیریت پیدا می کرد. هم چنین از همان بدو انتقال پاس باید معاونت اقتصادی ایجاد می شد تا راهکارهای درآمدزایی مهیا شده و از منابع دولتی خودکفا می شد.

وي ادامه داد: متاسفانه شرایط به گونه ای رقم خورد که این مهم در هیات مدیره قبلی و فعلی دنبال نشد و مسیر حضور مقتدرانه پاس در ليگ برتر توسط هيئت مديره به درستي طي نشد.

رئيس سازمان بازرسي منطقه غرب كشور، تاكيد كرد: الان هم تا این فاکتورهای مهم عملی نشود پاس به هیچ جا نمی رسد.


الوند ضرر کرد

عضو هيئت مديره باشگاه الوند همدان، ابراز داشت: از حمایت هایی که از سوی استانداری همدان صورت گرفت تیم الوند ضرر کرد و در مقابل پاس همواره از منابع دولتی استفاده کرده است.

وي افزود: در شروع فصل جاري هيچ کمکی از سوی استانداری به الوند نشد. با این حال تمامی هزینه ها بر دوش بهرام یدی است. او خیلی فتوت و مردانگی دارد که در این مسیر ادامه می دهد.


ظرفیت دو تیم لیگ برتری را داریم

پيشكسوت فوتبال همدان با تاكيد بر اينكه اگر دنبال توسعه فوتبال همدان هستیم باید به ظرفیت های آن توجه کنیم، اذعان داشت: سو مدیریت در گذشته باعث شد تا پاس نتیجه نگیرد.

وي اضافه كرد: مدیریت عالی ورزشی و نیز مدیریت در سطوح ورزش محلات می تواند به این موفقیت کمک کند. البته باید با برنامه مدون و اصولی و حساب شده پیش برود.

عابدي در خاتمه تاكيد كرد: ما ظرفیت دو تیم لیگ برتری را داریم كه می تواند یک تیم از همدان و یک تیم از شهرستان های استان باشد. امیدوارم ورزش فوتبال ما با کمک سایرین روبه توسعه پیش برود.

 


 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن