رمضاني امتحانش را با مسائلی که وجود دارد، پس داده است

b_150_100_16777215_00_images_stories_daftar_shanee_farshchi_farshchi.JPG

رضا فرشچی یکی از پیشکسوتان فوتبال همدان است که فوتبال را از سال 1338 و در تیم‌های آموزشگاهی فوتبال همدان آغاز کرد.

 

پس از آن به تدریج و با پیشرفت علم فوتبال، حدود بیست سال در پست دفاع چپ تیم منتخب همدان توپ زد اما پس از پایان دوران بازی‌گری حدود 15 سال به مربی‌گری در تیم‌‌هایی نظیر خانه جوانان و کلونی همدان پرداخت.

 

رضا فرشچی که دارای نیم قرن تجربه مفید و سازنده در فوتبال استان همدان است دارای صراحت لهجه‌ای است که کمتر کسی از آن برخوردار است.

از همین رو میزبان وی در "همدان فوتبال" بودیم تا بتوانیم از تجربیات وی بهره‌مند شویم.


چکیده گفتگوی ما را با وی در زیر می‌خوانید:


فوتبال را از این ذلیل‌تر نکنید!

در فوتبال امروزی پول حرف اول را می‌زند اما این در حالی است که در زمان ما بازیکنان با عشق و بدون هیچ انتظار و توقعی و تنها با تعصب به تیم خود فوتبال بازی می کردند.

امروزه بازیکنان در زمین به جای توپ، پول را در زمین می‌چرخانند. در پرونده‌ای که اخیرا در فوتبال کشور در حال بررسی است، چیزهایی در حال رو شدن است که انسان از فوتبالی بودن خود خجالت می‌کشد! شما را به خدا فوتبال را از این ذلیل‌تر نکنید!

الان همه از فوتبال عاشقانه خود شرمنده شده‌ایم که فوتبال امروزی دیگر هیچ آب و تابی ندارد و این مطلب صحت دارد که ما عاشقانه فوتبال بازی می‌کردیم و بازیکنان حال حاضر عاقلانه و تاجرانه فوتبال بازی می‌کنند!


اگر این تیم پاس همدان است چرا آبدارچی آن از دیگر شهرها می‌آید؟

در مورد پاس فقط می‌توان سوال کرد که این آقایان با پاس چه کرده‌اند؟! مدتی پیش بود که مسئولان پیشنهاد دادند که همدانی‌ها پاس را به دست بگیرند که من در آن محفل به مخالفت با این مطلب پرداختم چون این سوال برای من مطرح شد که چرا وقتی پاس غنی بود و هیچ مشکل مالی نداشت تیم را به همدانی‌ها ندادند؟!

همان موقع بود که پیشنهاد دادیم بدهی‌های تیم را تسویه کنند و بودجه‌ی جدیدی نیز برای این تیم تصویب شود تا این تیم روند رو به رشدی بگیرد. اگر این تیم پاس همدان است چرا آبدارچی آن از دیگر شهرها می‌آید؟

واقعا دلم برای پاس می‌سوزد زیرا این تیم سال به سال افت محسوسی داشته است.

آقایان یک قیچی به دست گرفته‌اند و هرساله دست و پای این تیم را قطع می‌کنند و باید گفت از تیم‌ سال‌های دور پاس تهران هم‌اکنون تنها نام پاس است که از این تیم ریشه دار و قدرتمند به جای مانده!


پاس مانند نوزاد سزارین‌شده بود!

در همدان شخصیت‌های بزرگ و قدرتمندی داریم که می‌توانند اداره پاس را به دست بگیرند و این تیم را به موفقیت برسانند.

انسانی‌ که در حوض رشد کند، از خود حوض بزرگ‌تر نخواهد شد به همین دلیل کسی که می‌خواهد به اندازه نهنگ شود باید به دریا برود!

نمونه این صحبت حضور سرمایه داران همدانی در خارج از استان و سرمایه گذاری آنان در استان‌هایی نظیر اصفهان است.

خود این سرمایه داران هم در پاسخ به اینکه چرا در همدان سرمایه گذاری نکرده‌اند، می‌گویند در همدان نگاه‌ها کوتاه و بسته است.

باید از آقایان پرسید که در این شش سال چه کرده‌اند؟! پاس مانند نوزاد سزارین‌شده بود که بی موقع به این شهر آمد!


آینده روشنی در انتظار پاس نیست!

مدیرعامل فعلی پاس امتحان خود را با مسائلی که در فدراسیون وجود دارد و همه می‌دانند داده پس چرا خون تازه‌ای به بدن پاس تزریق نمی‌شود تا اوضاع به سمت بهبودی پیش برود؟!

چون بدون غرض و بدون هیچ چشم داشتی صحبت می‌کنم، بهتر است که آقایان صحبت مرا بپذیرند که با تجربیات که دارم، فکر نمی‌کنم تیم نتیجه بهتری نسبت به فصل قبل بگیرد مگر ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم دهند و در کل با این وضعیت، آینده روشنی در انتظار پاس نیست!


حاضرم توپ جمع کن الوند شوم!

حاضرم توپ جمع کن الوند شوم زیرا این تیم با کادر مدیریتی، کادر فنی و بازیکنان بومی قدرت فوتبال همدان را به کشور نشان داده است.

این تیم تمام حرمت‌ها را حفظ کرده اما در پاس چند هفته که به پایان مسابقات مانده است، همه به فکر دست و پا کردن جایی برای فصل بعد خود هستند!


پاس، تیمی بدون بال پرواز!

هر تیمی برای پیشرفت و موفقیت به دو بال پرواز نیاز دارد که یکی از آنها مدیریت صحیح است و دیگری منابع مالی غنی است.

 

در تیم پاس هیچ‌کدام از این دو بال وجود ندارد! امروزه پول نداشتن هم عاملی برای باخت شده که البته این موضوع صحیح نمی‌باشد.

 

گفتگو از روزبه كاظمي



b_150_100_16777215_00_images_stories_daftar_shanee_farshchi_IMG_2035.jpgb_150_100_16777215_00_images_stories_daftar_shanee_farshchi_IMG_2014.jpgb_150_100_16777215_00_images_stories_daftar_shanee_farshchi_IMG_2029.jpg

 

 

 

اضافه کردن نظر

کد امنیتی
تازه کردن